Jouw lijf

Friezinnetje
15-03-2025 om 22:56
1200 kcal is wel weinig idd. Maar die 3,6 kilo is idd mooi bereikt en bemoedigend.

Tuinplantje
16-03-2025 om 10:14
Goedemorgen,
Vandaag lang in bed gelegen en net ontbeten. Ik heb net besloten dat ik vandaag naar een favoriete winkel ga wandelen. 4,4 km 'enkele reis' zegt Google maps. Op de terugweg kom ik door het centrum en kan ik daar evt een kopje thee drinken of op andere manier pauzeren. Het is namelijk best ver voor mijn doen...
Had eigenlijk bedacht voor het eerst naar de nieuwe sportschool te gaan vandaag maar ik durf intensief bewegen niet aan ivm de hoofdpijn. Er staat woensdagavond wel een echte sportles gepland.
Ik probeer echt kleine stappen te maken en het bewegen weer meer in mijn systeem te krijgen. Mijn belangrijkste doel is conditie verbeteren, en daarnaast vooral de buikomvang wat verminderen. Eerder heb ik 2x pw crossfit gedaan, dat zou ik uiteindelijk wel weer willen oppakken.

Trail
16-03-2025 om 23:06
Donderdag even hardgelopen, maatje waarmee ik ging was een beetje down, ik daardoor ook niet echt vooruit te branden.‘s middags naar pony, waar het hagelde, dus het bij een stukje wandelen gehouden. ‘s avonds mijn boek uitgelezen.
Vrijdag geschaatst en thuis wat klusjes opgepakt die al lang lagen.
Zaterdag mijn tweede halve marathon gerend zo na een week. En deze keer had ik het wel heel zwaar hoor. Mentale strijd met mijzelf. Enigste wat een beetje helpt is heel veel eten wegbunkeren onderweg, in de hoop wat energie te krijgen.
Vanochtend was er geen vermoeidheid aan mijn lijf meer te merken. Heb lekker een rustig rondje buiten gereden met pony. Wat klusjes thuis gedaan. En een film met mijn buurvrouw gekeken. Keurig weer gezonde boodschapjes in huis gehaald.

Ninoea
17-03-2025 om 13:16
Trail, een halve marathon joh en dan ook nog schaatsen. Poeh!
Ik deed vanochtend een bootcamp. Was heel leuk van opzet. Trainer noemde het de mighty hundred:
Tien keer een stukje rennen en daarna
10 st jumping Jacks
10 st Squat
10 st shoulder tap
10 st standing elbow to knee
vervolgens achtereenvolgend de volgende oefeningen. Die je eerst stuk voor stuk 40 x, daarna 30 x, daarna 20 x en daarna 10 x deed:
lunges
Situps
Bicep curl
Hip bridge
Tussendoor nog een behendigheidsspel en daarna weer 10 st rennen met tussendoor 5 x jumping Jack
5 x Squat Jack met armen naar voren en opzij

Friezinnetje
17-03-2025 om 19:53
vanavond weer naar PT geweest, en weer andere oefeningen. Vind ik leuk, dat ze zoveel afwisseling heeft. Ook met bokszak bezig geweest. Vind ik ook leuk voor de afwisseling.

alhambra
17-03-2025 om 20:32
Vanmiddag lekker met mijn man gewandeld in het zonnetje.
We hebben een aantal goede weken gehad qua eten omdat mijn man - die alle boodschappen regelt - nu ook de noodzaak ziet van gezonder eten. Deze week zijn er weer wat ongezonde dingen in huis en dan zie je gelijk dat we er niet van af kunnen blijven.
Ik heb wel veel stress gehad en een druk hoofd dus toen is het bewegen er bij ingeschoten.
Ooit gaat het hele pakketje lukken!

Trail
17-03-2025 om 21:44
Hier vanochtend wat klusjes in huis gedaan.
Tussen de middag kwam er een vriendin thee drinken , maar ik bleef maar overgeven. Had ik een maand geleden ook, dat ik een week lang veel overgaf, toen dacht ik aan een griepje. Even op de bank gelegen en rond etenstijd toch nog mijzelf even naar buiten gesleept om met pony te wandelen. Beweging en frisse lucht deed me goed gelukkig.

