Jouw lijf

JtM
04-04-2025 om 09:41
Gisteren echt een slechte dag gehad qua eten, beweging was een stuk beter dan verwacht. Vandaag maar weet normaal doen met eten, dadelijk eerst maar eens lekker sporten.

Dorestad
04-04-2025 om 11:01
wat een week. Woensdag 6 km gelopen met eega. Hij heeft knieblessure en moet even stoppen met hardlopen. 7 reeën gezien. Gisteren heb ik al telefonerend een ommetje van 7 km gemaakt. 5 reeën. Gistermiddag bij fysio geweest vanwege hamstrings. Testen gedaan. Ht plan: 4x per week een training, waarvan 2x bij fysio/1 x bootcamp/1x thuis. Ik was na de training gevloerd. Nu net terug van bootcamp. Ik heb genoeg gedaan. Ben moe.
Daarnaast deze week gehoord dat familielid met verstandelijke beperking een indicatie heeft gekregen voor opname in een 24uurs setting. Per direct komt er veel meer begeleiding thuis. Ben gistern al gebeld door haar ene hulp. Die gaf aan dat binnen haar familie iemand graag het huis van familielid wil kopen. Daarnaast belde de onafhankelijke cliëntondersteuner. Voorlopig heb ik er nog flink werk en stress van maar op termijn wordt het anders

Ninoea
04-04-2025 om 11:07
Wat veel ontwikkelingen Dorestad. Wat goed ook dat er een 24 uurs indicatie is afgegeven en de hulp wordt opgeschaald. Wat een genot om zoveel wild tegen te komen onderweg. Prachtig! Fijn ook dat er een nieuw trainingspak is. Hopelijk kom je snel weer terug op je oude niveau qua kracht.

Friezinnetje
04-04-2025 om 11:31
ik was vanmorgen blij, want ik woog 89,1 kilo. dus al bijna een kilo onder de 90 Ik woog afgelopen dinsdag nog 90,3 kilo, dus dit ging heel snel. Ik weeg altijd in de ochtend, voor het ontbijt. Maar stond ook al even wat stil, dus nu ineens weer hup een dikke kilo eraf.

Dolfje
04-04-2025 om 14:11
JtM schreef op 04-04-2025 om 09:41:
Gisteren echt een slechte dag gehad qua eten
Hier ook zo. Paar dagen alweer.
Stappendoel wel elke dag gehaald.
Vandaag 2x half uur gefietst en lekker in de tuin geluncht met vriendinnen. Beetje teveel gegeten wel want waren te lekkkere broodjes. Maar het was heel gezellig.
Ik ga dadelijk nu naar de sportschool want morgen komt het er niet van want we gaan een dagje weg. Gaan een stadswandeling doen dus wat stappen betreft zitten we dan wel goed maar ook een bierproeverij met hapjes ( dat is dan het avondeten) voor mans verjaardag nog.

Tuinfluiter
04-04-2025 om 22:50
Afgelopen dagen veel gewandeld en gegolfd ik vond het heerlijk om buiten te zijn. Deze week weer een pond afgevallen, eten ging deze week goed alleen vanavond had ik eters en heb ik iets te Bourgondisch gegeten en gedronken het was wel erg gezellig. De rest van het weekend ga ik weer rustig aan doen met eten en flink bewegen.

Ninoea
05-04-2025 om 12:38
Afgelopen week heb ik meerdere dagen slecht geslapen. Ik heb wel goede keuzes gemaakt qua voeding, ook gewoon gesport en tot twee keer toe op de bank bijgeslapen wat zeker wel geholpen heeft. Ik heb veel zorgen over onze oudste en dat bleef maar door mijn hoofd spoken. Gisteren appte een vriendin van me me spontaan om af te spreken. We hebben samen 12 km gewandeld en lekker geluncht. Dat was heerlijk ontspannen en heeft me mentaal erg goed gedaan. Daarvoor had ik al een erg stevige krachtbootcamp gedaan die ik goed voelde. Gisterenavond ben ik met onze jongste naar een concert van flemming geweest. Heerlijk om te zien hoe ze ervan genoot. Ik had het ook superfijn met haar. Vanochtend samen met de loopgroep een tocht van 14,8 km gelopen. Mooie kleine trailpaadjes door het bos. Het was echt heerlijk. Ik heb echt enorm genoten en liep met een grote glimlach door het bos.

