Media en cultuur
Regendrup.
12-04-2022 om 13:52
Boekentopic: wat lees je nu? - Deel 2
Zie hier het vervolg van het boekentopic om te plaatsen wat je op dit moment leest of wat klaarligt om te gaan lezen!
Eventueel kun je erbij schrijven wat je er tot nu toe van vindt of waarom je ervoor gekozen hebt dit boek te gaan lezen.
Veel leesplezier!
Link naar het vorige deel:
https://www.viafora.nl/forum/media-en-cultuur/boekentopic-wat-lees-je-nu?page=64#1942
Mick87
05-12-2023 om 10:44
Cala schreef op 05-12-2023 om 09:29:
The Running Grave van Robert Galbraith is uit! Gisteravond veel te laat door gelezen, maar ik wilde het uitlezen. Kan nu al niet wachten tot het volgende deel! Behalve dat het weer een ontzettend meeslepend verhaal was, vind ik ook altijd leuk hoe het geschreven is. Ze schrijft hoe de mensen praten, waardoor je ook echt gelijk het accent in je hoofd hoort, dat vind ik heel leuk. Dat doet Merryn Allingham ook in haar boeken, daar ben ik nu in Murder at Abbeymead, ik geloof dat dat nummer 6 is in de reeks is.
Ik ga hem vandaag uitlezen. Echt een goed boek zeg. En inderdaad de uitwerking van de personages daar is JKRowling echt meester in.
Wat een boek zeg! Zo spannend en meeslepend inderdaad.
Lali
05-12-2023 om 16:30
Mick87 schreef op 05-12-2023 om 10:44:
[..]
Ik ga hem vandaag uitlezen. Echt een goed boek zeg. En inderdaad de uitwerking van de personages daar is JKRowling echt meester in.
Wat een boek zeg! Zo spannend en meeslepend inderdaad.
Dit gaat over The Running Grave van Robert Galbraith. Bij citeren verdwijnt vaak de titel van het boek.
Kun je deze boeken ook los van elkaar lezen, of moet je echt bij deel 1 beginnen?
Monika_Geller
05-12-2023 om 17:03
nlies schreef op 04-12-2023 om 18:14:
vandaag de bookchoise op de reader gezet, denk dat ik met moord op Sandringham Castle begin (The Queen als 'n Miss Marple). Is deel 3 al, deel 1 heb ik gelezen, maar denk niet dat je ze op volgorde moet lezen
Ik had deze niet gedownload, maar je beschrijving maakt me wel enthousiast.
Cala
05-12-2023 om 18:03
Lali schreef op 05-12-2023 om 16:30:
[..]
Dit gaat over The Running Grave van Robert Galbraith. Bij citeren verdwijnt vaak de titel van het boek.
Kun je deze boeken ook los van elkaar lezen, of moet je echt bij deel 1 beginnen?
In elk boek hebben ze nieuwe zaken die ze onderzoeken, maar ik zou ze echt op volgorde lezen, omdat de relatie van de hoofdpersonen er ook heel erg toe doet en die is in de afgelopen zeven boeken nogal aan verandering onderhevig.
alhambra
06-12-2023 om 19:08
Ik blijf toch nog even in hetzelfde thema van de blank/zwart verhoudingen want ik lees nu Sonny Boy van Annejet vd Zijl
Dolfje
06-12-2023 om 19:34
De kerstboekenwinkel van Jenny Colgan, zat bij bookchoice deze maand. Ben nog niet ver maar vind zulke boeken leuk.
nlies
07-12-2023 om 11:42
De moord op Sandringham Castle is opgelost. Heb de volgende nog niet gekozen. Nog 2 boeken en ik heb de Hebban-chalenge af, Volgend jaar toch de checklist eens meer volgen, daar zit ik op de helft ongeveer
Boekenuil
07-12-2023 om 17:00
Ik heb net de Ijslandse moorden-triologie van Eva Björg Aegisdóttir uit. Als luisterboek via Storytel. Vond het echt een fijne reeks, niet te bloederig en elke keer een verrassend en goed plot.
Ik ga nu beginnen in ‘De engel van de stad’.
nlies
07-12-2023 om 17:50
Boekenuil schreef op 07-12-2023 om 17:00:
Ik heb net de Ijslandse moorden-triologie van Eva Björg Aegisdóttir uit. Als luisterboek via Storytel. Vond het echt een fijne reeks, niet te bloederig en elke keer een verrassend en goed plot.
Ik ga nu beginnen in ‘De engel van de stad’.
Die staat op mijn "wil ik lezen-lijst" Hoop dat hij snel op de bieb komt.
Ik lees nu Duivelsbocht , van Robert Bryndza.
Kreeg van vriendenloterij een mail voor keuzeprijs, staat 4maanden bookchoise bij, inwisselen voor eind maart. en heb van NS nog zo'n verjaardag mail, voor 2 maanden bookchoise inwisselen voor maart (dacht ik) dus ik kan even vooruit
Loulou39
07-12-2023 om 18:13
nlies schreef op 07-12-2023 om 17:50:
[..]
Ik lees nu Duivelsbocht , van Robert Bryndza.
Die heb ik ook gelezen👍🏻: ik vind de boeken van Robert Bryndza zo goed: heel spannend en makkelijk lezen.
kapow
07-12-2023 om 22:38
Boekenuil schreef op 07-12-2023 om 17:00:
Die is fijn! Ik heb het eerste deel gelezen een tijd geleden. Het 2e deel moet ik nog een keer aan beginnen.
Momenteel aan het lezen Het weeshuis in de azuurblauwe zee van TJ Klune. Wat een heeeerlijk boek ❤️
Boekenuil
07-12-2023 om 23:36
kapow schreef op 07-12-2023 om 22:38:
[..]
Die is fijn! Ik heb het eerste deel gelezen een tijd geleden. Het 2e deel moet ik nog een keer aan beginnen.
Momenteel aan het lezen Het weeshuis in de azuurblauwe zee van TJ Klune. Wat een heeeerlijk boek ❤️
Er is nu zelfs een deel 4 zie ik, alleen nog niet beschikbaar als luisterboek. Zin in!
Dat boek van TJ Klune opgezocht, klinkt goed! Gaat op mijn lijstje (die steeds langer wordt, haha)!
nlies
08-12-2023 om 00:27
O dat weeshuis, staat ook op de wil ik lezen lijst. Zouden ze dat niet eens op bookchoise kunnen zetten, damen met die engel
Beterlaat2021!
08-12-2023 om 08:03
Loulou39 schreef op 07-12-2023 om 18:13:
[..]
Die heb ik ook gelezen👍🏻: ik vind de boeken van Robert Bryndza zo goed: heel spannend en makkelijk lezen.
Ik heb er al één gelezen van Robert Bryndza en er nog twee* in mijn boekenmandje liggen (uit de straatbieb te P.)
* Het meisje in het ijs + De Stalker in de nacht
alhambra
08-12-2023 om 20:23
alhambra schreef op 06-12-2023 om 19:08:
Ik blijf toch nog even in hetzelfde thema van de blank/zwart verhoudingen want ik lees nu Sonny Boy van Annejet vd Zijl
Het begon op Suriname en het eindigde in Duitsland tijdens WOII.
Wat een boek en wat een research ligt hier aan ten grondslag. Ik moest er eerst even inkomen maar ik heb vandaag uren gelezen.
Deze komt in mijn top 10 beste boeken.