Jouw lijf Jouw lijf

Jouw lijf

Werken aan gezondere levenstijl en gewicht in 2025

Gisteren 4 km gelopen,  naar de kapper.  Daar zo ontzettend verkleumd door 1 uur zitten met nat haar en daarna uitspoelen met koud water omdat boiler leeg was. Eega heeft mij opgehaald.  Mijn Raynaud handen zagen paars.  Was pijnlijk. 
Vanmorgen bootcamp gedaan,  in het zonnetje.  Pittig maar prettig. 
Daarna nieuwe wandelschoenen gekocht voor eega.  Een investering van 350 euro.  Kan hij weer jaren op vooruit.  

Ik heb een tijd niet meegeschreven omdat het niet meer lukte en omdat de focus op gezond leven op de één of andere manier contraproductief begon te werken. Ik mis wel jullie gezelligheid en jullie betrokkenheid.

Ik hoop dat het goed met jullie gaat!

Wat vervelend dat het contraproductief werkte. Fijn dat je er weer bent @alhambra!! 

alhambra schreef op 14-03-2025 om 17:10:

Ik heb een tijd niet meegeschreven omdat het niet meer lukte en omdat de focus op gezond leven op de één of andere manier contraproductief begon te werken. Ik mis wel jullie gezelligheid en jullie betrokkenheid.

Ik hoop dat het goed met jullie gaat!

Als het goed voor je is even ergens anders op te focussen is dat heel verstandig. 

Ninoea: die vooruitgang is inderdaad erg leuk om te merken. En het motiveert om verder te gaan. Jouw bootcamp klinkt echt intens!!

Ik lees regelmatig vol bewondering verschillende sportieve prestaties. Zelf doe ik het iets rustiger aan maar ik ga bijna iedere dag wel wandelen of golfen. Ik ben er door dit topic toch iets bewuster mee bezig. 
Afgelopen dagen ook lekker en gezond gegeten en het resultaat daarvan zie ik op de weegschaal. 
Vanmorgen een paar broeken gepast die afgelopen december niet meer dicht gingen. Vier exemplaren zitten echt weer lekker en één zat nog wat strak op de dijen maar ik heb goede hoop dat die in de loop van volgende maand ook weer goed past.
Kortom ik was vandaag best wel tevreden. 

Tuinfluiter wat moet dat motiverend zijn! Fijn! 

Ik heb een heel drukke week gehad en letten op gezondheid en beweging lukte niet zo goed. Kwakkelende kinderen, gebroken nachten, veel werken...
Wel hebben we een keer 2 uur 'gewandeld', op kindertempo maar daardoor kwam ik wel aan mijn stappen. Andere dagen was ik aan het werk en maakte ik 2000 stappen per dag, echt bedroevend. 
En het is me gelukt om niet te snaaien, daardoor heb ik een minder opgeblazen gevoel (ondanks dat ik ongesteld ben). Nu zijn kinderen weer bij ex, maar ben ik super verkouden met keelpijn en hoofdpijn dus ik weet niet of het gaat lukken om morgen bij de nieuwe sportschool te gaan sporten zoals ik eigenlijk had bedacht. Nouja, in ieder geval maar even een stuk wandelen vandaag en wat bijkomen van de idioot drukke week.

Goed dat het je gelukt is om niet te snaaien. Dat is al heel wat in zo’n week. Stap voor stap. 
Ik had woensdag een mooi gesprek met de vriendin met wie ik naar de sauna was. Zij is slank en was dat altijd. Bij haar komt dat niet aanwaaien. Ze let heel goed op op wat ze eet en sport vijf keer per week terwijl ze ook gewoon een fulltime baan heeft. Ze staat om zes uur of half zeven op en begint dan op nuchtere maag meteen te sporten. Ik vind dat zo’n knappe leefstijl. Zij sport thuis (krachttraining) of doet een rondje in de buurt. Ze is gewoon heel efficiënt en consequent al jaar in jaar uit. En wat ik tof vind is dat ze zich er niet op voor laat staan, altijd meeleeft en meedenkt. Voor haar is en blijft het ook een zoektocht om het vol te houden al doet ze dat wel. 
Ik zit al aangekleed voor het hardlopen klaar. Alleen nog even mijn koffie op wn dan kan ik met een kwartiertje vertrekken. Er staat weer 14 km op de planning. Nu met het voornemen om goed op te letten dat ik echt in zone 2 blijf.

Ninoea, je bent nu aan het hardlopen, hopelijk bereik je je doel. Maar ook als het niet gelukt is dan ben je je weekend al fantastisch begonnen. 💪🏼
Mooi inderdaad hoe jouw vriendin leeft.  Ik kijk daar altijd met bewondering naar! 

Tuinplantje schreef op 15-03-2025 om 06:38:

Tuinfluiter wat moet dat motiverend zijn! Fijn!

