Media en cultuur Media en cultuur

Media en cultuur

Boekentopic: wat lees je nu? - Deel 2

Ik lees nu De troostbibliotheek van Sara Nisha Adams. Ja ik weet het, hele stapel van de boekenmarkt meegenomen, dus waarom dan nog een enen voor de reader. maar kreeg mailtje met nieuwe aanwinsten, en toen keek ik verder, en kwam dit tegen. Dikke aanrader tot nu toe, en ik ben al op 2/3 van het boek, dus dan kan ik wel oordelen

Ik ga eindelijk beginnen aan Daisy Darker, ben benieuwd!

PerfumedAlpaca84

PerfumedAlpaca84

28-06-2023 om 17:19

ik ben net begonnen in De alchemist van Michael Scott. Iets meer YA dan ik verwachtte. Wel leuk, maar ik ben er iets te oud voor 

Ik heb dus De troostbibliotheek gelezen. In het eerste hoofdstuk ging het al over het boek: De vrouw van de tijdreiziger, van Audrey Niffenegger. En stom toevallig heb ik op de boekenmarkt net dat boek gered van de oud papierbak. Dus denk dat ik dat nu maar eerst onder handen neem

nlies schreef op 28-06-2023 om 22:18:

Ik heb dus De troostbibliotheek gelezen. In het eerste hoofdstuk ging het al over het boek: De vrouw van de tijdreiziger, van Audrey Niffenegger. En stom toevallig heb ik op de boekenmarkt net dat boek gered van de oud papierbak. Dus denk dat ik dat nu maar eerst onder handen neem

Oh die heb ik ook gelezen. Wel een tijd geleden maar ik vond het een mooi boek.

Fiorah schreef op 28-06-2023 om 23:49:

[..]

Oh die heb ik ook gelezen. Wel een tijd geleden maar ik vond het een mooi boek.

tot nu toe vind ik het een beetje warrig, maar het krijgt een kans

Boeken die op de datum zaten terug naar bieb gebracht (eigenlijk betaal je toch heen boete bij te laat, dus waarom eigenlijk). Toch maar andere boeken zoeken, ook al ligt er thuis nog het een en ander: boek 1 verkrijgbaar in andere vestiging. Boek 2,3 en 4 als e-book verkrijgbaar. Heb nog een paar andere gevonden, maar voortaan de boeken die ik echt wil lezen, vooraf controleren of ze er echt zijn

Cala schreef op 27-06-2023 om 19:39:

Ik ga eindelijk beginnen aan Daisy Darker, ben benieuwd!

Ha, nou dat was een totaal ander soort boek dan ik dacht. En op een gegeven moment dacht ik te weten hoe het zat, maar bleek dat ik totaal verkeerd zat 

Cala schreef op 30-06-2023 om 18:43:

[..]

Ha, nou dat was een totaal ander soort boek dan ik dacht. En op een gegeven moment dacht ik te weten hoe het zat, maar bleek dat ik totaal verkeerd zat

Ik heb die ook nog op mijn lijst staan.

Café Zon & Zee van Jenny Colgan uit. Charmant verhaal en ik kreeg gelijk zin in kokkerellen. 

Daarna begonnen aan Versplinterd van Karin Slaughter en voor de luchtige afwisseling Het eindeloze strand van Jenny Colgan. 

kapow schreef op 01-07-2023 om 11:38:

Café Zon & Zee van Jenny Colgan uit. Charmant verhaal en ik kreeg gelijk zin in kokkerellen.

Ik ben van die serie nu Het eilandhotel aan het lezen. Ook zo leuk.

Ik heb pas ook The Bookshop Murder van Merryn Allingham gelezen. Speelt zich af in de jaren 50 in een heerlijk kneuterig brits dorpje met een vrouwelijke hoofdpersonage die de moord gaat oplossen. Het verhaal vond ik vermakelijk en het bleek een hele serie te zijn. Daarna ben ik gelijk in deel 2 (Murder on the pier) begonnen en hoewel dat verhaal ook best aardig is, zijn het niet zulke goede boeken dat twee delen achter elkaar lezen een goed plan was, dat ging toch een beetje vervelen. Dus nu stel ik boek 3 nog even uit, want ik wil zeker de hele serie lezen, maar verspreid over de rest van het jaar (boek 7 wordt in de herfst uitgegeven).

winterchalet van Linda van Rijn. 

PerfumedAlpaca84

PerfumedAlpaca84

02-07-2023 om 22:06

ik ben net begonnen in The Unlikely Pilgrimage of Harold Fry van Rachel Joyce. 

Tover-Feetje schreef op 18-06-2023 om 15:08:

Onderschat van Marijke Verhoeven uit.
Een vorig boek van haar (vervlogen) was me goed bevallen vandaar nog eens deze schrijfster, helaas viel dit boek me tegen.
Nogal langdradig en de hoofdpersoon sprak me niet aan.
Toch benieuwd hoe het verhaal zou verlopen aangezien ik in de veronderstelling was dat mijn vermoeden te makkelijk zou zijn.
Het was dus een teleurstelling dat mijn vermoeden klopte, dat het dus toch zo makkelijk was.
Daar waren wat mij betreft geen 362 pagina's voor nodig geweest

Nu naar Moordende hitte van Sophie Wester.

Ik heb Onder invloed als eerste gelezen van Marijke Verhoeven. Die vond ik vergelijkbaar als Vervlogen qua lekker lezen en spanning. Dus misschien ook een tip voor jou.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.