Media en cultuur
Regendrup.
12-04-2022 om 13:52
Boekentopic: wat lees je nu? - Deel 2
Zie hier het vervolg van het boekentopic om te plaatsen wat je op dit moment leest of wat klaarligt om te gaan lezen!
Eventueel kun je erbij schrijven wat je er tot nu toe van vindt of waarom je ervoor gekozen hebt dit boek te gaan lezen.
Veel leesplezier!
Link naar het vorige deel:
https://www.viafora.nl/forum/media-en-cultuur/boekentopic-wat-lees-je-nu?page=64#1942
nlies
07-11-2024 om 20:59
Cala schreef op 06-11-2024 om 18:32:
[..]
He, hoe kom je daar nou bij? Deel 1 en 2 spelen zich vlot na elkaar af, dus het valt wel mee, geen kinderen die gemaakt moeten worden oid. Alles draait gewoon om de huidige hoofdrolspelers en ik denk dat boek 1 tot 4 (4 boeken inderdaad) in totaal in een paar jaar afspeelt.
Dat gaat zo in de meeste fantasyreeksen, het is maar heel soms dat er tientallen jaren verstrijken tussen boeken in.
O ik had t idee, ze kan toch niet nog zo'n 1200 bladzij door blijven gaam met de relatie van de hoofdfiguren, en alle andere relaties,
Nog dik 100 blz en dan is het uit, maar er liggen morgen 2 nieuwe boeken voor me klaar, ben vergeten welke, en weer nieuwe aanvoer bij bookchoise
Beterlaat2021!
08-11-2024 om 14:15
In een horeca gelegenheid hoorde ik een gesprek tussen twee oude dames. Ik kreeg de indruk dat één van hen dit jaar weduwe geworden was.
Ze zei : ' Ik heb twee mooie boeken, maar daar ga ik nog niet in lezen. Die bewaar ik voor de Kerst! ' Positieve instelling.
Dolfje
08-11-2024 om 14:20
Ik zou een thriller gaan lezen maar lees nu het boek van Rob Kemps over Pere-lachaise en daarna wordt het Al het blauw van de hemel.
nlies
08-11-2024 om 15:31
Hildur van Satu Rämö staat nu klaar om gelezen te worden. Ken de schrijfster niet, maar deel 2 staat op bookchoise, dus handiger om met deel 1 te beginnen. Al het blauw van de hemel, komt er volgende maand op, dus dan is die aan de beurt
kapow
08-11-2024 om 18:56
People we meet on vacation van Emily Henry uit.
Wat een lief verhaal. Ik hou deze auteur op m’n radar.
kapow
09-11-2024 om 15:37
Fiorah schreef op 02-10-2024 om 22:10:
[..]
Ik ben echt zo blij dat jij dit gezegd hebt! Ik zat me net af te vragen wat 'Ifriets' nou toch in vredesnaam ook alweer waren en dacht aan jouw opmerking. En... jawel... een verklarende woordenlijst achterin!
Ik ben aan de Daevabad trilogie begonnen en ook de verklarende woordenlijst erbij moeten pakken. En dan ben ik nog niet eens halverwege het eerste deel!
Miss_Moneypenny
11-11-2024 om 09:10
Ik ben begonnen aan Je bent hier van David Nicholls. Wel mooi tot nu toe. Maar wel een hele andere schrijfstijl dan ik gewend ben om te lezen. Wat poëtischer.
Dit is dezelfde schrijver van One day overigens. Dat boek heb ik niet gelezen, maar wie weet als ik nu erg enthousiast ben dat ik daar ook eens aan begin.
Hoeveel boeken hebben jullie dit jaar tot nu toe gelezen? En heb je je eigen challenge al gehaald?
Ik wilde 12 boeken lezen en ben nu met de 21e bezig. Voor sommigen misschien niet veel, maar ik ben blij dat ik eindelijk de leesmodus weer gevonden heb.
MildredRatched
11-11-2024 om 09:17
Miss_Moneypenny schreef op 11-11-2024 om 09:10:
Ik ben begonnen aan Je bent hier van David Nicholls. Wel mooi tot nu toe. Maar wel een hele andere schrijfstijl dan ik gewend ben om te lezen. Wat poëtischer.
Dit is dezelfde schrijver van One day overigens. Dat boek heb ik niet gelezen, maar wie weet als ik nu erg enthousiast ben dat ik daar ook eens aan begin.
Hoeveel boeken hebben jullie dit jaar tot nu toe gelezen? En heb je je eigen challenge al gehaald?
