Jouw lijf

Trail
19-03-2025 om 22:39
Hier gister heerlijk over het strand hardgelopen en daarna gaan werken. Echt van opgeladen.
Ik was zelf inderdaad even bang voor zwanger met al dat overgeven, maar dat is niet zo. Eetpatroon zou wel kunnen. Toch heb ik tot nu toe nooit eerder heftig gereageerd als ik iets at. Even in de gaten houden en hopelijk blijft het hierbij.
Vanocjtend gestart met warme yoga. Hij viel mij best slecht deze keer de hitte. ‘s middags lekker in de tuin bezig geweest met de hogedruk spuit. Kan echt enthousiast worden van troep wegspoelen haha. Hou van snel resultaat. Daarna nog even mijzelf ertoe gezet met pony te wandelen. En alweer snel donker. Kijk uit naar de zomertijd straks.

Trail
20-03-2025 om 18:38
Heerlijk geschaatst voor werktijd vandaag. Lekker zonnetje, goed ijs, en vrijwel geen andere mensen op de baan. Over anderhalve week gaat de baan dicht. Altijd in het zomerseizoen. Echt even genieten zo die laatste weken nu.
Naar mijn werk allemaal bakjes met gezond en lekker eten mee. Goed voorbereid.

JtM
20-03-2025 om 18:56
Ninoea schreef op 19-03-2025 om 08:15:
@jtm om zes uur in de ochtend al in de sportschool vind ik altijd zo knap! Is het ver weg? En is het er dan al druk of ben je een van de weinigen?
Nee, het is een kleine 10 minuten met de auto. En ik ben dan inderdaad een van de eersten daar, je kan onze sportschool pas om 6u in, met een speciale app. Er zijn zo vroeg max 4 mensen tegelijkertijd, inclusief mijzelf. Of in ieder geval de keren dat ik ben geweest.

JtM
20-03-2025 om 18:59
Verder hier wat drukker. Vriend heeft gisteren een botbreuken opgelopen en ligt eigenlijk alleen op de bank op het moment, meer kan hij niet. Heel zielig, hij heeft ook veel pijn. Maar goed, vriend kookt 4 dagen per huis, haalt ook zoon regelmatig van de bso etc. Dat soort taken komen nu helemaal op mij terecht, samen met sport van zoon etc. En natuurlijk vriend helpen. Want zelfs afdrogen na het douchen lukt niet
Ik hoop dat ik ondanks deze extra drukte wel mijn beweging en voeding zo aan kan blijven houden.

Kizomba
20-03-2025 om 19:11
JtM schreef op 20-03-2025 om 18:59:
Verder hier wat drukker. Vriend heeft gisteren een botbreuken opgelopen en ligt eigenlijk alleen op de bank op het moment, meer kan hij niet. Heel zielig, hij heeft ook veel pijn. Maar goed, vriend kookt 4 dagen per huis, haalt ook zoon regelmatig van de bso etc. Dat soort taken komen nu helemaal op mij terecht, samen met sport van zoon etc. En natuurlijk vriend helpen. Want zelfs afdrogen na het douchen lukt niet
Ik hoop dat ik ondanks deze extra drukte wel mijn beweging en voeding zo aan kan blijven houden.
Oei, beterschap voor jouw vriend. Hopelijk knapt hij snel op 🍀. En jij succes met alle extra (verzorgende) taken 💪.

Friezinnetje
20-03-2025 om 19:59
net weer een lekker blok gelopen, zulk lekker weer. En verder gaat het goed met het eten, alleen 2 bokkepootjes gehad vandaag. Verder gezonde dingen
Beterschap voor vriend, JTM

alhambra
20-03-2025 om 20:04
Ik heb een lange lunchpauze genomen vanwege het mooie weer en wat vergeten boodschappen. Eerst naar de super en terug en daarna nog een rondje gewandeld. Echt fijn!

Ninoea
20-03-2025 om 20:24
Fijn om even de tijd te hebben om te wandelen @alhambra.
Beterschap gewenst met je vriend JTM. Er komt nu wel het nodige extra op jouw bord te liggen daardoor.
Kizomba angst is een slechte raadgever. Mogelijk wordt het alleen maar pittiger als je te lang doorgaat en over je grenzen gaat.
Ik deed vanochtend intervaltraining met de loopgroep. Drie keer eerst 2 daarna 4 en daarna 6 min hardlopen met 1 min dribbelen. Echt in een mooie omgeving door de bosssen en over de heide en aardig wat heuveltjes. Heerlijk!

Auwereel
21-03-2025 om 11:12
JtM schreef op 20-03-2025 om 18:59:
Sterkte met je vriend zeg (en met het zelf de boel draaiende houden...)

Auwereel
21-03-2025 om 11:13
Ik heb vannacht kort en slecht geslapen. Gevolg, ik rammel 2 uur na mijn ontbijt alweer van de honger. Normaal hou ik het echt wel minstens 3 uur uit op mijn stevig ontbijt.

Schoondochter
21-03-2025 om 11:25
Auwereel schreef op 21-03-2025 om 11:13:
Ik heb vannacht kort en slecht geslapen. Gevolg, ik rammel 2 uur na mijn ontbijt alweer van de honger. Normaal hou ik het echt wel minstens 3 uur uit op mijn stevig ontbijt.
Vervelend is dat het. Had ik woensdag ook, na een nacht slecht slapen kan ik gewoon niet zonder eten. Het is niet anders, je lijf moet de energie wel hebben om de dag door te komen. Als die energie niet uit slaap kan komen dan maar uit eten.
Ik ben net weer wezen hardlopen. Had een drukke week met weinig tijd/ruimte voor sport en het was fijn toch even te gaan. Het is wel wennen dat het wat warmer is, maar oh wat is de zon fijn!!

MMcGonagall
21-03-2025 om 11:34
Hmm deze week 400 gram aangekomen. Ik stel me er altijd op in dat dat kan gebeuren, voor ik op de weegschaal ga, maar het is toch irritant. Cijfermatig zou het niet moeten gebeuren, qua inname/verbruik. Nou ja, vol goede moed door. Ik lijk wel wat gespierder te worden dus misschien werkt dat door in mijn gewicht

Tuinfluiter
21-03-2025 om 11:49
Afgelopen dagen veel gewandeld het weer werkte ook goed mee. Vanmiddag lekker een rondje golfen.
Ik ben afgelopen week 3 ons afgevallen tot nu toe ben ik elke week wel wat gewicht kwijt. In het verleden ook wel meegemaakt dat ik, terwijl ik netjes at, toch meer woog dan de week ervoor. Kan door hormoon schommelingen komen of je houdt wat meer vocht vast.
Nooit leuk als dat gebeurt.

JtM
21-03-2025 om 19:54
Iedereen bedankt voor de sterktewensen. Een voordeel, mijn stappen gaan goed zo ben veel in touw.
Vanochtend toch wel wezen sporten, ik wil morgenmiddag nog even gaan en dan ben ik deze week 4x gegaan. Eten gaat tot nu toe ook nog best prima eigenlijk. Aankomende week zal het wat aanpoten worden.
Balen MMcGonagal, toch stug doorblijven zetten! Fijn dat het lijkt alsof je wat gespierder lijkt te worden, dat is ook zeker positief.