Jouw lijf

Nikki1973
31-03-2025 om 15:03
Dag allen,
Het hier even niet gepost maar ik lees wel mee.
Gaat niet super, ik ben ontzettend moe en heel weinig energie. Ik zou graag wat beter slapen, minder moe zijn en wat meer kunnen doen maar het lukt niet. Werk nu halve dagen omdat ik hele dagen niet vol hou. Ik ga wel iedere dag even eruit. Korte wandeling, even naar de bieb of stukje fietsen.
Heb me aangemeld voor een proefles yoga. Gelukkig op een tijdstip overdag.
Dorestad, wij wonen in dezelfde stad denk ik. Heb je leuk en lekker gegeten?
Ik zag ook iemand iets schrijven over de week van de overgang. Bij mij op t werk organiseert men een workshop over voeding in de overgang, daar ga ik naartoe.
Veel vrouwen van dezelfde leeftijd op het werk en we praten daar makkelijk over merk ik.
Fijne dag allen. ik ga nog even de zon opzoeken.

Tuinplantje
31-03-2025 om 15:39
Ik probeer het weer op te pakken.
Vandaag de hele dag thuis aan het werk, dus bewegen is een uitdaging.
De kinderen met de bakfiets (elektrisch) naar school gebracht, 7km totaal. Straks weer ophalen (bso).
Tussendoor wandelend boodschappen gedaan, 3km.
Ik heb zaterdag gesport en ga morgen weer.
Eten gaat redelijk. Ik zal het linkje eens lezen. Ik heb tijdens werk altijd snaai drang maar een calorieënbehoefte kan dat niet zijn geef er nu niet aan toe hoor.

ToetieToover
31-03-2025 om 17:20
Tuinplantje schreef op 31-03-2025 om 15:39:
Ik probeer het weer op te pakken.
Vandaag de hele dag thuis aan het werk, dus bewegen is een uitdaging.
De kinderen met de bakfiets (elektrisch) naar school gebracht, 7km totaal. Straks weer ophalen (bso).
Tussendoor wandelend boodschappen gedaan, 3km.
Ik heb zaterdag gesport en ga morgen weer.
Eten gaat redelijk. Ik zal het linkje eens lezen. Ik heb tijdens werk altijd snaai drang maar een calorieënbehoefte kan dat niet zijngeef er nu niet aan toe hoor.
Wat niet in de link staat, maar wat ze wel deed tijdens de podcast, was tips geven wat je dan kunt doen. Hersenen weer even wakker schudden door (1) even kort te bewegen en, voor mij verrassend, door (2) kauwgom te kauwen! Er staat nu een potje kauwgom op mijn bureau want stipt ‘op tijd’ (de oude tijd) kreeg ik visioenen van koffie -waar ik vanaf wil- en dat heb ik vervangen door kauwgom.

Ies
31-03-2025 om 20:25
Morgen weer een nieuwe maand, heb daar wel zin in, hopelijk weer wat van een nieuwe start. Maart was lastig hier. Veel spanningen, stress, zorgen, slapeloze nachten, lichamelijke ongemakken.
Vooruitzicht voor april is iig veel beter, een aantal stressfactoren zijn opgelost of sterk verminderd. Ook meer kans op rust, heb in maart ook wel erg veel gewerkt. (Normaal niet zo’n probleem maar kwam nu wel heel slecht uit) Dus hopelijk eerst eens goed bijtanken.
En plan om weer eens wat meer te gaan bewegen. In maart 12.000 stappen gemiddeld. Blijft een groot verschil met de 15.000 van vorig jaar. Kwam deels door het vele werken ook in maart. Eten ging redelijk, maar ook lang nog zo strak niet als vorig jaar, daar wil ik toch weer naar terug.

Friezinnetje
31-03-2025 om 20:39
weer lekker getraind, vandaag met grote vrachtwagenbanden gegooid .

Schoondochter
31-03-2025 om 21:16
Ies schreef op 31-03-2025 om 20:25:
Morgen weer een nieuwe maand, heb daar wel zin in, hopelijk weer wat van een nieuwe start. Maart was lastig hier. Veel spanningen, stress, zorgen, slapeloze nachten, lichamelijke ongemakken.
Vooruitzicht voor april is iig veel beter, een aantal stressfactoren zijn opgelost of sterk verminderd. Ook meer kans op rust, heb in maart ook wel erg veel gewerkt. (Normaal niet zo’n probleem maar kwam nu wel heel slecht uit) Dus hopelijk eerst eens goed bijtanken.
En plan om weer eens wat meer te gaan bewegen. In maart 12.000 stappen gemiddeld. Blijft een groot verschil met de 15.000 van vorig jaar. Kwam deels door het vele werken ook in maart. Eten ging redelijk, maar ook lang nog zo strak niet als vorig jaar, daar wil ik toch weer naar terug.
Dit gevoel herken ik ook, een frisse start helpt. Inmiddels heb ik mezelf zover dat ik dat gevoel elke maandagochtend heb: nieuwe week nieuwe kansen. Dat is wel fijn, een week duurt minder lang dan een maand.
Hoewel ik wel net stiekem even opzocht hoeveel stappen ik in maart had (520.000) en besloot dat ik met het mooiere weer in april wil mikken op 600.000. Om mezelf direct maar even tegen te spreken.

