Media en cultuur Media en cultuur

Media en cultuur

Boekentopic: wat lees je nu? - Deel 2

Net Crescent City 1 uit, House of Earth and Blood van Sarah J. Maas. Super goed boek! 
Fantasy, dus je moet er wel van houden. Ik was door de vele recensies goed voorbereid dat het even duurt voor het verhaal echt op gang komt, dat klopt dus inderdaad maar ik vond het niet vervelend.   
Haar beschrijvingen zijn zo goed dat je echt in de situatie zit. Met gevechten vind ik het meestal moeilijk om de situatie voor te stellen en goed te volgen maar nu zat ik er echt in en kon ik de beschreven luchtverplaatsingen bijna voelen. 
Vol verwachting aan deel 2 begonnen! 

-Nienke- schreef op 26-11-2023 om 17:39:

Grappig Dolfje, ik ben dit weekend ook begonnen in Tijgerlelie en vind het echt een heel intrigerend boek! Benieuwd wat jij ervan vindt. Ik ging door dit boek gisteravond veel te laat slapen in ieder geval

Ik vond hem goed! Vanmiddag uitgelezen. 

Echt een aanrader vind ik.

Rockstar schreef op 26-11-2023 om 15:34:

Heb me net door de verschrikking geworsteld die Dominion heet van Tom Holland. Ik dacht een cool book over de western mindset, maar het was een woelig en warrig betoog alleen maar over het christendom. Tegenvaller!

Moet je een boek wat je zo vreselijk vindt dan toch uitlezen?

Dolfje schreef op 28-11-2023 om 01:14:

[..]

Ik vond hem goed! Vanmiddag uitgelezen.

Echt een aanrader vind ik.

O top!
Hij stond al op mijn bol.com lijstje, maar ik twijfelde omdat ik het laatste boek wat ik van haar had gelezen (weet niet eens meer welke dat was 🤔) niet zo goed vond, maar ik vind haar over het algemeen juist wel goed schrijven.

Maar nu ga ik hem dus ook kopen 😁

Vandaag las ik Als je wint van Gaby Rasters uit op het strand. Ik heb 8,5 boek ( was er al in 1 bezig voor de vakantie) en een kort verhaal en een paar tijdschriften gelezen in deze 2 weken. Morgen helaas weer naar huis, helaas is vooral vanwege het koude weer in Nederland. Elke dag zon en blauwe lucht en sandalen aan is wel echt heel fijn. 

Dolfje schreef op 28-11-2023 om 18:24:

Vandaag las ik Als je wint van Gaby Rasters uit op het strand. Ik heb 8,5 boek ( was er al in 1 bezig voor de vakantie) en een kort verhaal en een paar tijdschriften gelezen in deze 2 weken. Morgen helaas weer naar huis, helaas is vooral vanwege het koude weer in Nederland. Elke dag zon en blauwe lucht en sandalen aan is wel echt heel fijn.

Dan heb je goed je best gedaan Dolfje, heerlijk zo'n leesvakantie!

Ik ben begonnen in Vinex van Bernice Berkleef. Leest makkelijk weg.

Grindelwald schreef op 28-11-2023 om 19:18:

[..]

Dan heb je goed je best gedaan Dolfje, heerlijk zo'n leesvakantie!

Ja heel fijn, we hebben ook wel wat dingen ondernomen hoor, heb niet alleen maar op een strandbedje gelegen maar het doel was echt ff ontspannen en dat is gelukt.

Dolfje schreef op 28-11-2023 om 19:20:

[..]

Ja heel fijn, we hebben ook wel wat dingen ondernomen hoor, heb niet alleen maar op een strandbedje gelegen maar het doel was echt ff ontspannen en dat is gelukt.

Klinkt goed!

Beterlaat2021! schreef op 28-11-2023 om 08:10:

[..]

Moet je een boek wat je zo vreselijk vindt dan toch uitlezen?

Ja want hij had me £3 gekost.😆 Meteen weggeven dat kreng.

Tip :  kijk regelmatig in straatbiebs/minibiebs.   Gratis boeken, indien niet leuk, makkelijk weer  wegzetten.

Beterlaat2021! schreef op 29-11-2023 om 08:26:

Tip : kijk regelmatig in straatbiebs/minibiebs. Gratis boeken, indien niet leuk, makkelijk weer wegzetten.

Ik kijk er altijd maar kom altijd alleen maar stoffige liefdes romannetjes tegen. Die lees ik niet. 

Bij ons hebben verschillende buurthuizen een Bookspot, zelfde idee, maar staan goede boeken tussen, zien er ook goed uit, weet niet of het beheerd wordt door bieb of buurthuis, is in dezelfde ruimte als afgifte/ophaalpunt van bieb

Bij ons in de buurt staat bij verschillende vestigingen van Ah een kastje met ruilboeken.

ik ben begonnen in de nieuwe Robert Galbraith oftewel: JK. Rowling Stromend Graf
Oh echt heerlijk tijdens deze donkere koude dagen.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.