Media en cultuur Media en cultuur

Media en cultuur

Boekentopic: wat lees je nu? - Deel 2

Mick87 schreef op 29-11-2023 om 13:44:

ik ben begonnen in de nieuwe Robert Galbraith oftewel: JK. Rowling Stromend Graf
Oh echt heerlijk tijdens deze donkere koude dagen.

Ik ben groot fan van de Strike-boeken maar de laatste 2 vind ik te groot om vast te houden. Ik wacht tot ze verfilmd worden.

amarna schreef op 29-11-2023 om 14:48:

[..]

Ik ben groot fan van de Strike-boeken maar de laatste 2 vind ik te groot om vast te houden. Ik wacht tot ze verfilmd worden.

En dan zie je de film, en die valt zo tegen dat je toch het boek maar gaat lezen

In de kerk waar mijn koor repeteert is een grote boekenkast met leenboeken.
Veel christelijk zoets, zoals de Tuinfluitertrilogie en streekromans maar ook heel veel thrillers.  Heb me over een Stephen King en een Minette Walters ontfermd.

Minette Walters id wel leuk volgens mij, heb niks met Stephen King
Ik gatrouwens dit weekend naar toneel ; Moord in de Oriënt expres, kan me niet eens herinneren of ik de film heb gezien, boek wel gelezen, maar geen idee meer wie de dader was (En dat hoeven jullie nu ook niet te vertellen )

Mick87 schreef op 29-11-2023 om 13:44:

ik ben begonnen in de nieuwe Robert Galbraith oftewel: JK. Rowling Stromend Graf
Oh echt heerlijk tijdens deze donkere koude dagen.

Leuk, ik ben er zondag in begonnen!! 

Ik lees  "Laat de kinderen tot mij komen"  (Varg Veum) van Gunnar  Staalesen.
(Straatbieb, 2023).

amarna schreef op 29-11-2023 om 14:48:

[..]

Tip: ebook.

Hoewel dat bij de vorige lastig is want daar zaten heel veel chatgesprekken in. Dus dan wordt het onduidelijk. 

Ik heb de ondergrondse spoorweg uit. Geen gemakkelijk boek zeker door alle gruwelijkheden. Schitterend geschreven. Het deed me ook denken aan East of Eden maar ik kan mijn vinger er niet op leggen, hoe precies. Nu is het tijd voor een luchtig boek.

Tijdens mijn werk luister in nu naar Het Dossier van Anya Niewierra. Wat een spannend boek, moet wel mijn hoofd er goed bijhouden. Ik vind dit boek net zo goed als de Camino. 

Uit bloed en as van Jennifer Armentrout uitgelezen. Fijn leesboek en ik heb deel 2 klaarstaan. 

Het Glazen Kasteel van Jeannette Walls. Gewoon WAUW. Waargebeurd, ontroerend, schokkend. Vijf sterren zijn niet genoeg. 

Gisteren “zwijg als het graf” van Carla Kovach uitgelezen, en gisteravond meteen in “hij ziet jou” van dezelfde schrijfster begonnen.

Ze schrijft lekker snel en er zit genoeg spanning in. Ik vind de ontknopingen vaak vergezocht, maar dat is mijn mening en dat maakt de boeken voor mij niet minder leuk.

Heb nu 3 verhalen uit van Vier Seizoenen van Stephen King. Alle drie niet heel bijzonder, het geprezen Shawshank Redemption vond ik ook niet speciaal (de film nooit gezien dus ik ging er blanco in). En wat kan die man toch vreselijk over vrouwen schrijven, seksistisch stuk vreten wat het is.

vandaag de bookchoise op de reader gezet, denk dat ik met moord op Sandringham Castle begin (The Queen als 'n Miss Marple). Is deel 3 al, deel 1 heb ik gelezen, maar denk niet dat je ze op volgorde moet lezen

Ik moet even bijkomen hoor, laatste verhaal van 4 seizoenen was ineens steengoed! Wat een verassing. King kan zeggen wat ie wil maar horror blijft toch echt wel zijn talent.

The  Running Grave van Robert Galbraith is uit! Gisteravond veel te laat door gelezen, maar ik wilde het uitlezen. Kan nu al niet wachten tot het volgende deel! Behalve dat het weer een ontzettend meeslepend verhaal was, vind ik ook altijd leuk hoe het geschreven is. Ze schrijft hoe de mensen praten, waardoor je ook echt gelijk het accent in je hoofd hoort, dat vind ik heel leuk. Dat doet Merryn Allingham ook in haar boeken, daar ben ik nu in Murder at Abbeymead, ik geloof dat dat nummer 6 is in de reeks is.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.