MMcGonagall
17-03-2025 om 22:28
Trail schreef op 17-03-2025 om 21:44:
Hier vanochtend wat klusjes in huis gedaan.
Tussen de middag kwam er een vriendin thee drinken , maar ik bleef maar overgeven. Had ik een maand geleden ook, dat ik een week lang veel overgaf, toen dacht ik aan een griepje. Even op de bank gelegen en rond etenstijd toch nog mijzelf even naar buiten gesleept om met pony te wandelen. Beweging en frisse lucht deed me goed gelukkig.
Komt dat vaker voor? Kun je zwanger zijn of zo?
Ik kan me niet meer herinneren wanneer ik voor het laatst heb overgegeven. Ik vermoed dat dat inderdaad vanwege zwangerschap is geweest, 20+ jaar geleden.

JtM
18-03-2025 om 09:21
Dat klinkt vervelend Trail. Kan het evt te maken hebben met iets wat je hebt gegeten waar je hefig op reageert? Zou dat in ieder geval wel in de gaten houden en een dagboekje oid bijhouden waar je dit kan noteren.
Hier gaat het wel redelijk. Heb wat stress en mijn hoofd draait overuren. Merk dat meteen met eten, ben echt een emotie-eter en zou het liefst heel de dag door (ongezond) eten. Zaterdagavond ben ik uit eten gegaan en daarna nog geborreled en zondag werd ik meegenomen voor een High-Tea. Super gezellig, maar past niet direct in mijn plan op het moment. Maar goed, dat heb ik even los gelaten en genoten.
Gisteren weer goed op mijn eten gelet en genoeg bewogen. Vanochtend stond ik weer om 6u in de sportschool, vind dat toch altijd wel een fijn begin van de dag ondanks ik vroeg uit bed moet. Geeft me ook motivatie om de rest van de dag beter op mijn eten te letten. Vanavond staat er nog een rondje wandelen samen met een vriendin op de planning.

Ninoea
19-03-2025 om 08:14
Wat vervelend dat overgeven @trail. Kan het zijn dat je in aanraking komt met andere bacteriën dan normaal en daar wat op reageert? Ben je je eetpatroon gaan aanpassen en reageer je wellicht ergens op?

Ninoea
19-03-2025 om 08:15
@jtm om zes uur in de ochtend al in de sportschool vind ik altijd zo knap! Is het ver weg? En is het er dan al druk of ben je een van de weinigen?

Ninoea
19-03-2025 om 08:19
Gisteren had ik wat moeite om me ertoe te zetten, maar ik ben toch gaan hardlopen. Op de planning stond een duurloop. Ik moest eigenlijk volgens planning zo’n 90 min lopen. Ik dacht dat ik met een route van zo’n 11 km wel op dat getal zou uitkomen maar daarin vergiste ik me. Ik deed een uur en 6 min over 10,3 km. Ik had een mooie route gepland naar paleis het Loo met een stukje door het paleispark. Ik heb wel vrij vlot gelopen in het begin en dat brak me op het laatst wat op met lichte steken in mijn zij. Toch was het erg fijn. Ik doe deze route zeker nog wel een keer. Wellicht plak ik er dan een extra stuk in het paleispark aan vast.
Gisteren heb ik netjes binnen de calorieën gegeten en ook qua micro’s. Wel een krentebroodje met spijs op. Dat paste er nog zat binnen.

Ninoea
19-03-2025 om 10:43
Yes ik heb de bootcamp er weer op zitten. Beetje last van mijn rechterschouder met opdrukken. Ik heb dus om andere oefeningen gevraagd. Met strekken knakte het ook wat. Dat doet ie normaal niet. Even aankijken wat het is. Ik heb er met normaal gebruik geen last van.

Tuinplantje
19-03-2025 om 15:16
Hier gaat het wat moeizaam. Weer aan het werk, nogsteeds niet helemaal opgeknapt en ongesteld met veel bloedverlies, ik voel me echt een beetje slap.
Het niet snaaien lukt goed, en mini stukjes bewegen gaat ook...
Kan niet wachten tot sporten weer lukt

Ies
19-03-2025 om 22:07
Hier is het erg druk, ook weinig tijd om hier te reageren. Ik lees jullie wel!
Qua bewegen lukt het niet zo denderend, ik kom (nog) niet goed in de vibe die ik vorig jaar wel had.
Nu wel sinds een week ongeveer weer echt niet meer gesnoept. Valt soms niet mee, aanbod hier is weer gigantisch en bij wat meer stress (helaas veel stress nu) popt de behoefte wel wat op. Maar al met al vind ik het meevallen, het went steeds sneller vind ik.
Heb nog steeds weinig tijd om veel aandacht te besteden aan maaltijden, maar eet wel weer vaker dan wat rauwkost ed om het toch gezond te houden.