Jouw lijf Jouw lijf

Jouw lijf

Werken aan gezondere levenstijl en gewicht in 2025

Ies

Ies

10-03-2025 om 15:06

Ninoea schreef op 10-03-2025 om 13:31:

11.000 stappen is wel heel netjes @les. Vervelend dat niet alles lukt, maar je bent herstellende van de griep en dat heeft gewoon tijd nodig. Rot is dat! Knap dat je alweer gestopt bent met het roken. Snap dat je meer en grotere stappen wil nemen, maar je maakt best mooie stappen.

Dankje Ninoea. 11.000 is ook best netjes maar ik heb vorig jaar hard gewerkt om dat te verhogen en zat op 15.000. Dat is voor mezelf natuurlijk wel een groot verschil. 
Maar geduld natuurlijk, komt ook wel weer goed. 

JtM schreef op 10-03-2025 om 13:32:

Wat lees ik hier een hoop fijne weekend verhalen

Ik heb eigenlijk 2 weken al geen fijne weken qua eten. Vorige week was het ook weer helemaal prut. Sporten is er niet van gekomen ivm vakantie zoon. Wel iedere dag mijn actief verbrande kcal doel behaald. Maar ja, als je dan toch meer eet dan je verbruikt schiet het niet op
We proberen er deze week maar weer tegenaan te gaan. In ieder geval 2x sporten, ik hoop eigenlijk toch wel 3 of 4x te kunnen gaan deze week. Ook weer strak mijn eetvenster aanhouden (ik eet tussen 12 - 20u). Ik merk wel na mijn ontbijt/lunch ik zoveel zin heb in iets zoets. Hebben meer mensen daar last van?
Hoe gaan jullie daarmee om?

Ik eet bij het ontbijt fruit en dat is al iets zoets na het ontbijt en de lunch heb ik nooit trek in zoetigheid wel na het avondeten. Ik geef er niet aan toe en momenteel hebben we alleen maar speculaasjes in huis en daar kan ik wel vanaf blijven. Chocolade vind ik lastiger om te weerstaan dus heb ik niet in huis.

Hoe langer ik 's avonds geen chocolade eet hoe  minder ik het mis.

Goed bezig allemaal 
De kinderen zouden eigenlijk weer bij mijn ex zijn maar hij is ziek. Dus kinderen bij mij. Kind is ook niet fit. Dus de mogelijkheden zijn wat beperkt. Woensdag heb ik sowieso weer mijn sportmoment, daar kijk ik naar uit.

Ik merk dat ik 's nachts trek/ een lege maag heb als ik s avonds niet zit te snaaien. Echt erg hoe mijn lijf daar aan gewend is...! 

Tuinplantje schreef op 10-03-2025 om 17:15:

Goed bezig allemaal
De kinderen zouden eigenlijk weer bij mijn ex zijn maar hij is ziek. Dus kinderen bij mij. Kind is ook niet fit. Dus de mogelijkheden zijn wat beperkt. Woensdag heb ik sowieso weer mijn sportmoment, daar kijk ik naar uit.

Ik merk dat ik 's nachts trek/ een lege maag heb als ik s avonds niet zit te snaaien. Echt erg hoe mijn lijf daar aan gewend is...!

mss een bakje kwark 's avonds, rond een uur of half 9? 

Ysenda

Ysenda

10-03-2025 om 18:58 Topicstarter

ik heb bloed laten prikken en daar komen geen verontrustende dingen uit maar wel verklaringen voor dingen. Morgen maar even met de huisarts bellen over de vervolgstappen. Zal wel supplementen slikken worden.

Ik heb wel lekker gesport afgelopen dagen. Eten gaat echt niet goed. Maar daar ligt nu mijn focus ook niet op.

Ik heb vandaag 23 kilometer gelopen en heb daarbij alle markeringen van het wandelnetwerk geïnspecteerd en schoongemaakt. Deze kilometers waren voor het grootste deel onverhard.  De zon,  de vogels: ik heb genoten.  Er zat 1 stopje in van een kwartier.  Ruim 4 uur buiten.  Van deze 4 uur had ik bijna 2 uur telefoon.  Hierdoor liep ik 1x verkeerd.  Heerlijk om telefonische regelzaken buiten te kunnen doen. 
In totaal heb ik vandaag 38000 stappen gezet.
Deze 23 km zie ik ook als een test.  Ik wil dit jaar graag mijn record van vorig jaar,  31 km, met 1 kilometer verbreken. 
23 km ging prima.  Het is dat ik nog andere dingen moest doen (huishouden,  kalk halen voor gras,  boodschappen etc)anders was ik doorgegaan met lopen. 