Ik wilde 12 boeken lezen en ben nu met de 21e bezig. Voor sommigen misschien niet veel, maar ik ben blij dat ik eindelijk de leesmodus weer gevonden heb.
Je bent hier heb ik niet gelezen. Wel Wij van David Nicholls
Vond ik mooi en vermakelijk, erg Brits ook.
alhambra
11-11-2024 om 09:27
Ik vond One day helaas tegenvallen maar dat kwam misschien ook doordat mijn verwachtingen te hoog waren door alle positieve geluiden. Het concept vond ik wel heel goed maar de personages lieten me koud.
Ik lees nu een boek waarbij één van de hoofdpersonages echt een vreselijke man is en die dat heel openlijk verbaal uit. Ik vind zijn woorden intrigerend en dus interessant om te lezen ondanks dat de rillingen over mijn rug lopen. Het gaat over huiselijk geweld en de dader doet aan het omgekeerde van gaslighting en komt daar mee weg. Geen luchtige kost maar dus wel psychologisch interessant.
Beterlaat2021!
11-11-2024 om 10:52
Ik heb tot nu toe 57 boeken gelezen dit kalenderjaar. Helaas de laatste tijd gestopt met een paar boeken, omdat ik er niet door kwam.
Zaterdag geluncht in onze bibliotheek (dat kan bij ons) en gelijk een exemplaar van Joe Speedboot > Tommy Wieringa meegenomen ("Heel Nederland Leest") en al in begonnen. Lijkt me aardig.
nlies
11-11-2024 om 10:56
ik heb er 65 gelezen ruim 25000 pagina's volgens hebban (bij niet alle boeken staat het aantal bladzijdes ingevuld
Fiorah
11-11-2024 om 17:45
Joe Speedboot vond ik ook mooi! Ik heb 38 boeken gelezen.
One Day vond in mooi en Wij ook.
-Nienke-
11-11-2024 om 19:55
Je bent hier vond ik ook prachtig! Maar ik vond de andere twee boeken van Nicolls ook al geweldig. Ik hou van zijn schrijfstijl.
Ik hou niet precies bij hoeveel boeken ik lees, maar in sommige weken geeneen en dan weer (zeker in de vakantie) elke twee dagen een nieuw. Mijn gok is dat ik dit jaar zo’n 30 boeken heb gelezen, in alle genres (behalve fantasy, da’s de enige categorie waar ik echt niet van hou).
nlies
11-11-2024 om 22:44
-Nienke- schreef op 11-11-2024 om 19:55:
Je bent hier vond ik ook prachtig! Maar ik vond de andere twee boeken van Nicolls ook al geweldig. Ik hou van zijn schrijfstijl.
Ik hou niet precies bij hoeveel boeken ik lees, maar in sommige weken geeneen en dan weer (zeker in de vakantie) elke twee dagen een nieuw. Mijn gok is dat ik dit jaar zo’n 30 boeken heb gelezen, in alle genres (behalve fantasy, da’s de enige categorie waar ik echt niet van hou).
O ik hield het ook nooit bij, maar nu ik een account bij hebban heb, houden die het voor me bij omdat ik de challenge heb ingevuld.En niemand houdt verder bij hoever je met die challenge komt, behalve jijzelf dus je kunt niet de mist in gaan, wat je ook doet, Ik vind fantasy juist wel leuk. En thrillers. Feelgood sla ik over
Cala
12-11-2024 om 16:29
kapow schreef op 08-11-2024 om 18:56:
People we meet on vacation van Emily Henry uit.
Wat een lief verhaal. Ik hou deze auteur op m’n radar.
Jaaa, ik vind Emily Henry ook heel leuk, ze schrijft fijne, humoristische verhalen. Althans, al haar boeken van de afgelopen jaren in dit genre. Wat ze daarvoor schreef klinkt heel anders als ik de synopsis van die boeken lees en daarvan heb ik alleen A Million Junes gelezen en dat was oké, maar niet vergelijkbaar met de vijf recente boeken.
Gisteravond ben ik begonnen in The Last of the Moon Girls van Barbara Davis. Doet me een beetje denken aan Weyward van Emilia Hart: lange familielijn vrouwen die alleen dochters krijgen, iets met een familiegeheim en magie, al is verder de schrijfstijl en sfeer wel heel anders.
Daarnaast lees ik Local Girl Missing van Claire Douglas. Het is op zich prima, maar niet meeslepend spannend.