Jouw lijf
MissHolmes
28-12-2024 om 18:18
Bakblik schreef op 28-12-2024 om 17:22:
[..]
Afslankpillen via een arts dat doet wel wat. Ik soort met iemand die dat heeft via het ziekenhuis.
Fat burners die aangeraden worden door (onz)influences daar moet je niet aan beginnen. Dat is een overdosis caffeine waarvan je een opgejaagd gevoel krijgt en wat extra drang om te bewegen maar dat zet geen zoden aan de dijk.
Langzaam afvallen is de beste manier on het lager gewicht ook vast te houden. Als je iedere week probeert zo'n 300 gram kwijt te raken dan ben je aan het eind van het jaar 15 kilo lichter.
Ik weet dat dat makkelijker gezegd is dan gedaan zit zelf al 4 maanden te tobben met 1800 gram die er nog af moet voor het mooie. Ik hoop hier de motivatie te vinden om vooral het hartige snaaien te laten.
Net samen met dochter 2 plaatpizza's gebakken voor haar kerst met vrienden. De 2 misgesneden driehoeken die erg niet meer uitzagen hebben we als hartige snack bij ons koppie thee soldaat gemaakt. Niet nodig maar wel heel erg lekker.
Had het elders ook al gevraagd: Was je koekhuisje gelukt?
Dit. Heb je ook veel meer plezier van dan van snel veel afvallen door weinig te eten. (wat ook niet gezond is)
JtM
28-12-2024 om 18:30
Mag ik ook meekletsen? Soms alleen wat vaker aan het meelezen dan actief meeschrijven
Ik wil er zon 10 - 12kg af hebben. Beweging is over het algemeen geen probleem. Eten wel... vriend moet ook flink afvallen dus we gaan er flink tegenaan samen!
stokstaart
28-12-2024 om 18:42
ik wil dit topic ook weer volgen. Sinds een maand oid ben ik weer goed bezig. 2x pw sporten en echt mijn eten beperken. Ik ben nog niet veel afgevallen maar ik merk hier en daar wat verschil. Nu volhouden 😅
PhilDunphy
28-12-2024 om 19:49
Ik meld me ook aan!
Ooit ben ik deze reeks zelfs gestart volgens mij, maar ergens afgehaakt met schrijven. Maar ik wil het weer oppakken.
In 2024 ben ik van BMI 28 naar 25 gegaan en in 2025 hoop ik onder de 24 te duiken. Nu met de kerstdagen ben ik wel vreselijk aan het verzaken, maar vanaf 1 januari verwacht ik mijn oude (positieve) patroon weer op te pakken.
Veel succes allemaal!
Ysenda
28-12-2024 om 20:06
ik wil niet op 1 januari wachten dus ben gisteravond maar begonnen.
Ook tijd naar bed voor het eerst in weken. Dat was de basis om vandaag gezonde keuzes te maken.
Tuinfluiter
28-12-2024 om 20:19
Echt beginnen doe ik in januari maar dit weekend wel gezonde maaltijden meer fruit en geen wijn. De bonbons die ik met kerst gekregen heb eet ik wel op. Gelukkig was het een kleine doos. Afgelopen dagen wel genoeg bewogen.
Due-scimmie
28-12-2024 om 20:31
Ik ben vandaag weer begonnen met calorieën tellen. Maar zit er wel overheen want had net zo'n trek.
Ik overweeg een coach in te schakelen voor die laatste paar kilo's.
Strijkstok
28-12-2024 om 22:04
Bakblik schreef op 28-12-2024 om 17:22:
[..]
Afslankpillen via een arts dat doet wel wat. Ik soort met iemand die dat heeft via het ziekenhuis.
Fat burners die aangeraden worden door (onz)influences daar moet je niet aan beginnen. Dat is een overdosis caffeine waarvan je een opgejaagd gevoel krijgt en wat extra drang om te bewegen maar dat zet geen zoden aan de dijk.
Langzaam afvallen is de beste manier on het lager gewicht ook vast te houden. Als je iedere week probeert zo'n 300 gram kwijt te raken dan ben je aan het eind van het jaar 15 kilo lichter.
Ik weet dat dat makkelijker gezegd is dan gedaan zit zelf al 4 maanden te tobben met 1800 gram die er nog af moet voor het mooie. Ik hoop hier de motivatie te vinden om vooral het hartige snaaien te laten.
Net samen met dochter 2 plaatpizza's gebakken voor haar kerst met vrienden. De 2 misgesneden driehoeken die erg niet meer uitzagen hebben we als hartige snack bij ons koppie thee soldaat gemaakt. Niet nodig maar wel heel erg lekker.
Had het elders ook al gevraagd: Was je koekhuisje gelukt?
