Jouw lijf Jouw lijf

Jouw lijf

Werken aan gezondere levenstijl en gewicht in 2025

Hier een non-scale victory! Ook al daalt mijn gewicht heeeeeeel langzaam, ik pas nu in een spijker-jumpsuit die vorig jaar echt veel te strak zat. Dus ondanks dat het getal op de weegschaal niett meewerkt, zie ik dus wel resultaat qua kleding!

Dorestad schreef op 01-04-2025 om 12:40:

[..]

We hebben een gezellige avond gehad, heerlijk gegeten. Maar 4 uur lang stilzitten vind ik lastig (ook gewoon pijnlijk voor mijn achterwerk) Wij wonen niet in de Stad maar in een dorp op fietsafstand.

Leuk! Ben benieuwd waar je geweest bent maar dat is wellicht ivm privacy niet handig te melden.

Ies

Ies

01-04-2025 om 16:03

Ik heb wel een goede start gemaakt vandaag. Wel blij mee want mijn energiepeil laat nogal  te wensen over. (Er speelt o.a. lichamelijk vanalles) 
Geluncht met 2 broodjes, moesten op, waren over. (Ik heb altijd volkoren) en me de moeite genomen er een kleine salade bij te maken. 
En nu al 13.000 stappen, nog 2 wandelingetjes te gaan met hond. 

Ik heb al even niet meer gepost, maar ik lees af en toe nog wel mee in dit topic. Hier gaat het nu ook qua bewegen super. Ik zwem nu al een tijdje 4x per week en mijn conditie en kracht  gaat met sprongen vooruit en ik vind het ook echt zo fijn om te doen. Het geeft me heel veel energie, het werkt zeer ontspannend en ik kan mijn hoofd zo heerlijk leegmaken. Was ik er maar eerder weer mee begonnen. Tijdens het zwemmen voelt het niet als sport maar dat is het stiekem wel en dat voel ik dan pas na het zwemmen. Maar goed ik ben dan ook wel een waterrat. Ik pas nu inmiddels ook weer in mijn kleinste broeken waar ik al lang niet meer in paste en ook het gezond eten gaat over het algemeen heel goed op soms wat ingeplande uitschieters na.

Nikki1973 schreef op 01-04-2025 om 13:58:

[..]

Leuk! Ben benieuwd waar je geweest bent maar dat is wellicht ivm privacy niet handig te melden.

Restaurant aan de Diepenring

Vandaag dus naar en van werk gewandeld en net met man nog een rondje en nu bijna 18.000 stappen gezet.
Morgenvroeg heb ik een afspraak accupunctuur, ga daarom niet sporten daarna maar wandelen dat is dan fijner en anders wordt het zo kort op mijn werk.

Wat knap en fijn dat het zo goed gaat Jorni! 
Hier gaat het eten ook goed. Ik maak kleine stappen, er zit op dit moment vooral veel winst in niet of bijna niet snoepen. Aangezien ik makkelijk tussendoor een reep chocola, zak snoep of zak chips wegwerkte is dat al behoorlijk winst. Als ik dan toch trek heb neem ik een boterham. Zo is het vol te houden. 
De snaaidrang s avonds en het 'honger' gevoel s nachts zijn inderdaad al snel verdwenen. Zoals iemand al voorspelde. 

Op beweegvlak ben ik ook tevreden. Ipv de auto neem ik vaker de elektrische bakfiets, en ipv elektrische bakfiets vaker de gewone fiets. En ipv de gewone fiets wandel ik vaker. 😁 
Ook heb ik me ingeschreven bij de nieuwe sportschool, afgelopen dagen 2x geweest. Beetje spierpijn, maar het valt me alles mee. 
Vandaag heb ik veel gefietst en ben nu gewoon moe van een intensieve dag, even kauwgom genomen tegen de snaaidrang en zometeen een gezond prakje opwarmen.

Mooie berichten! Ik zit tegen de menstruatie aan te hikken en ben twee dagen op rij wakker geweest midden in de nacht. Eergisteren piekerend, gisteren relaxt maar vandaag hoop ik door te slapen want ik heb dat nodig. Ben onwijs moe.
Vandaag was een goede dag. Ik heb eerst gesport. Een bootcamptraining in het park en bos. De omgeving is altijd zo mooi. Ik was oefeningen aan het doen en de wilde zwijnen, achter een afrastering, zaten rustig toe te kijken terwijl zij scharrelden en wij oefeningen aan het doen waren. Vandaag ook in huis geklust. Niet veel hoor. Onze trap moet opgeknapt worden en ik ben alle verf en lijmresten eraf aan het krabben terwijl ik het verhit. Ik doe dagelijks een tree.
Verder allerlei kleine klusjes gedaan. Mijn vader heeft vanavond bij ons gegeten. Gewoon een lekker dagje. Morgenochtend staan een intervaltraining op het programma.

