Jouw lijf

Trail
29-03-2025 om 21:24
Ik ben woensdag weer gestart met bewegen door een wandeling met de hond en een wandeling met mijn paard. Lekker ook naar de bioscoop geweest, beetje rustig aan.
Donderdag hardgelopen, viel echt nog tegen. Sauna bezoekje erachteraan en dat was heerlijk.

Ninoea
30-03-2025 om 09:44
Gisteren was pittig met het hardlopen en het sjouwen. Ik was ook nog door de keldertrap gezakt met een flinke blauwe plek op mijn been tot gevolg (gelukkig verder helemaal niks). Gisteren en eergisteren is het ook laat geworden en vanochtend juist vroeg (om 8 uur in het zwembad met de jongste die naar waterpolo gaat) dus ik ben nogal sloom.

Ysenda
30-03-2025 om 10:25
na een kort nachtje en wijn en uit eten gister nu vroeg op voor 4km in Zandvoort.
Vrijwel ongetraind. Ik blijk niet de enige ongetrainde.
De muziek is wel goed. Ik weet alleen niet of je die ook op de achterkant van het circuit hoort.

Friezinnetje
30-03-2025 om 10:55
ik heb even thuis wat oefeningen gedaan. Weet niet of ik er vandaag nog aan toe kom om een stuk te lopen.
gisteren druk aan het spitten in de tuin geweest, viel me mee dat ik er geen spierpijn van heb.

Dolfje
30-03-2025 om 11:02
Ik ben nu een week thuis en heb moeite om weer goed in mijn eetritme te komen. Eet doordeweeks overdag te weinig waardoor ik in de avond ga snaaien. Bewegen gaat wel goed. 3 keer naar de sportschool geweest en gewandeld.
Ben vanmorgen al een kort ommetje geweest.
Morgen ga ik voor het werk( hoef pas 11 uur te beginnen ) ook lopen en dinsdag naar de sportschool.

rionyriony
31-03-2025 om 09:22
Kan je nog huppelen, huppel mee! Huppelen is gezond:
https://www.metronieuws.nl/lifestyle/fit-gezond/2025/03/waarom-huppelen-goed-is-voor-je-gezondheid/

Dolfje
31-03-2025 om 09:38
Change of plans want er is iemand ziek op het werk dus vanavond werk ik extra, ochtend straks dus niet dus ik ga dadelijk egym doen in de sportschool. En vanaf nu weer alles wat ik eet consequent bijhouden in de app want dat ging afgelopen week dus niet goed.
Ga morgen dan ipv sporten wandelen naar en van het werk en dan donderdag pas weer tijd om naar de sportschool te gaan. Heb wel nog steeds/weer last van mijn heup en bilspier, daar baal ik van, tijdens de vakantie geen last gehad.

Ninoea
31-03-2025 om 12:26
invoeren wat je eet kan idd heel helpend zijn. Net als echt plannen wat je gaat eten zodat je niet eerst te weinig weet waardoor je snaaitrek krijgt. Dat laatste resulteert geheid in teveel eten of niet gezond genoeg eten is mijn ervaring. Je hebt alweer goed bedacht wanneer je dan wel beweegt, mooi om te lezen hoe bewust je daarmee omgaat.
Ik deed vanochtend een bootcamptraining. Veel armen en buikspieroefeningen. En het nodige renwerk dit keer. Ook alweer tien km gefietst.

ToetieToover
31-03-2025 om 12:38
Dolfje schreef op 30-03-2025 om 11:02:
Ik ben nu een week thuis en heb moeite om weer goed in mijn eetritme te komen. Eet doordeweeks overdag te weinig waardoor ik in de avond ga snaaien. Bewegen gaat wel goed. 3 keer naar de sportschool geweest en gewandeld.
Ben vanmorgen al een kort ommetje geweest.
Morgen ga ik voor het werk( hoef pas 11 uur te beginnen ) ook lopen en dinsdag naar de sportschool.
De after-party honger? https://www.topdietisten.nl/de-15-verschillende-soorten-honger/ Ik hoorde deze laatst toen ik naar een podcast van ‘gezond gesprek’ luisterde.

