Jouw lijf

Tuinfluiter
11-03-2025 om 09:49
Sterkte ToetieToover ik heb ook een allergie maar gelukkig helpen bij mij pilletjes wel goed.
Ik heb heel veel dingen gegeten in mijn leven maar kabeljouwlever kan ik mij niet herinneren.
Algelopen weekend goed bewogen gisteren in huis en tuin gewerkt en dat vond mijn lichaam genoeg. Vanmiddag ga ik golfen dus dan loop ik ook weer genoeg.
Afgelopen twee dagen ook weer alleen maar gezonde dingen gegeten. Door de week vind ik dat nooit zo moeilijk maar in weekenden met veel sociale activiteiten gaat dat een stuk lastiger.

JtM
11-03-2025 om 10:59
Dat klinkt als een bijzondere combinatie Toetie. Ik sla 'em over
Hier ook al last van hooikoorts, helaas. Dat is altijd het enige nadeel van het mooie weer vind ik.
Gisteren een prima dag gehad qua eten en beweging. En vanochtend stond ik al om 6u in de sportschool! De wekker gaat dan wel even heel vroeg, maar er zijn maar weinig mensen in de sportschool, dat vind ik zo fijn. Nu zit ik op kantoor en heb ik al een groot gedeelte van mijn te behalen kcal doel gehaald

Ninoea
11-03-2025 om 12:49
Dank je wel @tootietoover voor de tip van de kabeljauwlever. Die neem ik ter harte.
Vanochtend deed ik een intervaltraining van 7 x 3 min tempo en 2 min dribbelen. Het ging lekker. Vlotste tempo was 5:05 per km. Ik bouw dus wel echt tempo op daarmee. Iets meer dan 7 km gelopen in totaal. Morgen doe ik weinig. De hele dag met een vriendin naar de sauna en lekker ontspannen en keuvelen. Zin in!

Blondie5
11-03-2025 om 17:58
Hallo allemaal, is er hier nog ruimte voor nog een meeschrijver? Ik lees al een tijdje mee en ik vind dat jullie allemaal erg goed bezig zijn! Meelezen (en hopelijk meeschrijven straks) motiveert me merk ik.
Ik ben afgelopen jaar aan mijn knie geopereerd en ik kan zo goed als alles weer. Alleen een aantal maanden niets kunnen doen aan beweging is niet fijn. Ik kan nu bijna alles weer en het is zo fijn om weer (meer) te kunnen bewegen!

Tuinplantje
11-03-2025 om 19:55
Ik denk dat je welkom bent Blondie. Ik lees en schrijf zelf net mee
Wat is iedereen goed bezig... Knap hoor!!
Hier nogsteeds kwakkelende kinderen en gebroken nachten en niet de tijd die ik voor mezelf zou hebben omdat ze dus niet naar ex kunnen. Ben heel moe, dat maakt de snaaidrang niet kleiner..
Ik ga even bekijken hoe ik kan inschrijven bij een nieuwe sportschool aangezien de andere les morgen voor het laatst is. Doe ik toch nog iets goeds terwijl ik op de bank zit..

Dorestad
11-03-2025 om 22:29
een flutdag qua gezondheid. Vanmo al op tijd op pad, naar mijn schoonmoeder. Vanavond thuis, eten koken en wat huishouden. Nu al uurtje in bed. Hondsmoe van dag schoonmoeder. Ik kan beter 22 km lopen.....
Morgen naar mijn ouders. Begin maken met inkomstenbelasting van de overledene. Door het ouderwets op papier te doen ipv digitaal hoef ik géén verklaring van erfrecht aan te vragen. Scheelt 700 euro. Eens kijken of het me lukt. Weer een zitdag morgen

Trail
11-03-2025 om 23:47
Ik zou vanochtend hardlopen met vriendinnen, maar moest onverwachts een familielid naar de dokter brengen. Daarna is beweging er niet meer van gekomen voor mij. Wel boodschappen gehaald, naar de kringloopwinkel geweest en de bioscoop.
Dus best een leuke dag nog.

