Media en cultuur
Regendrup.
12-04-2022 om 13:52
Boekentopic: wat lees je nu? - Deel 2
Zie hier het vervolg van het boekentopic om te plaatsen wat je op dit moment leest of wat klaarligt om te gaan lezen!
Eventueel kun je erbij schrijven wat je er tot nu toe van vindt of waarom je ervoor gekozen hebt dit boek te gaan lezen.
Veel leesplezier!
Link naar het vorige deel:
https://www.viafora.nl/forum/media-en-cultuur/boekentopic-wat-lees-je-nu?page=64#1942
Lollypopje
09-11-2023 om 11:35
ik ben 'Het hospitaal van leven en dood' deel 2 van de Nora Beady serie aan het luisteren.
Net als het eerste een heel fijn boek. Al moet je wel tegen de soms nogal plastisch beschreven aandoeningen en 19e eeuwse behandelingen kunnen. Het is niet altijd even smakelijk
Poezenmeisje
09-11-2023 om 14:09
Ik luister tegenwoordig meer boeken op de fiets, dan dat ik ze lees.
Zojuist dit boek van Tugrul Cirakoglu geluisterd. Zeer indrukwekkend.
https://www.bol.com/nl/nl/p/schoon-genoeg/9300000112527282/
Boekenuil
09-11-2023 om 18:42
Ik ben net begonnen in ‘De Affaire’, van Yvonne Doorduyn, een thriller. Ben benieuwd. Haar eerdere boek (Onmacht) vond ik goed geschreven.
Loulou39
09-11-2023 om 18:59
Nu even niets, maar heb net “De Hulp” uitgelezen. Lekker spannend. Even bijkomen en dan deel 2 lezen 😁
En net een ebook van Carla Kovach gekocht, “zwijg als het graf” deel 6 van de Gina Harte serie. Ik vind dat zij zo lekker schrijft en deze serie is zo spannend. Heb er helemaal zin in: lekker vanavond in bed nog even aan beginnen.
Boek “ongezien opgegroeid” van Lindsay C. Gibson, staat op m’n lijstje maar bestel ik liever als paperback. Heeft iemand die gelezen? Is het een (geestelijk) zwaar boek?
Dus eigenlijk off topic, want ik lees nu nog niets, maar over een uurtje of twee wel 😁
PerfumedAlpaca84
10-11-2023 om 20:38
ik heb net Alles op alles uit van Paul Cleave. Wat een boek, ik vloog erdoorheen en ben nog aan het bijkomen van het einde.
-Nienke-
10-11-2023 om 21:24
Loulou, de eerste twee boeken op je lijstje heb ik ook gelezen (inderdaad allebei top!), de laatste ken ik niet.
Ik ben deze week begonnen in de nieuwste van John Grisham, Het ultimatum. Weer zo’n heerlijke legal thriller. Ik hou daar echt enorm van!
nlies
10-11-2023 om 22:43
ik lees nu Het geheim van het familiehuis. Schrijver weet ik even niet, was van bookchoise. Zieke niet aanspreekbare oma en een familiegeheim. Dat natuurlijk uitgezocht moet worden. Wel leuk boek
FarFarAway
11-11-2023 om 19:02
Ik lees mijn boeken in het Engels dus ik geef de titels ook even zo uit gemak maar deze boeken heb ik er net in sneltempo door omdat ze zooooooo spannend waren:
The guest list van Lucy Foley
Home before dark van Riley Sager
The only one left van Riley Sager
alhambra
11-11-2023 om 19:13
alhambra schreef op 07-11-2023 om 21:39:
Ik ben net begonnen in De ondergrondse spoorweg van Colson Whitehead
Het gaat over de slavernij. Het is nu al pittig en aangrijpend
Vreselijk wat er allemaal beschreven wordt in dit boek. Hoe kunnen mensen zo zijn? Ik kan er écht niet bij.
De slavenhouders gedragen zich als de meest nare roofdieren die ervan genieten om hun prooien te laten lijden. Dit alles terwijl ze hun slaven niet zien als mensen maar als ongedierte.
Zelden zo'n aangrijpend boek gelezen. Ik moet hem ook steeds wegleggen.
Loulou39
11-11-2023 om 20:07
FarFarAway schreef op 11-11-2023 om 19:02:
Ik lees mijn boeken in het Engels dus ik geef de titels ook even zo uit gemak maar deze boeken heb ik er net in sneltempo door omdat ze zooooooo spannend waren:
Riley Sager boeken in het Nederlands gelezen: heerlijk geschreven en inderdaad zo spannend!!
Cala
12-11-2023 om 10:06
FarFarAway schreef op 11-11-2023 om 19:02:
Ik heb deze op mn e-reader staan, maar nog niet aan begonnen. Ik heb nog nooit wat van haar gelezen, maar ik begrijp dat het een aanrader is?
Deze week is deel twee van Fourth Wing, Iron Flame, uitgekomen, die ga ik eerst lezen. Maar moet vandaag eerst Murder at the Priory Hotel van Merryn Allingham (boek 4 in de serie) uit lezen.
Rogue
12-11-2023 om 11:59
nlies schreef op 10-11-2023 om 22:43:
ik lees nu Het geheim van het familiehuis. Schrijver weet ik even niet, was van bookchoise. Zieke niet aanspreekbare oma en een familiegeheim. Dat natuurlijk uitgezocht moet worden. Wel leuk boek
Kate Morton,😉
ik heb die ook nog op mijn lijst.... maar twijfel flink haar laaste boek kwam ik niet doorheen
PerfumedAlpaca84
12-11-2023 om 13:20
Cala schreef op 12-11-2023 om 10:06:
[..]
Ik heb deze op mn e-reader staan, maar nog niet aan begonnen. Ik heb nog nooit wat van haar gelezen, maar ik begrijp dat het een aanrader is?
Deze week is deel twee van Fourth Wing, Iron Flame, uitgekomen, die ga ik eerst lezen. Maar moet vandaag eerst Murder at the Priory Hotel van Merryn Allingham (boek 4 in de serie) uit lezen.
Leuk! Dat wordt mijn volgende boek. Nadat ik Practical Magic uit heb, daar ben ik net in begonnen.
Grindelwald
12-11-2023 om 13:35
Ik luister nu naar het chalet van Sarah Goodwin. Wel een spannend boek.
nlies
12-11-2023 om 16:36
Rogue schreef op 12-11-2023 om 11:59:
[..]
Kate Morton,😉
ik heb die ook nog op mijn lijst.... maar twijfel flink haar laaste boek kwam ik niet doorheen
Ik zit me af te vragen of ik hier ook doorheen kom. zit op 300 van de 500 blz. Wil wel weten wat er gebeurd is, maar wat mij betreft had dat in minder blz. gekund