Jouw lijf

Ninoea
22-03-2025 om 15:31
Ik ben een weekendje weg met vriendinnen van me. Heerlijk relaxt. Vanochtend even een wandelingetje gemaakt met zijn drietjes en ik heb ook nog even een rondje van 10 km gelopen. Ging lekker.

Trail
22-03-2025 om 21:53
Gister een verkeersongeval gehad en vervolgens de hele dag vol adrenaline gezeten.
Vandaag stijf maar wel rustig hardgelopen en een stukje paardgereden.
Eten wat rommelig gegaan.
Vanaf morgen weer op letten

alhambra
22-03-2025 om 22:24
Trail schreef op 22-03-2025 om 21:53:
Gister een verkeersongeval gehad en vervolgens de hele dag vol adrenaline gezeten.
Vandaag stijf maar wel rustig hardgelopen en een stukje paardgereden.
Eten wat rommelig gegaan.
Vanaf morgen weer op letten
Jeetje! Gaat het weer psychisch?

Dolfje
23-03-2025 om 09:40
Hallo allemaal, ik ben weer terug van 2 heerlijke zonnige weken vol lekker eten en drinken.
Ondanks een sportschool in hotel daar helemaal niet gesport( we waren met vrienden vorige keer wel gebruik van gemaakt) maar wel redelijk veel gewandeld. Wilde ook even kijken hoe het met mijn heup zou gaan.
Bijna elke morgen gingen man en ik voor het ontbijt zo'n 20-45 minuten wandelen over strand, duin of om het resort heen. En het is een groot hotel dus daar wandelde ik ook regelmatig doorheen.
Volgens mijn telefoon heb ik de laatste weken gemiddeld zo'n 15.000 stappen per dag gezet.
Net op de weegschaal gestaan en er is 3,6 kilo bij. Eigenlijk vind ik dat best meevallen. Het is niet zo dat ik heb lopen vreten maar heb wel veel gegeten , eieren met spek en overvloed aan toetjes maar ook vers fruit en elke dag aan de cocktails etc gezeten. En gisteravond thuis aten we chinees.
Vandaag en morgen zijn we nog vrij, vanaf morgen gaan we echt weer terug in het gareel en ook weer naar de sportschool , gaan vandaag stukje fietsen daar heb ik echt zin in.

Dorestad
23-03-2025 om 20:11
De afgelopen week:
Maandag in de tuin gewerkt, spullen naar stort gebracht.
Dinsdag een record gewandeld. 34 km. Waarbij het lastige was dat ik ook alle bordjes van wandelnetwerk moest schoonmaken. Dus steeds starten stoppen. Maar onwijs genoten van de ontluikende natuur. Ruim 20 reeën gezien. Op nuchtere maag gelopen, zoals altijd. Mijn record wil ik graag 1x per jaar verbeteren. Dat doel is gehaald.
Woensdag hebben eega en ik de hele dag in de tuin gewerkt. Ik was gevloerd.
Donderdag heb ik 13 km gelopen, al telefonerend. Overleggen. Verder moest ik naar huisarts. Ik had een waarnemer die zich aardig had ingelezen. Ik kreeg nogal wat vragen over gewichtsverlies. Hoe dat in vredesnaam gelukt was om dat zolang te behouden zonder maagverkleining of medicatie.
Vrijdag bootcamp en nog 6 km gelopen
Gisteren 200 m2 groentetuin omgetoverd tot grasveld. Met paar personen hele dag bezig geweest met harken, wieden, aspergewortels uitsteken en verplaatsen, composthoop verplaatsen enz. En kilo's graszaad zaaien en inharken. Een dag die fysiek en emotioneel pittig was. Omdat er grotendeels een einde komt aan 60 jaar een giga moestuin. Er blijft nu nog wel een stuk moestuin over, maar toch....
Vandaag 12 km gelopen met eega.
Gewicht 60 kg rond

JtM
24-03-2025 om 09:50
Wat een actieve week Dorestad, en jeetje, 34km op een dag lopen. Dat is niet niks. Knap dat je zoveel bent afgevallen en dat gewicht behoudt.
Klinkt als een fijne vakantie Dolfje, die 3,6kg ben je vast zo weer kwijt als je weer normaal gaat eten. 15K per dag aan stappen is heel netjes, zeker op vakantie.
Hier wel een prima weekend gehad. Zaterdagavond had ik een verjaardag van een vriendin van me, was iets te laat thuis en had gister een kater. Heb even een keertje toegegeven aan kater-eten. Deze week een drukke week qua werk, naar kantoor en daarnaast nog afspraken voor mezelf ingepland staan. Echter ook veel thuis zijn ivm vriend en zijn taken in het huishouden doen. Mijn plan is om morgenochtend toch te gaan sporten voor het werk. Vind dat altijd wel heel fijn en krijg er toch energie van.