Dolfje
31-03-2025 om 12:42
ToetieToover schreef op 31-03-2025 om 12:38:
[..]
De after-party honger? https://www.topdietisten.nl/de-15-verschillende-soorten-honger/ Ik hoorde deze laatst toen ik naar een podcast van ‘gezond gesprek’ luisterde.
Interessant. Ja dat herken ik wel erin.

ToetieToover
31-03-2025 om 12:46
Dolfje schreef op 31-03-2025 om 12:42:
[..]
Interessant. Ja dat herken ik wel erin.
Ik vond het ook interessant. Naast lichaamshonger, herkende ik de concentratiehonger, horrormonenhonger en vermoeidheidshonger. En de luchthonger, dat had ik vroeger heel vaak. Een soort vreemde combinatie van buikpijn of een naar gevoel en dan trek krijgen. Maar sinds ik vermijd waarvoor ik allergisch ben, is dat over. De rest gaat nooit over denk ik. Een vermoeidheidshongertje zie ik wel aankomen met de verschoven tijd.

Blondie5
31-03-2025 om 13:18
Hier een hele goeie week gehad vorige week, helaas niet terug te zien op de weegschaal. Mijn gewicht fluctueert ook ontzettend. Vrijdag woog ik bv. 2 (!) kilo minder dan de dag ervoor. En ik ben sinds een aantal weken nu fanatieker aan het trainen bij de fysio. Regelmatig spierpijn en dat merk ik ook aan mijn gewicht de dag erna: dan houd ik meer vocht vast.
En het rare is: ik wil nog zeker een paar kilo kwijt, maar ik weet niet of ik richting de 66 moet. Ik heb het idee dat mijn spiermassa is toegenomen, want als ik in de spiegel kijk, ben ik al stukken meer tevreden met wat ik zie vergeleken met een tijdje terug.

Schoondochter
31-03-2025 om 13:21
Vermoeidheidshonger, die herken ik zeker.
Het is de laatste tijd onrustig thuis en op het werk, en mijn focus ligt meer op de tijd doorkomen dan op sporten en goed eten. En dat merk ik nu alweer op de weegschaal. Jammer, want fysieke gezondheid helpt juist om de mentale rommel beter te kunnen ordenen. Ik ben dus deze dag weer begonnen met een wandeling en ga straks naar de sportschool.

JtM
31-03-2025 om 14:05
Een prima week gehad, doordeweeks dan, het weekend liet te wensen over. Gisteren besloot mijn stem te stoppen, dus er komt op het moment niet veel geluid uit als ik praat. Niet echt ideaal.
Weer op naar een nieuwe week. Gelukkig aankomend weekend een rustig weekend gepland, dan ik in ieder geval nog een keer sporten. Planning is om morgenochtend voor mijn werk ook weer te gaan.

Anfisa
31-03-2025 om 14:36
Concentratie- en vermoeidheidshonger herken ik.
Ik schrijf niet veel mee, ik ben door mijn rug gegaan en nog last van. Baal best wel. Ik wissel staan/zitten/wandelen en liggen af. Door de pijn ben ik snel moe en prikkelbaar. Voor morgen heb ik een afspraak bij de fysio, dan weet ik ook wat verstandig is qua werk. Het zitten en vooral computerwerk doen, werkt niet lekker, zeurende pijn. Ik werk nu ook niet al m’n uren.
Meteen kwam ik 1,5 kilo aan maar wonderbaarlijk genoeg is er vannacht ook weer een kilo vanaf gegaan na paar dagen steeds dikker wordende buik. Veel vezels eten en wandelen helpt wel, merk ik.
M’n sportactiviteiten heb ik on hold gezet en doe wat oefeningen geleerd vanuit Mensendieck om m’n buikspieren sterker te maken/houden met een Pilates bal. Beetje saaie boel dus.