Vanochtend toffe bootcamp gedaan. Daarna op de fiets boodschappen gedaan bij div winkels. Twee dikke tassen vol en een rugtas. Vanmiddag was er een mdo. Dat was een goed en nuttig overleg. Erg goede afspraken gemaakt. Vanmiddag nog even gefietst met onze oudste zoon en gewandeld met mijn man. Onze oudste zoon trakteerde iedereen op een ijsje. Ik heb het bij een kop koffie gehouden. Was wel heel lief van hem. 
Het bijhouden van het eten in eetmeter helpt me wel om weer even de puntjes op de i te zetten. Ik heb lever gekocht voor op brood om vitamine a aan te vullen. Verder met het weekmenu rekening gehouden met vis op het menu ook weer om beter uit te komen qua micro’s. 

vanavond weer naar PT geweest. Mijn balans is nog steeds beroerd, ook al oefenen we daar vaak mee. Maar verder wel weer lekker getraind. 
Ik ben nu, sinds traject, 38,5 kilo afgevallen (sinds half febr 2024). 
Voel me goed, veel fitter, ben actiever, ook na mijn werk. 
2e keer sporten is soms nog lastig, ook ivm gestartte opleiding, waardoor ik 5 dagen aan het werk/opleiding ben. 

Ninoea schreef op 10-03-2025 om 21:10:

Vanochtend toffe bootcamp gedaan. Daarna op de fiets boodschappen gedaan bij div winkels. Twee dikke tassen vol en een rugtas. Vanmiddag was er een mdo. Dat was een goed en nuttig overleg. Erg goede afspraken gemaakt. Vanmiddag nog even gefietst met onze oudste zoon en gewandeld met mijn man. Onze oudste zoon trakteerde iedereen op een ijsje. Ik heb het bij een kop koffie gehouden. Was wel heel lief van hem.
Het bijhouden van het eten in eetmeter helpt me wel om weer even de puntjes op de i te zetten. Ik heb lever gekocht voor op brood om vitamine a aan te vullen. Verder met het weekmenu rekening gehouden met vis op het menu ook weer om beter uit te komen qua micro’s.

Ik combineer die deugden nog wel eens door vislever te eten in een heel ‘hardcore’ slaatje van gekookte aardappels met azijn, komkommer, rauwe ui, blikje kabeljauwlever en een gekookt ei. Echt, daarna heb je heel, heel, heeeeeeeel lang geen trek. En meteen je omega binnen. Meteen opeten anders gaat het heel vissig smaken. 

ToetieToover schreef op 10-03-2025 om 21:45:

[..]

Ik combineer die deugden nog wel eens door vislever te eten in een heel ‘hardcore’ slaatje van gekookte aardappels met azijn, komkommer, rauwe ui, blikje kabeljauwlever en een gekookt ei. Echt, daarna heb je heel, heel, heeeeeeeel lang geen trek. En meteen je omega binnen. Meteen opeten anders gaat het heel vissig smaken.

Dat klinkt echt heel vies apart en ik kan me voorstellen dat je daarna even nergens meer trek in hebt.

MMcGonagall schreef op 10-03-2025 om 21:53:

[..]

Dat klinkt echt heel vies apart en ik kan me voorstellen dat je daarna even nergens meer trek in hebt.

Ik had vanochtend een zwemtraining gepland en ben niet gegaan. Is al de tweede keer (van de twee). Kan mij er blijkbaar niet toe zetten.

Vanmiddag een klein buitenritje gemaakt met paard. Vanavond naar de sauna geweest met een vriendin. En nu mijn boek uit aan het lezen.

Hele ontspannen dag, maar mijn huishouden loopt flink achter. Mijn beweging en eten gaan ook goed. Lijk wel een klein beetje uit te dijen.

ToetieToover schreef op 10-03-2025 om 21:45:

[..]

Dit maakt mij nieuwsgierig.  Volgens mij heb ik nog nooit kj lever gegeten. Binnenkort eens goed kijken naar de visconserven in de supermarkt.  

Overigens,  veel sterkte in deze tijd van hooikoorts.  Ik las dat je veel last hebt

Tuinplantje schreef op 10-03-2025 om 17:15:

Mijn ervaring is dat dat na een paar dagen volhouden wel echt minder wordt. Omgekeerd went mijn lijf er alleen nog sneller aan als ik 1 of 2x denk ach ik mag wel een keertje iets extra's nemen

Dorestad schreef op 10-03-2025 om 23:02:

[..]

Dit maakt mij nieuwsgierig. Volgens mij heb ik nog nooit kj lever gegeten. Binnenkort eens goed kijken naar de visconserven in de supermarkt.

Overigens, veel sterkte in deze tijd van hooikoorts. Ik las dat je veel last hebt

Dank je (heb ik nodig) 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.