Media en cultuur Media en cultuur

Media en cultuur

Boekentopic: wat lees je nu? - Deel 2

SuzyQFive schreef op 02-06-2023 om 14:14:

Het weeshuis in de azuurblauwe zee uitgelezen. Ik vind het wel een aanrader! Past ook mooi in het thema van deze week 🌈.
Gisteren Tijgerlelie van Marion Pauw gekocht. Ga daar straks in beginnen.

dan ga ik hem ook op mijn te lezenlijst zetten, maar ben net op de bieb geweest, 3 fantasy, waarvan 2 YA en een Robert Bryndza, doodsgeheim.

En ben nu halfweg Christina, uit het achtste leven

Ik kwam er achter dat in van de Mure Island serie van Jenny Colgan alleen gek genoeg het derde deel heb gelezen en heb nu deel 1 en 2 Cafe Zon & Zee en het Eindeloze strand uit de online bieb gehaald. Raar dat me dat toen niet is opgevallen. Of ik ben ze vergeten te registreren op Hebban maar daar kom ik dan snel genoeg achter.

Dolfje schreef op 02-06-2023 om 16:38:

Ik kwam er achter dat in van de Mure Island serie van Jenny Colgan alleen gek genoeg het derde deel heb gelezen en heb nu deel 1 en 2 Cafe Zon & Zee en het Eindeloze strand uit de online bieb gehaald. Raar dat me dat toen niet is opgevallen. Of ik ben ze vergeten te registreren op Hebban maar daar kom ik dan snel genoeg achter.

ik moet ook nogal eens de hebban-app controleren als ik op de bieb sta. Niet alleen voor wat ik wil lezen, maar ook wat ik al gelezen heb. Kwam een boek tegen, las de achterkant, kon me er niets van herinneren maar wel geregistreerd als gelezen. Dus maar laten staan

nlies schreef op 02-06-2023 om 17:26:

[..]

ik moet ook nogal eens de hebban-app controleren als ik op de bieb sta. Niet alleen voor wat ik wil lezen, maar ook wat ik al gelezen heb. Kwam een boek tegen, las de achterkant, kon me er niets van herinneren maar wel geregistreerd als gelezen. Dus maar laten staan

Ja dat heb ik ook wel eens, daarom is het maar goed dat ik het sinds een paar jaar bij hou op Hebban en Pinterest en een gewoon lijstje ook nog.

ShowyHummingbird30

ShowyHummingbird30

03-06-2023 om 07:01

Ik ga beginnen in Anna, van Annejet van der Zijl. Een biografie van Annie M.G. Schmidt.

Ik ben benieuwd, want ken natuurlijk wel haar kinderboeken en versjes, maar weet eigenlijk nauwelijks over de mens erachter.

Het boek heb ik in een straatbieb gevonden. Leuke om weer eens een "echt" boek in handen te hebben, naast de eboeken die ik tegenwoordig veel lees.

Coreopsis, Dat boek heb ik ook uit een straatbieb en ik vond het heel interessant om te lezen.  Dat is een van de weinige boeken die ik zelf gehouden heb.   In mijn jeugd werd ik voorgelezen uit Jip en Janneke, later zelf gelezen. En nog later haar musicals gezien en bijv. ook Ja Zuster Nee Zuster.  Zo veelzijdig was Annie M.G.

ShowyHummingbird30

ShowyHummingbird30

03-06-2023 om 10:09

Beterlaat2021! schreef op 03-06-2023 om 09:20:

Coreopsis, Dat boek heb ik ook uit een straatbieb en ik vond het heel interessant om te lezen. Dat is een van de weinige boeken die ik zelf gehouden heb. In mijn jeugd werd ik voorgelezen uit Jip en Janneke, later zelf gelezen. En nog later haar musicals gezien en bijv. ook Ja Zuster Nee Zuster. Zo veelzijdig was Annie M.G.

Ha, dat klinkt goed. Ik heb het eerste hoofdstuk nu uit en het leest in ieder geval heerlijk.

Dolfje schreef op 02-06-2023 om 16:38:

Ik heb laatst deel vijf gelezen van die serie gelezen en wist (ook) niet dat het een serie was totdat ik het boek uit had en op m'n Goodreads registreerde. Het was prima te lezen zonder de eerdere delen te hebben gelezen, dus ik vind het niet zo gek dat je dat toen niet was opgevallen.

Nu ben ik bezig in Angels in the moonlight van Caimh McDonnell.

Coreopsis schreef op 03-06-2023 om 10:09:

[..] Ha, dat klinkt goed. Ik heb het eerste hoofdstuk nu uit en het leest in ieder geval heerlijk.

(  ANNA, de biografie van AnnieM.G. )

Wat ik o.a. heel creatief vond, was de  manier waarop ze gezorgd heeft dat haar zoon Flip  toch   de familienaam van zijn (getrouwde) vader kreeg....                    Ik verklap nix.   

Coreopsis schreef op 03-06-2023 om 07:01:

Ik ga beginnen in Anna, van Annejet van der Zijl. Een biografie van Annie M.G. Schmidt.

Ik ben benieuwd, want ken natuurlijk wel haar kinderboeken en versjes, maar weet eigenlijk nauwelijks over de mens erachter.

Het boek heb ik in een straatbieb gevonden. Leuke om weer eens een "echt" boek in handen te hebben, naast de eboeken die ik tegenwoordig veel lees.

Ik hoor graag wat je hiervan vindt, ik overweeg deze ook te gaan lezen.

Iemand van jullie heeft toch ik ben blij dat mijn moeder dood is gelezen? In het Engels dacht ik. Aanrader? Ik wil die graag lezen maar de bieb en Storytel hebben hem niet, dus dan ga ik hem aanschaffen.

De genezer van Zalindov uit. Mooi boek, verrassende ontknoping. Deel 2 net gedownload maar ik ga eerst De Hulp lezen. 

Fiorah schreef op 03-06-2023 om 14:19:

[..]

Ik hoor graag wat je hiervan vindt, ik overweeg deze ook te gaan lezen.

Iemand van jullie heeft toch ik ben blij dat mijn moeder dood is gelezen? In het Engels dacht ik. Aanrader? Ik wil die graag lezen maar de bieb en Storytel hebben hem niet, dus dan ga ik hem aanschaffen.

Ben ik ook benieuwd naar en sta al een heel aantal maanden op de wachtrij bij de bieb

Fiorah schreef op 03-06-2023 om 14:19:

[..]

Iemand van jullie heeft toch ik ben blij dat mijn moeder dood is gelezen? In het Engels dacht ik. Aanrader? Ik wil die graag lezen maar de bieb en Storytel hebben hem niet, dus dan ga ik hem aanschaffen.

Mijn bieb heeft hem in het Nederlands maar nog niet gelezen..Ben er wel ben naar.

Je kan hem ook via jouw bieb aanvragen bij een andere bieb voor een paar euro als het goed is.

Ik lees deel 1 van Het Doodschap : De Schaduwkrijger  van Cocky van Dijk.
En dat is weer echt zo'n boek waarvan je het volgende deel ook wilt lezen(en dat staat niet op de bieb, geloof dat het al wel uit is, deel 3 nog niet

ik hou wel van biografies, maar ze zijn in de bieb en in het Nederlands echt moeilijk tevinden 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.