Jouw lijf

Dorestad
13-04-2025 om 21:26
Ninoea, jouw aanpak werpt wel zijn vruchten af! Jij bent flink vitaler geworden zowel op cardio- als op krachtgebied. Gefeliciteerd met het resultaat van vandaag. Super prestatie geleverd.

Friezinnetje
13-04-2025 om 21:27
Goed bezig Ninoea! Goed resultaat.
Ik heb nog even wat oefeningen met gewichten gedaan. Beetje krakende spieren, de boel moet weer wat los of zo

Jorni
14-04-2025 om 11:02
Jullie zijn allemaal goed bezig. Ik ga dadelijk weer lekker zwemmen en daarna nog wat wandelen. Verder grote schoonmaak gehouden in huis. Heel fijn, opgeruimd huis opgeruimd hoofd. Eten gaat ook goed. Lekker gezond gegeten. Afgelopen zaterdag lekker wat wijntjes gedronken , maar dat mocht ook van mezelf met het heerlijke weer van afgelopen zaterdag.

Nikki1973
14-04-2025 om 13:26
Ninoea schreef op 13-04-2025 om 21:12:
Ik heb een toffe dag achter de rug. Ik deed mee aan de IJsselloop van 10 km en liep deze binnen het uur. Het consistente trainen en de twee dagen rust vantevoren pakte goed uit. Ik ben hier zo blij mee. Eén jaar geleden was ik na 10 km wandelen echt moe, ik kwam maar niet echt verder. Nu ren ik dezelfde afstand en ben vele malen minder uitgeput dan destijds.
Wat goed! Dat moet heel fijn zijn om te merken dat je het makkelijker vol kunt houden.
ik heb morgen een proefles yoga. Yoga is niet nieuw voor me maar al een aantal jaren niet gedaan. Ken deze studio niet, dus ben benieuwd.

Friezinnetje
15-04-2025 om 17:47
tussen de middag een lunchwandeling gedaan met 2 collega's. Heerlijk weer en omdat ik vanavond weer weg moet, heb ik toch een half uur gelopen.

Dolfje
15-04-2025 om 17:52
Ik heb weer een blessure (in knie dit keer en de heup is ook nog niet over) maar als ik niet beweeg doet het ook pijn. Vandaag voor werk een ommetje gemaakt en vanmiddag Egym gedaan. Bijna 10.000 stappen gezet. Dadelijk hier in huis nog even stappen zetten.
Nu nog mijn voedingsplan volhouden..

Anfisa
15-04-2025 om 18:08
Wat balen van je blessure Dolfje. Wel goed dat je hebt gewandeld.
Gisteren en vandaag ongeveer 8000 stappen gelopen omdat mijn vriend zoveel stappen van mij vandaan woont. Dan loop ik na werktijd naar hem toe en wandel ‘s ochtends weer naar huis om thuis te werken. Als hij bij mij logeert is het omgekeerd.
Op vrijdag, zaterdag en zondag loop ik meestal tussen de 15.000 en 20.000 stappen, dat compenseert andere dagen weer.
Eten gaat goed, ik heb uit een kookboek lekkere recepten gemaakt die een verzadigd gevoel geven. De recepten inspireren ook om te variëren met wat ik nog in de koelkast heb.
Zo meteen weer fysio oefeningen doen (2x per dag). De spierpijn van weer pilatesen viel deze keer mee. Morgen weer reformer pilates.

JtM
17-04-2025 om 10:29
Wat een actieve dames zie ik hier, goed bezig iedereen!
Hier ging het heel goed. Qua beweging sowieso, ik haal iedere dag netjes mijn 10K stappendoel en mijn actief verbrande kcal doel.
Gisteren een mindere dag qua eten. Ik moest 's ochtends eerst zoon weg brengen naar een onderzoek, ben daarna gaan sporten en kon daarom pas om 11u ontbijten. Had toen loeiende honger, en na mijn ontbijt had ik flinke cravings waar ik lichtelijk aan toe heb gegeven. Echt een kwestie van te laat eten.
's Avonds hadden we alledrie geen zin in het bedachtte avondeten en zijn we gezwicht om eten te bestellen, 'natuurlijk' ongezond eten. Ik heb er wel echt van genoten, maar vanochtend was de weegschaal niet blij natuurlijk.
Vandaag pakken we de draad weer op en dan zal de weegschaal morgen weer een stuk liever zijn weet ik.
Ook zulke dagen zitten er nog wel eens tussen, maar gelukkig een stuk minder dan een paar maanden geleden. Ik ben in ieder geval de ochtend goed begonnen door een rondje van 4km te lopen voor ik naar het werk ging. Die stappen zijn dus alvast gezet.
Beetje jammer alleen dat ik de helft van mijn lunch vergeten ben, dat wordt even puzzelen straks.

