Media en cultuur Media en cultuur

Media en cultuur

Boekentopic: wat lees je nu? - Deel 2

Ik heb net heel erg genoten van het luisteren van De vrouwen van Bletchley Park. En nu ben ik bezig met het lezen van Het Alice Netwerk, van dezelfde schrijfster (Kate Quinn). Ook heel boeiend.

Regendrup.

Regendrup.

24-04-2023 om 10:25 Topicstarter

Ik ben nu bezig in het boekenweekgeschenk, mijn eerste boek van Lize Spit. Jammer dat haar andere boeken niet in KoboPlus staan. 

Heb verder wel even een leesdip. 

Het meer van herinnering van Kristin Hannah uit. Las lekker weg. En Een soldaat van de Taliban van Sébastien Ortiz. Idee was goed, maar ik vond het niet fijn geschreven. Gelukkig zo dun dat ik het toch maar uitgelezen heb. 

Gisteren was hier bij de bibliotheek verkoop van afgeschreven boeken. Ik ben flink los gegaan. Ik moet de komende weken diverse keren naar Brussel, kan ik lekker lezen in de trein. 

ik lees nu Dood Spoor, van M.W Craven.
Is al deel 4 (bookchoise) maar ik ga de eerste delen ook zeker lezen, als het boek zo blijft

ief

ief

25-04-2023 om 03:07

Naast boeken in het Nederlands ben ik nu ook Engelse boeken aan het lezen om mijn Engels weer wat op te halen. Ik lees nu young adult zoals Matched en Hunger Games. Iemand nog tips hiervoor? 

ief schreef op 25-04-2023 om 03:07:

Naast boeken in het Nederlands ben ik nu ook Engelse boeken aan het lezen om mijn Engels weer wat op te halen. Ik lees nu young adult zoals Matched en Hunger Games. Iemand nog tips hiervoor?

YA: de serie 'A court of thorns and roses' van Sarah J Maas. Of haar andere serie: 'Throne of  glass'. Heel vermakelijk! Of de boeken van Leigh Bardugo.

Mijn studenten lezen nu de serie Ana Huang (twisted serie). Beetje in de trant van 50 tinten grijs geloof ik.

Ik ben begonnen in Kwetsbaar van Tatiana de Rosnay. Gaat over een moeder wiens zoon aangereden is en in coma ligt. 

PerfumedAlpaca84

PerfumedAlpaca84

25-04-2023 om 08:32

ief schreef op 25-04-2023 om 03:07:

Naast degene die al genoemd zijn: Mercedes Lackey leest ook fijn. 

Mick87 schreef op 22-04-2023 om 00:13:

ik ga door een pittige periode heen. Dus lezen lukt me niet heel goed.
Maar mocht iemand tips hebben voor een luchtig en makkelijk boek, dan hoor ik het graag.

Een luchtige, kneuterige fantasy: Legends and Lattes van Travis Baldree

Een luchtig urban fantasy/wel en wee van een krantenredactie en heerlijk brits: The stranger times van C.K. McDonnel

Een romantisch boek: Runaway Groomsman van Meghan Quinn

Een luchtig, semi grappig boek over een per ongelukkige moord: Finlay Donovan is Killing it van Elle Cosimano

Pieces of her van Karin Slaughter gelezen. Mijn eerste boek van haar. Ze heeft een aardig grafische beschrijving van geweld. Boek was verder echt heel spannend en elk schaars vrij moment heb ik gretig doorgelezen.  

Meteen Triptych gekocht zodat ik me op haar Will Trent serie kan storten. 

kapow schreef op 26-04-2023 om 18:24:

Pieces of her van Karin Slaughter gelezen. Mijn eerste boek van haar. Ze heeft een aardig grafische beschrijving van geweld. Boek was verder echt heel spannend en elk schaars vrij moment heb ik gretig doorgelezen.

Meteen Triptych gekocht zodat ik me op haar Will Trent serie kan storten.

Haar boeken zijn zo goed (inderdaad soms wel heel plastisch 😁), ik ben al jaren fan. Ik heb nu alles van haar gelezen en wacht ongeduldig op het nieuwe boek dat 13 juni uitkomt (ook Will Trent).

Ik heb het boek van Koontz uit. Het was pakkend.

Nu compleet iets anders; het proces van Kafka 

alhambra schreef op 27-04-2023 om 21:07:

Ik heb het boek van Koontz uit. Het was pakkend.

Nu compleet iets anders; het proces van Kafka

Die Verwandlung. Een van mn favoriete boeken.  Ooit voor mn eindexamen Duits gelezen (1977 !) en nog diverse keren daarna. 

Nog wat favorieten van mn verplichte leeslijst: 

Lord of the Rings van William Golding

De Komst van Joachim Stiller van Hubert Lampo

amarna schreef op 28-04-2023 om 16:47:

[..]

Die Verwandlung. Een van mn favoriete boeken. Ooit voor mn eindexamen Duits gelezen (1977 !) en nog diverse keren daarna.

Bedankt voor je tips!

ShowyHummingbird30

ShowyHummingbird30

28-04-2023 om 17:02

amarna schreef op 28-04-2023 om 16:47:

[..]

Die Verwandlung. Een van mn favoriete boeken. Ooit voor mn eindexamen Duits gelezen (1977 !) en nog diverse keren daarna.

Lord of the Flies, not Rings 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.