Media en cultuur Media en cultuur

Media en cultuur

Boekentopic: wat lees je nu? - Deel 2

Ik heb jaren geleden toneelstuk over Annie gezien. Was geen makkelijke dame

Anna heb ik ook gelezen lang geleden was idd geen makkelijke tante.

best grappig dat zoveel kinderboeken schrijvers in real-life geen leuke mensen zijn Dr Seuss was ook zo'n lekker figuur (not)

Dolfje schreef op 03-06-2023 om 20:50:

[..]

Mijn bieb heeft hem in het Nederlands maar nog niet gelezen..Ben er wel ben naar.

Je kan hem ook via jouw bieb aanvragen bij een andere bieb voor een paar euro als het goed is.

Ik zal eens om advies vragen in de bieb. Met de app BibliotheekWise kan ik normaal boeken binnen en buiten de regio reserveren maar hier vindt hij de titel of auteur niet eens van.

Fiorah schreef op 03-06-2023 om 22:35:

[..]

Ik zal eens om advies vragen in de bieb. Met de app BibliotheekWise kan ik normaal boeken binnen en buiten de regio reserveren maar hier vindt hij de titel of auteur niet eens 

https://www.bibliotheek.nl/catalogus/titel.437262162.html/ik-ben-blij-dat-mijn-moeder-dood-is/. Zo kan je ook zoeken 

Ah dank je! Ik krijg: 
Kan niet worden aangevraagd. Het bibliotheekabonnement is niet geschikt.

Dan ga ik toch eens informeren want bij mijn weten heb ik gewoon het 'normale' volwassenen abonnement, ik zie ook geen andere opties.

Ik lees trouwens Luister van Sacha Bronwasser. Dat is écht een goed boek. Aanrader!

Ik heb net Tijgerlelie van Marion Pauw gelezen. 
Wel een aardig en vermakelijk boek, leest makkelijk weg. Ik had alleen meer verwacht van hoe de groepsdruk werkt. Het is er meer ineens. Ik mis er wat details in wat dat betreft. Maar dat is meer mijn verwachting daarvan door de gelezen interviews met de schrijfster. Het is natuurlijk steeds vanuit één perspectief bekeken. 

Vervlogen van Marijke Verhoeven uit.
Best een spannend boek waarbij je wel een vermoeden kan hebben maar de uitkomst toch nog wat verrassend is.
De schrijfstijl sprak me ook aan, ben dus benieuwd naar andere boeken van deze schrijfster.

Nu bezig in Ik Ken je nog van Alice Fokkelman.

Ik ben nog bezig in Wij zijn ons brein van Dick Swaab (interessant!) maar zag op Bookchoice dat deel 5 van Café Zon en Zee van Jenny Colgan erin zit! Heb niet alle delen gelezen maar je wordt snel en leuk bijgepraat.
Ik maak dus ff een switch.

Cala schreef op 03-06-2023 om 10:16:

[..]

Ik heb laatst deel vijf gelezen van die serie gelezen en wist (ook) niet dat het een serie was totdat ik het boek uit had en op m'n Goodreads registreerde. Het was prima te lezen zonder de eerdere delen te hebben gelezen, dus ik vind het niet zo gek dat je dat toen niet was opgevallen.

Nu ben ik bezig in Angels in the moonlight van Caimh McDonnell.

Ik ga als een speer. Heb inmiddels ook Last Orders uit en ben nu bezig in Deccie Must Die (allemaal van Caimh McDonnel). Hierna ga ik een ander boek van hem uit een andere serie lezen (Love Will Tear Us Apart). 

Wat schrijft hij heerlijk, met chagrijnige oude mannen en kleurrijke andere hoofdrolspelers, veel humor, leuke plots en fantastisch taalgebruik. Inmiddels heb ik niet meer zo veel boeken van hem die ik nog niet gelezen heb en ik denk dat ik daarna wel even in een gat val. 

De Hulp uit. Kom hem niet neerleggen haha. 
Daarna verder gegaan in deel van II van de Genezer van Zalindov, de Gevangene van Valennia. 

Wat lezen jullie snel en veel zeg! Ik lees snel, maar ik ben in de avond vaak te moe om nog te lezen. Dus zo gaan er dagen voorbij dat ik mijn boek niet oppak. Gister waren de kinderen lekker aan het spelen, dus toen wel in de tuin kunnen lezen. 

Ik heb mijn fantasyserie even aan de kant gelegd. Nu lees ik 'Aan het einde van de wereld' van Kristin Hannah. 

PerfumedAlpaca84

PerfumedAlpaca84

05-06-2023 om 10:26

Lena55 schreef op 05-06-2023 om 10:23:

Wat lezen jullie snel en veel zeg! Ik lees snel, maar ik ben in de avond vaak te moe om nog te lezen. Dus zo gaan er dagen voorbij dat ik mijn boek niet oppak. Gister waren de kinderen lekker aan het spelen, dus toen wel in de tuin kunnen lezen.

Ik heb mijn fantasyserie even aan de kant gelegd. Nu lees ik 'Aan het einde van de wereld' van Kristin Hannah.

Mooi boek! Ik vind de boeken van Kristin Hannah wel elke keer erg heftig. De laatste (verder dan de sterren) heb ik daarom ook weggelegd, het lag me er even te dik bovenop dat ik moest gaan huilen.

Ik ben nu bezig in Storm breaking van Mercedes Lackey. 

Regendrup.

Regendrup.

05-06-2023 om 10:34 Topicstarter

kapow schreef op 05-06-2023 om 10:19:

De Hulp uit. Kom hem niet neerleggen haha.
Daarna verder gegaan in deel van II van de Genezer van Zalindov, de Gevangene van Valennia.

De Hulp vond ik ook een heerlijk meeslepend boek! 

Regendrup.

Regendrup.

05-06-2023 om 10:35 Topicstarter

Lena55 schreef op 05-06-2023 om 10:23:

Ik vind er ook steeds minder tijd voor. Maar sinds de ereader merk ik wel dat ik steeds vaker "even" tussendoor lees. En zo lees ik dan vaak maar 1 of 2 hoofdstukken per keer, maar dat schiet toch best op. Met die ereader heb ik niet altijd het gevoel dat ik er echt voor moet gaan zitten denk ik. 

Aan het einde van de wereld ben ik een tijdje geleden begonnen, maar in tegenstelling tot andere boeken van Kristin Hannah, kwam ik daar maar niet doorheen. Binnenkort in mijn verlof misschien maar weer eens een poging doen. 

Ik ben benieuwd! Ik heb niet eerder een boek van haar gelezen. De andere boeken van haar staan ook op mijn lijstje. Ik had juist eerst dit boek gekozen, omdat deze mij het meeste aansprak. 

Ik probeer inderdaad ook wel tussendoor te lezen. Ik gebruik zelf geen ereader, maar sleep mijn boek overal mee naartoe als ik weet dat ik ergens even moet wachten 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.