Fijn dat ook jullie ook goed bezig zijn en goede stappen vooruit gaan Tuinplantje en Ninoea! Dat voelt echt veel beter zo goed voor jezelf zorgen en de pondjes weg zien smelten als sneeuw voor de zon. Ik heb al wat mooie nieuwe kleding besteld en ik kijk er enorm naar uit om dat aan te doen als het nog wat beter weer wordt. Nu staat dat soort kleding tenminste leuk, eerder dit jaar niet bepaald. 
En nu is ook de lente echt begonnen. Dat maakt mij echt blij. Jullie ook? Met mooi weer vind ik het ook makkelijker om licht en gezond te eten dan wanneer het vies koud en regenachtig weer is.

JtM

JtM

03-04-2025 om 09:36

Hier ook drie fijne dagen gehad. Lekker wat beweging gehad en qua eten ging het ook goed. 

Dinsdag had ik op kantoor even een moeilijk momentje. Ik had een klein bakje soep mee, maar deze smaakte helaas enorm naar een vaatwastablet (kwam door het bakje waarin de soep zat). Ik was zo aan het twijfelen om nog even naar de overkant van de straat te lopen naar een van de twee foodtrucks. Had zelfs al het nummer klaarstaan op de app om even te appen of ze nog open waren en of ik iets kon bestellen.
Ben toen even goed na gaan denken of ik nog wel echt honger had, of dat ik gewoon iets wilde eten. Honger had ik eigenlijk niet echt meer, het was dus meer de teleurstelling dat mijn soep niet lekker was en ik deze moest weggooien en daarom nog iets wilde eten. Ben even streng geweest voor mezelf en besloten dat ik dus niet naar de overkant ging lopen. 
Was voor mij een hele overwinning om daar zo bewust mee om te gaan en deze keuze te maken. Vorig jaar had ik zeker zonder na te denken nog eten gehaald. 

Vandaag wordt vriend geopereerd (eenvoudige operatie) en ben ik benieuwd of ik mijn stappen en actief verbrande kcal doel ga halen. Ik werk vandaag vanuit huis, heb zoon al lopend naar school gebracht. Strakjes vriend naar het zkh brengen, daar ben ik natuurlijk al wat tijd mee kwijt voordat ik op en neer ben en dan vind ik het niet 'eerlijk' tegenover mijn werkgever om ook nog een stukje te gaan wandelen ipv aan het werk te gaan. Even kijken hoe vandaag gaat lopen. 

Vannacht heb ik weer even wakker gelegen en ging de wekker vooral te vroeg af. Toch wel wat last ook van het verzetten van de klok. Tamelijk vermoeid vertrokken om te gaan hardlopen vanochtend. Naderhand was ik echt enorm slaperig en deed mijn hoofd gewoon zeer van vermoeidheid. Ik heb me eerst gedoucht en wat gegeten en heb toen een uurtje plat op de bank gelegen. Ik viel als een blok in slaap. 
Vanmiddag onze jongste dochter geholpen haar kamer op te ruimen. Vanavond een informatie en kennismakingsavond. 
Eten gaat wel goed. 

Dorestad schreef op 01-04-2025 om 18:24:

[..]

Restaurant aan de Diepenring

Ah ik ga even zoeken 🤔

ik probeer een en ander weer wat op te pakken door te fietsen. Gisteren 20 en vandaag 30 km.

Zaterdag uit eten met vrienden, dus de rest van het weekend goed opletten.

Succes iedereen dit weekend. Mooi weer is wel fijn om erop uit te trekken.

zonet met vriendin een lekker stuk gefietst. Heerlijk weertje. Ong 22 km

Hier maandag lekker gewandeld en daarna nog een vriendin met haar jonge paard opgezocht. ‘s avonds veel hoofdpijn.

Dinsdag hardgelopen met een vriendin, een buitenritje met mijn pony en theorieles bij de zeilvereniging. Allemaal leuke dingen. En het leek wel weer te gaan met mijn hoofd. Na dinsdag niet echt meer hoofdpijn gehad. Misschien dan toch hersteld nu van het ongeluk. 

Wat doe jij veel leuke dingen @trail. Fijn dat het weer wat beter met je gaat qua hoofdpijn. 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.