Ik heb een heel drukke week gehad en letten op gezondheid en beweging lukte niet zo goed. Kwakkelende kinderen, gebroken nachten, veel werken...
Wel hebben we een keer 2 uur 'gewandeld', op kindertempo maar daardoor kwam ik wel aan mijn stappen. Andere dagen was ik aan het werk en maakte ik 2000 stappen per dag, echt bedroevend.
En het is me gelukt om niet te snaaien, daardoor heb ik een minder opgeblazen gevoel (ondanks dat ik ongesteld ben). Nu zijn kinderen weer bij ex, maar ben ik super verkouden met keelpijn en hoofdpijn dus ik weet niet of het gaat lukken om morgen bij de nieuwe sportschool te gaan sporten zoals ik eigenlijk had bedacht. Nouja, in ieder geval maar even een stuk wandelen vandaag en wat bijkomen van de idioot drukke week.

Ik heb nu overgewicht omdat het mij in sommige periodes van mijn leven ook niet goed lukte om op gewicht te blijven. Ik heb nu een innerlijke rust waardoor het makkelijker lukt.

Jouw leven klinkt nu hectisch en dan is het al knap als je niet snaait. Beterschap ik hoop dat het je nog lukt om een wandeling te maken.

Ik heb heerlijk gelopen. Prachtige route door de bossen. Overgrote deel in zone 2. Echt genoten!! 13.7 km. Het voelt zo goed dat ik dat gewoon kan. Even vieren hoor!! 

ik ben nog steeds niet lekker. Net toch gaan hardlopen maar bij eerste stoplicht zakte ik al bijna door m’n benen. Eigenwijs door gegaan maar na een km richting huis. Tweede km ging redelijk en de derde wilde ik alleen maar wandelen wat ik niet gedaan heb. Ik was slap, dizzy en vaag misselijk. 
uiteindelijk 3.2km gerend in een goed tempo, wellicht toch te hard. 

Ninoea, fantastisch gedaan 

En stokstaart ook behoorlijk wat van jezelf gevraagd, ben je daarna niet zieker geworden? 

Tuinfluiter dank je. Ik heb lopend boodschappen gedaan en aansluitend uiteindelijk nog best ver gewandeld (ruim een uur), daar ben ik blij mee. Mijn gezondheid gaat soms een beetje op en neer, waardoor ik het lastig vind om (naast de hectiek) bewegen vol te houden. Ook omdat doordouwen zoals bv stokstaart omschrijft bij mij meestal resulteert in zieker worden. Ik mag op een rustig tempo weer wat vertrouwen in mijn lichaam opbouwen. Dus wandelen is gewoon een goede stap vandaag. 

Bij de winkel alleen gezonde dingen gekocht, ik heb nu zin om een zak chips leeg te eten maar die heb ik niet... Haha dat is vast voor veel mensen herkenbaar 

Een update van mij, de weegschaal gaat weer naar beneden!

Ik heb inmiddels een fijn ritme gevonden. Met 3 keer per week krachttraining (geen groepslessen meer) waarvan 2 keer direct na werk. Dit bevalt heel goed, omdat ik dan mijn snaaimoment voorkom.

Mijn wandelingen gaan goed, maar ik ben nog niet pijnvrij. Had van de week zelfs een terugval. Mijn buikvlies staat strak waardoor de afvoer naar mijn benen niet goed is. Met hulp van de osteopaat, veel water drinken, goed eten en meditatie/ademhaling en mobiliteit moet de boel weer ontspannen worden. 

Inmiddels heb ik me ook ingeschreven voor de Kennedymars (80km) van Someren 10 dagen voor de Vierdaagse. Een beetje spannend, maar over het algemeen herstel ik goed na lange wandelingen. 

Op mijn werk ging het snaaien ook goed de afgelopen weken. 

Wat ik heel erg merk is dat zodra je een keer voor echt iets lekkers gaat. Voor mij is dat: chocola, chips en taart je zoveel meer snaaidrang krijgt dan als je dit allemaal skipt. Ik heb vele meer energie zonder al die troep. 

Al met al ben ik dus best tevreden, eindelijk! 

hier ook even een update van mij. Hier gaat het ook goed, vandaag wel wat lastig, wist even niet wat ik wilde eten. Dus maar een bak kwark genomen met fruit en granola. Dat vult iig goed en smaakt mij altijd. Ik was erg moe aan het einde van de dag en ben in slaap gevallen op de bank. Denk dat ik wel een uurtje vertrokken was. En toen toch de schoenen maar aangetrokken en een half uurtje gelopen. Was heerlijk buiten en ben ik wat van opgeknapt. Vanmiddag in de tuin bezig geweest en nu is de container vol, maar kan morgen die van de buurman lenen. Kan ik nog mooi even verder en mss ook even gras maaien. Ik ben nu sinds febr '24 39 kilo kwijt erg blij mee. 

Bij mij is het gewichtsverlies niet zo heftig, maar 3,6 kilo eraf sinds 12 januari vind ik toch best bemoedigend. Wat ik de laatste dagen merk is dat ik niet meer de hele dag trek heb, zelfs niet als ik onder de 1200 calorieën op een dag kom. Dat vind ik ergens wel zorgelijk, want het klinkt als best weinig. Het afvallen hoeft van mij niet sneller te gaan, ik creeër liever ruimte om af en toe eens iets lekkers te nemen. De afgelopen maand wat etentjes buiten de deur, pubquizavond op mijn werk met wijn, chips en m&m’s.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.
RTF editor