Dorestad
17-04-2025 om 11:33
hier gaat het matig. Elke dinsdag sport ik onder begeleiding fysio. Daarna ben ik geradbraakt. Wandelen moet ik minder ver in 1 wandeling. Vrijdag bootcamp. Vanaf volgende week eens kijken hoe zwemmen gaat , zomerbad gaat dan open. Elke dag krachttraining voor hamstrings (5 minuutjes).
Gewicht: 57.8 kg. Een gewicht dat niet bij mij past en wat komt door verlies spiermassa.

Anfisa
17-04-2025 om 12:04
Gisteren viel in deugen qua beweging. Er kwam een monteur voor de CV ketel onderhoud, dat ging veel langer duren dan gepland want er was een gaslek. Gelukkig is dat opgelost. Wel daardoor sportles moeten annuleren en moet daarvoor betalen. Ook kwam er een bericht van sterfgeval in de familie binnen, niet heel dicht bij mij maar wel voor zusje. Kortom, het was wat hectisch en rommelig. Nauwelijks bewogen.
Vanmiddag naar de fysio 1,5 wandelen en daarna lang weekend. Heerlijk!

rionyriony
17-04-2025 om 14:29
Ben eigenlijk dinsdag de hele dag, tenminste van elf tot een en van half twee tot half vier weggeweest, met als doel boodschappen/winkelen. Dat komt omdat de ene helft van de winkels in een heel andere richting ligt dan de andere helft. Ik doe alles achter elkaar met een snelle koffiepauze thuis, want dan ga ik maar één keer kapot.
Echt nut zie ik er niet van, behalve dat de kasten weer vol liggen en de verbeterde bloedcirculatie duidelijk effect heeft op mijn welzijn. Dat is overduidelijk en vaak bevestigd.
Gewicht is hetzelfde.

Ies
17-04-2025 om 16:15
rionyriony schreef op 17-04-2025 om 14:29:
Ben eigenlijk dinsdag de hele dag, tenminste van elf tot een en van half twee tot half vier weggeweest, met als doel boodschappen/winkelen. Dat komt omdat de ene helft van de winkels in een heel andere richting ligt dan de andere helft. Ik doe alles achter elkaar met een snelle koffiepauze thuis, want dan ga ik maar één keer kapot.
Echt nut zie ik er niet van, behalve dat de kasten weer vol liggen en de verbeterde bloedcirculatie duidelijk effect heeft op mijn welzijn. Dat is overduidelijk en vaak bevestigd.
Gewicht is hetzelfde.
Riony, je zit vol met raadsels Welk ander nut zou winkelen kunnen hebben dan dat kopen wat je wilt/ nodig hebt?

Ies
17-04-2025 om 16:21
Hier gaat het relatief wel redelijk. Ik ben na mijn griep in januari niet meer op peil van vorig jaar geweest. Ik denk te vroeg (uitgeput) weer gaan werken. Meteen ook erg veel werken (personeelstekort) en zo erg leuk is het op werk ook niet momenteel, rustig ook niet bepaald. Thuis speelt ook het een en ander. Lastig voor mij om wat rust te vinden.
Kost dan wel extra moeite om ‘gezondere’ leven weer op te pakken. Maarja, van de andere kant is de noodzaak ook groter dus ik ploeter toch verder. Beweeg weer langzaam meer en eten is ook steeds gezonder weer. Ben super moe maar hoop dat het gezondere leven me weer wat meer energie gaat brengen.

Tuinfluiter
17-04-2025 om 16:33
Ies schreef op 17-04-2025 om 16:15:
[..]
Riony, je zit vol met raadsels
Welk ander nut zou winkelen kunnen hebben dan dat kopen wat je wilt/ nodig hebt?
Ik combineer winkelen regelmatig met een stadswandeling.