Media en cultuur Media en cultuur

Media en cultuur

Boekentopic: wat lees je nu? - Deel 2

The Only One Left van Riley Sager is uit. Ik vond het wel spannend, maar niet zo spannend dat ik vergat te ademen 😀 Wat ik wel leuk vond is dat ik de helft van de clue wel al had geraden, maar de andere helft niet waardoor het toch spannend bleef.

Ik ben begonnen in boek 5 van Merryn Allingham, Murder at St. Saviours, heerlijk kneuterige murder mystery. En nu net ben ik begonnen in The Running Grave (deel 7 van de reeks) van Robert Galbraith. Het begin van het boek bestaat uit een hoop saaie correspondentie en het gaat vast een goed verhaal worden, maar merk dat ik stiekem vooral lees omdat ik 'invested' ben in de relatie van de hoofdpersonen en wil weten hoe dat verder gaat.

kapow schreef op 19-11-2023 om 16:34:

Legendborn van Tracy Deonn
Onnodig ingewikkelde opbouw maar dat zal aan mij liggen. Bijna halverwege en genoeg spanning om door te gaan.

Ik kan me de onnodig ingewikkelde opbouw niet meer herinneren, maar ik weet nog dat ik het een vermakelijk boek vond (deel 2 ook). Ik las het toen ik zin had in fantasyboeken geïnspireerd op de Arthurlegende en ik heb toen ook Silver in the Bone van Alexandra Bracken gelezen, die vond ik heel meeslepend.

Cala schreef op 25-11-2023 om 16:24:

[..]

Ik kan me de onnodig ingewikkelde opbouw niet meer herinneren, maar ik weet nog dat ik het een vermakelijk boek vond (deel 2 ook). Ik las het toen ik zin had in fantasyboeken geïnspireerd op de Arthurlegende en ik heb toen ook Silver in the Bone van Alexandra Bracken gelezen, die vond ik heel meeslepend.

De hele uiteenzetting van Pages, Scions, shadowborn, uchel etc was veel voor mij. De 2e helft was heel spannend.  Deel II ga ik zeker kopen. 

En silver in the bone gaat op mijn lijst.

Momenteel bezig in Uit bloed en as van Jennifer Armentrout. 

Uit bloed en as ook gelezen. vond ik leuk, toen aan deel 2 begonnen en toen vond ik het allemaal wel lang gaan duren. Geloof niet dat ik dat uitgelezen heb

k ben begonnen in boek 5 van Merryn Allingham, Murder at St. Saviours, heerlijk kneuterige murder mystery.

zoiets zoek ik dus, wel graag Nederlands, heb de boeken van Pierre Martin (madame le commisaire, en Josh Lanyon (Ellery Page) al gelezen. 
Dus idee iemand?

nlies schreef op 25-11-2023 om 17:45:

k ben begonnen in boek 5 van Merryn Allingham, Murder at St. Saviours, heerlijk kneuterige murder mystery.

zoiets zoek ik dus, wel graag Nederlands, heb de boeken van Pierre Martin (madame le commisaire, en Josh Lanyon (Ellery Page) al gelezen.
Dus idee iemand?

De boeken van S.J. Bennett mischien? Die zijn iig wel in het Nederlands verkrijgbaar. Het is niet kneuterig in de zin van dat het niet in een pittoresk klein dorp afspeelt, maar toch best kneuterig omdat het allemaal erg Brits is. Heerlijk voor op een regenachtige dag.

Degene die jij aanhaalt ken ik niet, die gaan op mijn lijstje!

Oja Moord op Windsor Castle heb ik gelezen. Vond ik wel grappig, Ik zag The Queen door het paleis struinen. Nu ik er over denk, tijdje geleden kwam ik op volgens mij onlinebieb ook zo'n zelfde idee tegen: Prinses Beatrix die na haar aftreden speurder wordt, maar geen idee meer van titel en schrijver

Na de 4 boeken van Susan Muskee ben ik begonnen in Ibiza  club van Linda van Rijn. Is morgen wel uit denk ik.

Cala schreef op 25-11-2023 om 16:24:

Ik ben begonnen in boek 5 van Merryn Allingham, Murder at St. Saviours, heerlijk kneuterige murder mystery. En nu net ben ik begonnen in The Running Grave (deel 7 van de reeks) van Robert Galbraith. Het begin van het boek bestaat uit een hoop saaie correspondentie en het gaat vast een goed verhaal worden, maar merk dat ik stiekem vooral lees omdat ik 'invested' ben in de relatie van de hoofdpersonen en wil weten hoe dat verder gaat.

Wat leuk, ik wist helemaal niet dat er een deel 7 kwam. Over enkele dagen komt ook de vertaling uit zie ik. Weer een flinke joekel zo te zien, maar iets handzamer dan deel 6 dat mocht ook wel, daar kreeg je zere handen van met lezen 

Club Ibiza uit. De boeken van Linda van Rijn zijn niet zo  bijzonder maar ze lezen lekker weg.
Daarna las ik een kort verhaal van Anne West. Net op tijd heet het.
Man zit op het terras van het zwembad restaurant formule 1 te kijken en ik zit aan de rand van het zwembad en ben net begonnen in Tijgerlelie van Marion Pauw. 

Heb me net door de verschrikking geworsteld die Dominion heet van Tom Holland. Ik dacht een cool book over de western mindset, maar het was een woelig en warrig betoog alleen maar over het christendom. Tegenvaller!

Grappig Dolfje, ik ben dit weekend ook begonnen in Tijgerlelie en vind het echt een heel intrigerend boek! Benieuwd wat jij ervan vindt. Ik ging door dit boek gisteravond veel te laat slapen in ieder geval

ShowyHummingbird30

ShowyHummingbird30

26-11-2023 om 18:26

Ik ben nu bezig in Educated (NL: Leerschool) van Tara Westover.

Over een vrouw die in een extremistisch Mormoons gezin is opgegroeid. Met een vader die je onder autonomen kunt scharen (afkeren van de overheid, dus geen school maar ook geen gezondheidszorg, met alle gevolgen van dien). Prachtig geschreven. En verbijsterend.

"Tara Westover groeit op in een streng mormoons gezin. Al op jonge leeftijd moeten Tara en haar zes broers en zussen risicovol werk verrichten in het bedrijf van hun vader. Ze leren een heftruck te besturen en verzamelen schroot op het erf om in het onderhoud van de familie te voorzien. Het gezin leeft zo afgesloten van de gemeenschap dat er niemand is om Tara te onderwijzen, haar naar een dokter te brengen na een ernstig ongeluk, of om in te grijpen wanneer haar broer gewelddadig wordt.
Tara slaagt er echter in zichzelf wiskunde en grammatica bij te brengen en ze wordt aangenomen aan Brigham Young University. Daar begint haar weg tot zelfontplooiing, waarbij ze niet alleen worstelt met haar gebrek aan kennis door haar geïsoleerde opvoeding, maar ook tot de pijnlijke conclusie moet komen dat een breuk met haar familie onvermijdelijk is."

het laatste jaar van de oorlog & de aard van breekbare dingen beide van   Susan Meissner 

Ga als een rivier van Shelley Read heb ik net gelezen. Prachtig boek, mn ook de sfeertekening. iemand hier hem ook gelezen?

Lali schreef op 26-11-2023 om 22:05:

Ga als een rivier van Shelley Read heb ik net gelezen. Prachtig boek, mn ook de sfeertekening. iemand hier hem ook gelezen?

Ja, ik - ik vond ‘m ook prachtig! Tranen 😭. 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.