Trail
31-03-2025 om 22:15
Hier vrijdag geschaatst voor het laatst dit seizoen. En zaterdag gezeild voor het eerst dit seizoen. Erg genoten van de zeildag.
Zondag ca 8 km hardgelopen, merk veel hoofdpijn nog door ongeluk. Hopelijk wordt dat minder en gaat het hardlopen dan ook weer beter.

Ninoea
31-03-2025 om 22:18
Maart
Aantal stappen 14.825
Fietsafstand 309 km
Wandelafstand 80,5 km
Bootcamp uren 12
Hardlopen uren 17 uur
Hardlopen afstand 129 km
Aantal trappen 6
Actieve kcal per dag 908
Dit was een actieve maand. Veel bootcamplessen gevolgd, veel hardgelopen en ook regelmatig gefietst. Ik zit echt in een lekkere flow met ma, woe, vrij bootcamp en do en zat hardlopen met de loopgroep en afhankelijk van fitheid di zelfstandig hardlopen of een extra rustdag (naast de zondag). De inspanning van bootcamp en hardlopen lijken elkaar niet te bijten en daar waar dat wel het geval is las ik extra rust in. Ik ben deze maand wel lang aan het menstrueren geweest, heel licht maar wel 14 dagen lang. Normaal is het met een dag of vier a vijf achter de rug.

JtM
01-04-2025 om 11:06
Ik ben de maand goed begonnen, stond weer om 6u in de sportschool had wel veel moeite om uit bed te komen, niet de beste nacht gehad. Nu nog een klein uurtje wachten en dan mag ik mijn eerste maaltijd van de dag eten.

Ninoea
01-04-2025 om 11:22
JtM schreef op 01-04-2025 om 11:06:
Ik ben de maand goed begonnen, stond weer om 6u in de sportschool
had wel veel moeite om uit bed te komen, niet de beste nacht gehad. Nu nog een klein uurtje wachten en dan mag ik mijn eerste maaltijd van de dag eten.
Goed begonnen hoor! Intermitted fasten? Bevalt het je?

Ninoea
01-04-2025 om 11:23
Ik heb belabberd geslapen. Was aan het piekeren en bleef in rondjes denken. Vanoxhtend wel meteen gesport. Een route van 12,6 km hardgelopen. Intensieve training in zone 3 en 4. 6:19 min per km gemiddeld.

Dorestad
01-04-2025 om 12:11
Sinds zomertijd slapen wij niet goed door. Ik ga dan malen over wat speelt terwijl ik donders goed weet dat 's nachts alles er zwarter uitziet. Niet helpend dus.
Gisteren heb ik 9 km gelopen in Mensinge- en Sterrebos. Veel daslook gezien
Ik heb nu net 6 km in/bij De Kleibosch. Een vrijwel altijd nat gebied. Hele tapijten van bosanemoon gezien. Vlakbij mij sprongen 3 reeën uit kreupelhout. Ik heb ze een poos kunnen zien. Fazanten gehoord en gezien. Dat er dan in dit kleine reservaat een mountainbiker fietst terwijl dit gebied verboden is voor fietsers vind ik jammer.
O ja, qua gewicht: 59 kilogram. Daar ben ik niet blij mee. Ik ben echt beduidend slapper/minder sterk dan vorig jaar. Er zijn spieren verdwenen. Donderdag heb ik training met fysio. Mijn blessures hinderen mij. Gaan we hopelijk wat mee doen.

Tuinfluiter
01-04-2025 om 12:31
ToetieToover schreef op 31-03-2025 om 12:38:
[..]
De after-party honger? https://www.topdietisten.nl/de-15-verschillende-soorten-honger/ Ik hoorde deze laatst toen ik naar een podcast van ‘gezond gesprek’ luisterde.
Interessant artikel ik heb de afgelopen maanden vooral de gewoontehonger aangepakt. Door de week gaat dat heel goed in het weekend zeker met leuke sociale activiteiten vind ik dat een stuk moeilijker. Maar ik ben de afgelopen periode 9 kilo afgevallen dus zo lang ik blijf afvallen maak ik mij daar niet te druk om. Hoop de komende maanden op een rustig tempo nog wat kilo's af te vallen.

Dorestad
01-04-2025 om 12:40
Nikki1973 schreef op 31-03-2025 om 15:03:
.
Dorestad, wij wonen in dezelfde stad denk ik. Heb je leuk en lekker gegeten?
We hebben een gezellige avond gehad, heerlijk gegeten. Maar 4 uur lang stilzitten vind ik lastig (ook gewoon pijnlijk voor mijn achterwerk) Wij wonen niet in de Stad maar in een dorp op fietsafstand.