Media en cultuur Media en cultuur

Media en cultuur

Boekentopic: wat lees je nu? - Deel 2

het weeshuis in de \zuurblauwe zee, is gelezen. Allemaal wel nogal voorspelbaar, maar toch een leuk boek

Duivelsbocht van Robert Bryndza net uit. Leest als een trein. Helaas nogal voorspelbaar. De minste van Bryndza vind ik.

ShowyHummingbird30

ShowyHummingbird30

16-06-2023 om 12:37

Homegoing (Weg naar huis) - Yaa Gyasi

Ik ben nu bij hoofdstuk 2. Wat een prachtig, en schrijnend verhaal. Qua sfeer lijkt het op Roots van Alex Haley.

"Twee halfzussen, Effia en Esi, groeien apart van elkaar op in het achttiende-eeuwse Ghana. Effia wordt uitgehuwelijkt aan een Engelsman, om vervolgens in weelde te leven. Esi wordt gevangengenomen, verkocht als slaaf en op de boot naar Amerika gezet. Weg naar huis vertelt over de levens van de nakomelingen van Effia en Esi in de daaropvolgende driehonderd jaar. Yaa Gyasi beweegt zich vrijelijk door de geschiedenis en tussen twee continenten – van de stammenstrijd en slavernij in Ghana naar de Burgeroorlog in Amerika, en van de kolenmijnen in het zuiden van de Verenigde Staten naar de volksverhuizingen richting Manhattan in de twintigste eeuw – en schetst zo een krachtig en indringend portret van volken in beroering."

Laatst Flowers for Algernon gelezen. Wat ouder al (voor scifi) maar tijdloos. Over een mentaal beperkte man die door behandeling opeens intelligent wordt, en waar hij dan tegenaan loopt. Ontroerend en vooral knap geschreven in de 1e persoon.

Net begonnen in The Long Way To A Small Angry Planet. Cyberpunk, denk ik. Weet nog niet of ik er fan van ben.

En nonfictie, Vroeger aten we dieren. Tot nu toe weinig nieuws voor mij maar ik heb er goede dingen over gehoord dus hopelijk komt dat nog.

Net begonnen in Na die nacht van Karin Slaughter. Haar nieuwste die van de week is uitgekomen. Ook een deel in de Sara Linton serie. 

Ik heb vanmiddag Een dodelijk feest, van Josh Lanyon gelezen.
Is maar iets van 180 blz, lekker simpel eilandje, moord liefde die wel of niet beantwoordt wordt, inclusief wat misverstanden. Echt iets voor een warme lome dag

En nu heb ik De moord in het Klooster op de reader gezet. Denk van hetzelfde laken een pak, maar dan zonder homo-geliefden

Regendrup.

Regendrup.

18-06-2023 om 07:05 Topicstarter

Rogue schreef op 08-06-2023 om 21:03:

[..]

Parel was zoo mooi, heb flink gesnotterd

Net uit. Jeetje, deze was ook al zo mooi. 

Regendrup. schreef op 18-06-2023 om 07:05:

[..]

Net uit. Jeetje, deze was ook al zo mooi.

wat ik vooral mooi vond is dat je eindelijk ''het hoofdpersonage'' leert kennen / begrijpen.

klaar met toen de wereld brak.... mooi, nu door naar het sprookje van de eeuwige zomer - Susan Crandall 

Onderschat van Marijke Verhoeven uit.
Een vorig boek van haar (vervlogen) was me goed bevallen vandaar nog eens deze schrijfster, helaas viel dit boek me tegen.
Nogal langdradig en de hoofdpersoon sprak me niet aan.
Toch benieuwd hoe het verhaal zou verlopen aangezien ik in de veronderstelling was dat mijn vermoeden te makkelijk zou zijn.
Het was dus een teleurstelling dat mijn vermoeden klopte, dat het dus toch zo makkelijk was.
Daar waren wat mij betreft geen 362 pagina's voor nodig geweest  

Nu naar Moordende hitte van Sophie Wester.

Net Een eilandbruiloft van Jenny Colgan uitgelezen. Heb me weer goed vermaakt.  Ik houd van haar boeken

ik ben door het achtste leven heen. Ik vond het mooi, maar wel echt een pittig boek door de lengte. Was al erg blij dat ik m op de ereader heb 

nu dus weer even wat helemaal anders De Vogelman van Mo Hayder. Erg gruwelijk en tot nu toe wel een lekker boek om zo weg te lezen

alhambra schreef op 18-06-2023 om 21:17:

Net Een eilandbruiloft van Jenny Colgan uitgelezen. Heb me weer goed vermaakt. Ik houd van haar boeken

Ja dat zijn wel echt fijne boeken om lekker ontspannen te lezen

MildredRatched schreef op 19-06-2023 om 09:43:

ik ben door het achtste leven heen. Ik vond het mooi, maar wel echt een pittig boek door de lengte. Was al erg blij dat ik m op de ereader heb

ik zit op 88%, dus nog zo'n 100 te gaan. Maar was doe ellende allemaal even zat, dus lees nu even wat simpele moordpartijen tussendoor

nlies schreef op 19-06-2023 om 11:18:

[..]

ik zit op 88%, dus nog zo'n 100 te gaan. Maar was doe ellende allemaal even zat, dus lees nu even wat simpele moordpartijen tussendoor

Ja ik heb tussendoor ook wel wat anders gelezen, want het is wel een hoop narigheid bij elkaar

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.