Fatburners en dergelijke wil ik niet gebruiken inderdaad, dat lijkt me alleen maar goed voor de portemonnee van de verkoper.
Snel afvallen hoeft ook niet, maar sowieso afvallen is al winst. Als ik nu hier actief ga meeschrijven is dat een mooie stok achter de deur.
Leuk dat je het vraagt Het koekhuisje was heel leuk geworden! Zoals jij al zei klopte de maat niet zo best, dus dat hadden we opgelost en verder was het vooral lekker vrolijk en gezellig om te doen. Volgend jaar weer hoor.
Bakblik
28-12-2024 om 22:09
Strijkstok schreef op 28-12-2024 om 22:04:
[..]
Fatburners en dergelijke wil ik niet gebruiken inderdaad, dat lijkt me alleen maar goed voor de portemonnee van de verkoper.
Snel afvallen hoeft ook niet, maar sowieso afvallen is al winst. Als ik nu hier actief ga meeschrijven is dat een mooie stok achter de deur.
Leuk dat je het vraagt Het koekhuisje was heel leuk geworden! Zoals jij al zei klopte de maat niet zo best, dus dat hadden we opgelost en verder was het vooral lekker vrolijk en gezellig om te doen. Volgend jaar weer hoor.
Ik stuur je even een inbox bericht. Met de link naar het verhaal waarvoor we het hoekhuisje hadden gebakken.
Ies
28-12-2024 om 23:29
Hee wat is het druk geworden, leuk
Ik doe zéker weer mee!
Hier qua bmi wel ok (was een aantal jaar wel te hoog) maar qua middelomtrek nog niet. En wil gewoon gezonder en fitter.
Daar was ik een aantal maanden goed naar op weg, en nu gaat het de laatste dagen weer flink mis, het monster lijkt weer ontwaakt Voor mij dus geen gesnoep meer volgend jaar, althans dat hoop ik/is het plan. Voelde me veel beter zonder.
rionyriony
29-12-2024 om 07:45
Ik ben wel iets zwaarder geworden de afgelopen maand. Ruim een kilo en er zal nog iets bijkomen door oliebollen en gevulde eieren. Dus die eten we onbekommerd op en daarna houd ik het dan verkregen gewicht aan.
Ik zelf word ontevredener als ik meer en lekkerder eet. Je denkt dan veel meer aan eten dan als je gewoon met een vastgestelde routine leeft. Dus daar word ik onrustig van. Zo heb ik eerste kerstdag bijna een heel doosje Rocher leeg zitten eten en met elke hap leek dat doosje belangrijker en aantrekkelijker te worden. Dus het andere doosje ga ik de komende tijd leegeten, alsmede alles wat ik nog overhad aan kerst en sinterklaas, en daarna houden we het zoals dan de stand is.
Ik doe wel een paar oefeningen met mijn benen maar ik word daar niet beter van, meer nachtkrampen en zo.
Poison
29-12-2024 om 09:32
Ik meld me ook weer. Ben sowieso gezond aan het eten en bewegen, naast mijn fysiek zware werk in de zorg. Afvallen doe ik niet. Maar daarvoor heb ik een afspraak met de internist midden januari voor evt medicatie of maagverkleining. Dus leuk en mooie motivatie hier verder mee te schrijven, net als afelopen jaar.
Huidige bmi: 38,5 met co-morbiditeit: diabetes (net omtstaan en ontdekt), hypertensie, erfelijk verhoogd cholesterol (fh) en een goedaardige hypofysetumor. Bingokaart wel zowat vol hoop ik 😵😂
Op naar een hopelijk gezonder 2025, al leef ik dus al gezond.
rooiekater
29-12-2024 om 09:47
Meld zich.
Diagnose lipoedeem gekregen aankomen is geen optie dus ik moet.
Ga nu naar een diëtiste om te kijken waar de winst te behalen is kwa eten en langzaam afvallen voor zo ver dat lukt.
MissHolmes
29-12-2024 om 09:48
Poezie schreef op 28-12-2024 om 12:47:
[..]
Ga je dat na een tijdje niet missen dan?
Hoeft niet, dingen op de verboden lijst zetten werkt averechts, alleen niet te veel... (En alcohol en afvallen gaan niet samen dus dat raad ik wel af..)
Oww sh*t dit is helemaal geen advies topic en ik weet helemaal niet of dat gewenst is.. (ben voedingsdeskundige)
Weet je wat, wie advies wil mag me pben, vind ik leuk, doe ik meteen weer wat praktijkervaring op.
Bakblik
29-12-2024 om 09:52
Alcohol is voor mij door medicatie al jaren (>30) een no-go. Ik weet niet beter en mis het echt niet. En ik ben nooit de enige nuchtere op een feestje want ik mag ook geen auto rijden in het donker.