Media en cultuur
Regendrup.
12-04-2022 om 13:52
Boekentopic: wat lees je nu? - Deel 2
Zie hier het vervolg van het boekentopic om te plaatsen wat je op dit moment leest of wat klaarligt om te gaan lezen!
Eventueel kun je erbij schrijven wat je er tot nu toe van vindt of waarom je ervoor gekozen hebt dit boek te gaan lezen.
Veel leesplezier!
Link naar het vorige deel:
https://www.viafora.nl/forum/media-en-cultuur/boekentopic-wat-lees-je-nu?page=64#1942
Miss_Moneypenny
20-04-2023 om 13:23
Ik heb gisteravond Onder invloed van Marijke Verhoeven uitgelezen. Heerlijk boek. Had nog nooit wat van haar gelezen, maar daar zal wel verandering in komen.
Vanavond maar eens kijken wat het volgende boek wordt, heb nog zoveel liggen wat ik wil lezen.
Dolfje
20-04-2023 om 14:31
Misjka van Edward van de Vendel en Anoush Elman met tekeningen van Annet Schaap, nog niet uit maar jeugdboekje over een vluchtelingen gezin uit Afghanistan. Lees dat straks als ik na mijn afspraak niet te lang op mijn telefoon lanterfant wel uit.
nlies
20-04-2023 om 17:32
Je liet mij leven Catherine Ryan Howard
Duurde even voor ik het uit had ((had nog wat boeken die eerst "moesten" maar wel de moeite waard.
Denk dat jullie het ook wel zullen waarderen
joky
20-04-2023 om 18:34
nlies schreef op 20-04-2023 om 17:32:
Je liet mij leven Catherine Ryan Howard
Duurde even voor ik het uit had ((had nog wat boeken die eerst "moesten" maar wel de moeite waard.
Denk dat jullie het ook wel zullen waarderen
Heb m gedownload lijkt mij wel wat .kan nog even duren voor ik er in begin . ik moet nog eerst n paar boeken uit n serie uitlezen .heerlijk nog zo veel mooie boeken te lezen .maar deze gaat bij de nog te lezen voorraad 🤣
Lena55
20-04-2023 om 20:30
tvp
Ik ben momenteel bezig met de boekenreeks van The Witcher (in het Engels). Ik houd zelf vooral van fantasy, geen idee of er liefhebbers in dit topic meeschrijven die mijn tips kunnen waarderen
Ninoea
20-04-2023 om 20:52
Ik ben begonnen in Aleksandra van Lisa Weeda. Daar moet ik nog wel echt inkomen. Ik heb net een makkelijker leesbaar boek uit, namelijk De terugkeer van Esther Gerritsen. Die laatste vond ik, gezien de start die ik meer op een samenvatting vond lijken dan een begin verrassend. Ik ben ook nog in een luisterboek bezig: Overprikkeld brein van Charlotte Labee.
Miss_Moneypenny
20-04-2023 om 22:08
Ninoea schreef op 20-04-2023 om 20:52:
Ik ben begonnen in Aleksandra van Lisa Weeda. Daar moet ik nog wel echt inkomen.
Dat boek heb ik ook nog liggen. Ben wel benieuwd wat je er van vindt!
Dolfje
20-04-2023 om 22:18
Ik ben eindelijk begonnen in Daisy Jones &The Six. Heb hem al vaker uit de bieb thuis gehad maar nu ga ik hem echt lezen.
kapow
20-04-2023 om 22:21
Lena55 schreef op 20-04-2023 om 20:30:
tvp
Ik ben momenteel bezig met de boekenreeks van The Witcher (in het Engels). Ik houd zelf vooral van fantasy, geen idee of er liefhebbers in dit topic meeschrijven die mijn tips kunnen waarderen
Ja hoor, gewoon meeschrijven, leuk!
Het is een genre dat ik zeker kan waarderen en ik ben vast niet de enige.
nlies
20-04-2023 om 22:39
Ben ooit in The Witcher begonnen, maar kwam er niet in.
Hen ik de laatste keer een dik boek meegesleept van de bieb, bekijk ik het nog eens om te gaan lezen, komt de korte inhoud me toch bekend voor. Ja hoor staat op de reader (paar blz gelezen)
Lena55
20-04-2023 om 23:36
nlies schreef op 20-04-2023 om 22:39:
Ben ooit in The Witcher begonnen, maar kwam er niet in.
Hen ik de laatste keer een dik boek meegesleept van de bieb, bekijk ik het nog eens om te gaan lezen, komt de korte inhoud me toch bekend voor. Ja hoor staat op de reader (paar blz gelezen)
De Nederlandse of Engelse versie? Ik ben ooit begonnen in de Nederlandse versie, en daar kwam ik ook niet in. Ik vind de vertaling erg suf geschreven. Nu dus in het Engels en dat spreekt me veel meer aan. Maar het is wel in een specifieke stijl geschreven...
Een hele andere stijl, maar hiervoor las ik het boek Max en Mischa en het tet-offensief van Johan Harstad. Het is geen snel boek, maar het gevoel na uitlezen was wel zeker de moeite waard. Ook een mooi boek daarvoor was Vrijheid van Jonathan Franzen. Ik ben sowieso dol op zijn boeken.
Ik heb twee genres die ik het liefst lees. Fantasy (het liefst Engels en met een historisch tintje) of boeken over 'een leven' zonder al te veel spanning en sensatie maar met een mooie/trieste/interessante kijk op hoe een leven kan lopen.
nlies
20-04-2023 om 23:39
De Nederlandse versie (mijn Engels is niet goed genoeg om echte boeken te lezen,
En nu kwam ik bij het inspecteren van de onlinebieb Madame le Commissaire tegen. van Pierre Martin
Lekker simpele detective, maar wel leuk ter afwisseling
Cynthi@
21-04-2023 om 08:22
Lena55 schreef op 20-04-2023 om 23:36:
[..]
Een hele andere stijl, maar hiervoor las ik het boek Max en Mischa en het tet-offensief van Johan Harstad. Het is geen snel boek, maar het gevoel na uitlezen was wel zeker de moeite waard. Ook een mooi boek daarvoor was Vrijheid van Jonathan Franzen. Ik ben sowieso dol op zijn boeken.
Ik heb twee genres die ik het liefst lees. Fantasy (het liefst Engels en met een historisch tintje) of boeken over 'een leven' zonder al te veel spanning en sensatie maar met een mooie/trieste/interessante kijk op hoe een leven kan lopen.
Ik houd ook van dat soort boeken, Jonathan Franzen ken ik nog niet, dus die ga ik eens proberen.
In dat genre vind ik Richard Russo ook goed en ook sommige boeken van John Irving ('Bidden wij voor Owen Meany' vond ik echt prachtig).
Lena55
21-04-2023 om 08:51
Wandelvrouwtje schreef op 12-04-2023 om 21:25:
Ik ben nu bezig in The priory of the orange tree en geniet ervan. Hij krijgt erg wisselende recensies en dat snap ik wel, maar ik ben erg positief. Na enkele dagen pas op de helft, en ik heb zin in de tweede helft.
Deze staat ook op mijn lijstje. Wat vond je van dit boek?