stokstaart
24-03-2025 om 10:42
Ik ben lekker actief bezig maar merk dat ik niets kwijtraak. Maar ondanks dat ik goed functioneer en in vergelijking met jaren geleden echt heel goed in mijn vel zit heb ik onverwerkt ernstig complex trauma, sport ik veel en ben ik in de overgang. Allemaal redenen voor een hoog cortisol gehalte en dus buikvet. Het valt allemaal mee, nog wel binnen de perken maar het zit me behoorlijk in de weg. Ik heb uitgezocht wat supplementen voor me kunnen doen en het eerste is besteld, straks naar de H&B voor de rest en na 2-4 weken zou je je evenwichtiger moeten voelen en tussen de 4-12 weken ga je iets merken van vetverlies. Oftewel als ik over 4 maanden nog niks heb gemerkt heb ik voor niks een bak geld uit gegeven.
Maar ik hoop serieus dat dit een oplossing gaat zijn naast alle effort die ik er toch al in steek

Dolfje
24-03-2025 om 12:13
Ik hoop het Stokstaart voor je dat het helpt!
Wij hebben vanmorgen gesport op onze laatste vakantiedag. Ga straks de was strijken en opvouwen dan is dat ook klaar. Misschien dat we nog een rondje gaan wandelen of fietsen.
Vanaf morgen meteen weer druk op het werk.

Ninoea
24-03-2025 om 18:03
Tijdens mijn vriendinnenweekend heb ik wel meer gegeten dan normaal. Of eigenlijk minder gegeten, meer gesnoept. Ik heb heel veel structuur, maar deze vriendinnen hebben dat geen van allen waardoor dat best lastig vast te houden is. Niet erg. Komt Ook wel weer goed en heb het niet te bont gemaakt. Wel heerlijk gewandeld twee keer tien km ongeveer met 1 van de vriendinnen en ook zelf een keertje hardgelopen. 10 km ongeveer.
Vanochtend deed ik meteen een bootcamptraining. Moest ook op de fiets ernaartoe dus dat waren al de eerste 10 km fietsen. Verder heb ik met onze jongste zoon afgesproken om twee keer per week een rondje hard te lopen op maandag en woensdag. We doen een rondje van 0,5 inlopen en wat oefeningen en daarna 1,5 hardlopen en daarna cooling down. verder nog het nodige gefietst.

Friezinnetje
24-03-2025 om 19:17
weer lekker met PT bezig geweest. Fijne oefeningen en het ging weer goed.

Ninoea
24-03-2025 om 20:45
alhambra schreef op 24-03-2025 om 20:24:
Veel op de fiets gedaan vandaag én 30 minuten gewandeld!
Wat fijn Alhambra!

JtM
25-03-2025 om 09:12
Gisteren met zoon op de fiets naar de voetbal gegaan. Het was wel frisjes op de terugweg maar het fietsen zelf was wel lekker. Qua eten was gisteren niet mijn beste dag, had zoveel snaaizin dat ik er wat aan heb toegegeven.
Vanochtend al wezen sporten, dat ging wel lekker Nu op kantoor en vanavond nog even een rondje wandelen.

rionyriony
25-03-2025 om 10:01
Veel kool eten hè. Is heel gezond en je hebt dan 4% minder kans op kanker. Als je het vaak eet tenminste, gemiddeld een ons per dag.
Hoewel ik broccoli en bloemkool niet heel erg vind om te eten, kan het soms een nare geur verspreiden. Wat deels te vermijden is door er zorgvuldig mee om te gaan zodat het niet buiten de maaltijden om gaat liggen wasemen door het huis.
De bloemkool"rijst" als slankmaker is dus erg gunstig om kanker te helpen voorkomen. Hoor je nooit meer wat van overigens en is toch een handige rijstvervanger.
Bloemkoolsoep vind ik wel smakelijk. Met of zonder kerrie.
Verder gaat het goed met mij, wat betreft het gewicht.