Friezinnetje
05-04-2025 om 17:25
Fijn Ninoea!
Ik ben met mijn zusje naar de stad gefietst (ong 25 km) en daar leuk geslaagd met een bomberjasje, colbertje en een shirt.

Ninoea
05-04-2025 om 18:48
Friezinnetje schreef op 05-04-2025 om 17:25:
Fijn Ninoea!
Ik ben met mijn zusje naar de stad gefietst (ong 25 km) en daar leuk geslaagd met een bomberjasje, colbertje en een shirt.
Heerlijk om samen te fietsen. Leuk ook dat je goed bent geslaagd met shoppen. Hoe bevalt het shoppen in je nieuwe maat je?

Friezinnetje
05-04-2025 om 18:58
Ninoea schreef op 05-04-2025 om 18:48:
[..]
Heerlijk om samen te fietsen. Leuk ook dat je goed bent geslaagd met shoppen. Hoe bevalt het shoppen in je nieuwe maat je?
ja, is leuk winkelen. En ik heb natuurlijk veel meer keuze.

JtM
05-04-2025 om 19:19
Ik vind het echt knap dat jij (Ninoea en anderen) zoveel km hardlopen! Hardlopen is niet aan mij besteed.
Deze week tot nu toe een prima week qua beweging gehad, qua eten niet altijd even goed. Ik heb de beslissing gemaakt om aan de slag te gaan met een coach. Er word aankomende week een op maat gemaakt voedingschema en fitness-schema gemaakt. Wekelijks check-ins en moet wekelijks foto's maken van mezelf. Hopelijk is dit dé stok achter de deur.
Ik werd vorige week zo ongelukkig toen ik foto's en filmpjes van mezelf terug zag.

Ninoea
05-04-2025 om 20:30
Een half jaar geleden was hardlopen ook niet aan mij besteed. Heel veel mensen denken het niet te kunnen of er geen type voor te zijn, maar zouden dat kunnen zijn met de juiste training en begeleiding. Hardlopen is ook wel een mindfuck waarvan je snel kunt denken dat je het niet kan. Aan de ene kant is het heel eenvoudig zelf te doen, aan de andere kant is het juist wel goed om een goed schema te volgen en wat loopscholing en training te volgen. Ik houd bovenstaande expres algemeen want ik heb geen idee en mening of het echt niet iets voor je zou kunnen zijn. Ik bedoel het in het algemeen ter overweging.

Ninoea
05-04-2025 om 20:31
JtM schreef op 05-04-2025 om 19:19:
Ik vind het echt knap dat jij (Ninoea en anderen) zoveel km hardlopen! Hardlopen is niet aan mij besteed.
Deze week tot nu toe een prima week qua beweging gehad, qua eten niet altijd even goed. Ik heb de beslissing gemaakt om aan de slag te gaan met een coach. Er word aankomende week een op maat gemaakt voedingschema en fitness-schema gemaakt. Wekelijks check-ins en moet wekelijks foto's maken van mezelf. Hopelijk is dit dé stok achter de deur.
Ik werd vorige week zo ongelukkig toen ik foto's en filmpjes van mezelf terug zag.
Goed dat je een plan hebt. En fijn dat je daar hulp bij hebt. Ik hoop dat je snel met een fijner gevoel naar nieuwe foto’s kunt kijken.

Ninoea
07-04-2025 om 13:13
Gisteren werd ik ongesteld. Fijn. Het was een rare cyclus. 35 dagen waarvan 14 lang licht menstruerend. Heb heel goed geslapen vannacht.
Gyateren met het gezin geluncht bij shabu-shabu. Was lekker maar wel wat teveel. Vanochtend alweer een bootcamptraining erop zitten.

Trail
07-04-2025 om 13:56
Hier woensdag ochtend naar de tandarts geweest. Was goed opzich, maar kost me veel energie. Daarna pony gepoetst. Paar klusjes thuis. Geen beweging.
Donderdag heerlijk gefietst voor werktijd met een kopje thee aan zee.
Vrijdah ochtend uit mijn werk naar een cursus geweest met heel veel zeiltheorie. Hoofd vol. ‘s avonds heerlijk even hardgelopen en een pizzaatje gegeten met een hardloopvriend. Was een welkom uitstapje.
Zaterdag een zeil wedstrijdje gehad. Was ook heel fijn ontspannen.
Zondag aan de boot geklust en daarna de hele dag gestudeerd, voelde stressvol, eten wel kunnen beperken.