Media en cultuur Media en cultuur

Media en cultuur

Boekentopic: wat lees je nu? - Deel 2

Ik ben weer eens boeken van Toni Coppers aan het lezen. De moord op Arno Linter net uit. Nu Jacht aan het lezen. Leest allemaal heerlijk weg, buiten in de tuin. 

Regendrup. schreef op 06-06-2023 om 23:53:

Schaduw uit, wat heb ik hiervan genoten zeg! Wat een heerlijk verhaal.
Ik twijfel nu wel of ik meteen doorga met Parel. Of eerst even een ander boek tussendoor.

Ja die vond ik ook echt heel fijn! Tot nu toe voor mij de beste, maar ik ben nu met deel 6 bezig 

Zonder angst van Inge van Prooijen uit.
Las lekker vlot, spannend genoeg en (voor mij)een verrassend einde.

Nu begonnen in Mea culpa van Clare Macintosh.

Ik lees nu Bij ons gebeurt dat niet van Beau Oldenburg. 
Het boek, non-fictie, gaat over pesten op school, werkplek en andere plekken. 

Beau Oldenburg (1987) studeerde culturele antropologie en sociologie aan Universiteit Utrecht. In 2017 promoveerde ze aan de Rijksuniversiteit Groningen op onderzoek naar de rol van leerkrachten bij pesten. Sinds 2020 houdt ze zich bezig met wetenschapscommunicatie en zorgt ze ervoor dat interessante bevindingen uit sociaal wetenschappelijk onderzoek bij een breed publiek terechtkomen.
Samenvatting

Kleineren, negeren, uitschelden of schoppen: pesten kent allerlei verschillende vormen en het komt zeker niet alleen onder kinderen voor. Een op de acht werknemers (500.000 werknemers!) wordt jaarlijks slachtoffer van pesten op de werkvloer, online wordt er volop gepest en in verzorgingshuizen is buitensluiten en bespotten onder bewoners geen uitzondering. Het maakt niet uit of je een scholier, werknemer of bewoner van een woonzorgcentrum bent: als je gepest wordt, zorgt dit ervoor dat je een grotere kans op psychische, fysieke en sociale problemen hebt. Pesters en hun zogenaamde assistenten ruïneren zo vaak het leven van hun slachtoffer, maar ondervinden zelf ook allerlei negatieve gevolgen van hun gedrag. Bij ons gebeurt dat niet laat de verschillende rollen, situaties en patronen binnen pestgedrag zien. Aan de hand van persoonlijke verhalen en wetenschappelijke inzichten, wordt pesten in al zijn vormen blootgelegd. Een up-to-date boek over een topic dat iedereen raakt.

Ik heb weer een van de acht levens gelezen, moet nu aan Kitty beginnen

nlies schreef op 08-06-2023 om 11:58:

Ik heb weer een van de acht levens gelezen, moet nu aan Kitty beginnen

Flinke pil he! Lees jij m digitaal of fysiek?

Regendrup. schreef op 06-06-2023 om 23:53:

Schaduw uit, wat heb ik hiervan genoten zeg! Wat een heerlijk verhaal.
Ik twijfel nu wel of ik meteen doorga met Parel. Of eerst even een ander boek tussendoor.

Parel was zoo mooi, heb flink gesnotterd 

Boek van Stephanie Hoogenberk; we hebben het over je gehad. Eerste boek sinds tijden waarbij ik me goed vermaakt heb

Regendrup.

Regendrup.

08-06-2023 om 21:24 Topicstarter

Rogue schreef op 08-06-2023 om 21:03:

[..]

Parel was zoo mooi, heb flink gesnotterd

Ben er nu in bezig, heel benieuwd!

MildredRatched schreef op 08-06-2023 om 19:53:

[..]

Flinke pil he! Lees jij m digitaal of fysiek?

Gelukkig staat hij op de reader, veel te warm zo'n dik boek in de zon

ShowyHummingbird30

ShowyHummingbird30

09-06-2023 om 07:14

Fiorah schreef op 03-06-2023 om 14:19:

[..]

Ik hoor graag wat je hiervan vindt, ik overweeg deze ook te gaan lezen

(Anna - Annejet van der Zijl)

Het boek leest als een trein. En was (voor mij) heel verrassend. Ik kende haar - uiteraard - van de kinderboeken en versjes. Musicals, toneel wist ik wel maar nooit gezien. En over haar levensloop wist ik nagenoeg niets. Het is een prachtig inkijkje in haar leven.

Coreopsis schreef op 09-06-2023 om 07:14:

[..]

(Anna - Annejet van der Zijl)

Het boek leest als een trein. En was (voor mij) heel verrassend. Ik kende haar - uiteraard - van de kinderboeken en versjes. Musicals, toneel wist ik wel maar nooit gezien. En over haar levensloop wist ik nagenoeg niets. Het is een prachtig inkijkje in haar leven.

Aah, dank je! Ik ga hem op mijn lijst zetten.

De gevangene van Vallenia van Nynette Noni uit. Heel spannend, ik ben er doorheen gevlogen en het einde kwam te snel. Binnenkort het laatste deel kopen. 
Nu bezig in Triptych van Karin Slaugter

Ik ben even wat minder actief geweest hier maar heb veel gelezen.
Heel de DI Callanach reeks van Helen Fields achter elkaar gelezen. Super goeie thrillers! 
Net Atlas uit. Ook goed. 
Ben nog niet zeker maar ik denk dat ik aan De hulp ga beginnen. 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.