Media en cultuur
Regendrup.
12-04-2022 om 13:52
Boekentopic: wat lees je nu? - Deel 2
Zie hier het vervolg van het boekentopic om te plaatsen wat je op dit moment leest of wat klaarligt om te gaan lezen!
Eventueel kun je erbij schrijven wat je er tot nu toe van vindt of waarom je ervoor gekozen hebt dit boek te gaan lezen.
Veel leesplezier!
Link naar het vorige deel:
https://www.viafora.nl/forum/media-en-cultuur/boekentopic-wat-lees-je-nu?page=64#1942
Fiorah
21-04-2023 om 08:53
Lena55 schreef op 20-04-2023 om 20:30:
tvp
Ik ben momenteel bezig met de boekenreeks van The Witcher (in het Engels). Ik houd zelf vooral van fantasy, geen idee of er liefhebbers in dit topic meeschrijven die mijn tips kunnen waarderen
Zeker! Ik lees niet veel fantasy maar toch altijd wel een paar in het jaar.
Jonathan Franzen vind ik ook een goede schrijver. Max, Mischa en het TET-offensief staat op de lijst maar ik wil hem digitaal lezen want ik vind de letters in de paperback zo klein. Heb je het Achtste Leven (voor Brilka) ook gelezen?
Ik lees het boek Familiezaken, van een officier van justitie.
PerfumedAlpaca84
21-04-2023 om 08:57
Lena55 schreef op 21-04-2023 om 08:51:
[..]
Deze staat ook op mijn lijstje. Wat vond je van dit boek?
Ik heb er echt enorm van genoten. Genoeg verschillende personages om het gevoel te hebben dat je de wereld leert kennen, maar niet zo veel dat ik de draad kwijtraakte. Leuke verhaallijn. Wel op het randje YA, maar dat vind ik zelf niet zo erg. De prequel staat al op mijn lijstje.
Lena55
21-04-2023 om 16:19
Achste leven heb ik in de boekenkast staan, maar nog niet gelezen. Ik ben benieuwd!
@Wandelvrouwtje. Dat klinkt goed! Ga dit boek binnenkort bestellen 🙂
Fiorah
21-04-2023 om 23:42
Ik heb Familiezaken (van de officier van justitie) uit en ga nu verder in of Reis om de wereld in 80 treinen of Duivelsbocht (dat is een Bryndza). Ook heb ik nog Spin (Kepler) en De zaak Alaska Sanders (Dicker) liggen en dat alles moet in 3 weken uit, want bieb en populair dus alweer door de volgende gereserveerd. Kortom ik denk dat ik maar eens wat afspraken ga afzeggen (of alleen afspraken maak die op een uur of meer treinafstand liggen).
Mick87
22-04-2023 om 00:13
ik ga door een pittige periode heen. Dus lezen lukt me niet heel goed.
Maar mocht iemand tips hebben voor een luchtig en makkelijk boek, dan hoor ik het graag.
nlies
22-04-2023 om 01:46
o die reis om de wereld ben ik aan begonnen, mar vond ik niet echt boeiend, had ik als bookchoise wel in begonnen, maar denk niet dat ik het einde ooit haal.
Lena55
22-04-2023 om 08:58
Mick87 schreef op 22-04-2023 om 00:13:
Maar mocht iemand tips hebben voor een luchtig en makkelijk boek, dan hoor ik het graag.
Welk genre vind je leuk om te lezen?
Fantasy tip: De naam van de wind & De angst van de wind door Patrick Rothfuss.
Of historische tip: de boeken van Kingsbridge van Ken Follett. Dikke boeken, maar lezen erg makkelijk weg.
Fiorah
22-04-2023 om 10:10
Wat rot voor je! Wat voor soort boeken lees je graag?
PerfumedAlpaca84
22-04-2023 om 11:40
ik ben verkouden dus wilde even iets makkelijks. Ben begonnen in De gave van Dean Koontz, deel 1 van de Odd Thomas serie. Die heb ik ooit eerder gelezen, maar dat is alweer meer dan 10 jaar geleden.
Beterlaat2021!
22-04-2023 om 12:13
Veel humor en herkenbare situaties :
Wen er maar aan, van Maike Meijer.
Wat ik altijd makkelijk vind lezen zijn korte verhalen, columns.
Bijvoorbeeld van Kees van Kooten, Wim de Bie, Herman Finkers, Youp van 't Hek, Paulien Cornelisse.
Loulou39
22-04-2023 om 12:25
Fiorah schreef op 21-04-2023 om 23:42:
Ik heb Familiezaken (van de officier van justitie) uit en ga nu verder in of Reis om de wereld in 80 treinen of Duivelsbocht (dat is een Bryndza). Ook heb ik nog Spin (Kepler) en De zaak Alaska Sanders (Dicker) liggen en dat alles moet in 3 weken uit, want bieb en populair dus alweer door de volgende gereserveerd. Kortom ik denk dat ik maar eens wat afspraken ga afzeggen (of alleen afspraken maak die op een uur of meer treinafstand liggen).
Spin en De zaak Alaska Sanders heb ik net uit. Allebei geen boeken die ik heel snel uitgelezen heb. Vond ze wel allebei (vooral de laatste) heel goed.
Ik twijfel nu tussen Esther Verhoef (Alter Ego) en Nicci French (Heeft iemand Charlotte Salter gezien), die hebben allebei goede recensies. Even een lekker “weglezertje” 😁
Dolfje
22-04-2023 om 12:45
alhambra
22-04-2023 om 14:22
Ken je de serie over de kleine bakkerij al van Jenny Colgan? Feelgood ten top.
alhambra
23-04-2023 om 16:42
Ben nu halverwege in Fantomen van Dean Koontz. Het is bij tijd en wijlen smerig en gewelddadig maar verder leest het als een trein en is het ook wel een soort van vermakelijk. Ben benieuwd of ik het einde haal.
PerfumedAlpaca84
23-04-2023 om 18:16
alhambra schreef op 23-04-2023 om 16:42:
Ben nu halverwege in Fantomen van Dean Koontz. Het is bij tijd en wijlen smerig en gewelddadig maar verder leest het als een trein en is het ook wel een soort van vermakelijk. Ben benieuwd of ik het einde haal.
Ik vind alles van hem tot nu toe erg makkelijk weglezen.
In tegenstelling tot American Gods van Neil Gaiman. Pfff... Ik ga hem uitlezen, maar wat een traag, wazig verhaal.