Blondie5
12-03-2025 om 14:05
Dank dames! Ik ben eind april 2024 geopereerd aan mijn knie; ik was namelijk eind januari 2024 hard aangeskied. Resultaat: gescheurde voorste kruisband, kapotte meniscus en kraakbeenschade. De operatie was een hele verbouwing zullen we maar zeggen 😀
Na de operatie heb ik een tijd niet veel kunnen doen: eerst met 2 krukken lopen, toen met 1, en een hele tijd daarna pas weer normaal kunnen fietsen. Sinds de operatie heb ik wel 3x per week fysio en elke paar weken kon ik weer meer en andere oefeningen doen.
4 jaar geleden ben ik 6-7 kilo afgevallen en dat heb ik een paar jaar stabiel kunnen houden. Voelde me ook fitter, energieker, en kleding zat fijner.
Vanaf de zomer ben ik echt weer meer gaan doen en sinds november kan ik ook weer goed doorwandelen, hardlopen en tennissen.
Ik heb eind januari dit jaar ook weer rustig kunnen skien! Daar was ik echt heel blij mee en ook trots op.
Alleen door dat afgelopen rare jaar met weinig kunnen doen zijn er weer wat kilootjes aangekropen. En dat merk ik aan mijn kleding.
Dus ik schrijf heel graag actief met jullie mee! Jullie zijn goed bezig zeg!

Schoondochter
12-03-2025 om 14:52
Oef Blondie, dat je dus door iemand anders zo de kreukels wordt geskied. Heftig! Fijn dat je weer wat meer kunt, zelfs weer skiën.
Ik heb vandaag weer een hardlooptraining gedaan, heel fijn. Ik doe nu 8 minuten lopen - 2 wandelen - 10 lopen - 3 wandelen - 8 lopen. Ik had drie maanden geleden niet gedacht dat ik ooit drie minuten zou hardlopen, laat staan tien. En het ging echt heel goed.
Ben wel de laatste dagen slecht aan het eten geweest en dat zag ik goed terug op de weegschaal. Weer drie kilo erbij. Dus ik trek de weer even aan de rem. Alweer... Dat gaat me toch echt niet makkelijk af. Vanavond even bloemkoolrijst in plaats van gewone, wat een geweldige uitvinding is dat.

Trail
12-03-2025 om 22:16
Ik heb vandaag een vriend in de tuin geholpen. Best productief geweest zo samen.
Daarna naar pony. Had niet veel tijd om nog wat met hem te doen, wel even een stukje gaan wandelen, stappendoel behaald.
Vanavond moe zzzz

JtM
13-03-2025 om 11:19
Welkom Blondie. Dat is niet niks, omver geskied worden en daardoor je knie in de kreukels. Gelukkig ben je er weer (zo goed als) bovenop!
Gisteren heb ik een top dag gehad! Het sporten ging 's ochtends heel lekker, eten ging goed. Vaak heb ik na het sporten extra honger maar dat viel gisteren echt reuze mee. De weegschaal was ook lief vanochtend.
Vanavond gaan we sushi bestellen voor verjaardag, dus dat zal ik morgen ook wel weer zien op de weegschaal, heb ik ingecalculeerd! Ik hoop dat ik mijn stappendoel vandaag haal, zit op kantoor en hoop dat ik vanavond nog toe kom aan een rondje lopen.

Ninoea
13-03-2025 om 14:26
Vanoxhtend liep ik een duurloop van 10 km met de loopgroep. Het parcours vond ik niet zo heel fijn, veel paadjes die heel mul waren of modderig en dat je dan wat om moest lopen en last had van lage takken van bomen terwijl ik met blote armen liep. Het was de bedoeling vooral in zone 2 te lopen, maar ongemerkt heb ik toch wel het een en ander in zone drie gelopen. Daar moet ik iets allerter op zijn en iets langzamer gaan. Ik had het kunnen merken want het viel soms ook wel zwaar.

Ninoea
14-03-2025 om 13:16
Die vorderingen met hardlopen zijn motiverend hè, @schoondochter. Ik vind dat zelf ook heel tof.
Vanochtend deed ik een krachtbootcamp en hij was pittig maar leuk. 3 rondes van 2 x 3 x 40 sec grondoefeningen ter versterking van de core en buikspieren. Daarna 3 rondes van 6 verschillende kettlebell oefeningen ter versterking van armen, schouders, rug en core. Vervolgens 3 rondes met jump lunges, jumping jacks, opdrukken, pushups, squats met kick, butlers en Spider-Manplanks. Tussendoor micropauzes en paar kleine rondjes gelopen.

rionyriony
14-03-2025 om 14:22
Ik had van de week een doosje puddingbroodjes meegenomen (sinds vele jaren) en at die op in plaats van volkorenpannekoeken, maar mijn darmen reageerden daar wat verrassend op.
Ze waren ook niet zo lekker als in mijn herinnering. Klef, zoet. Het gaat natuurlijk om geraffineerde bloem en de "pudding" die erop zit is ook een volledig kunstmatig samengesteld poeder wat in balen wordt aangekocht en door water wordt geroerd zodat je een gele zoete massa krijgt. Hoewel ik denk dat zelfgemaakte banketbakkersroom ook niet veel beter is. Ook water, melkpoeder, suiker, geraffineerde zetmeelsoorten, kleurstoffen, aroma's, misschien wat eigeel.