Jouw lijf
alhambra
04-01-2024 om 11:50
Werken aan gezondere levenstijl en gewicht in 2024
Een gezellig draadje om elkaar te motiveren om onze persoonlijke doelen te halen op het gebied van een gezondere levensstijl en gewichtsverlies.
Succes allemaal en voel je vrij om aan te haken!
Kizomba
28-02-2024 om 15:05
Anne1234! schreef op 27-02-2024 om 14:02:
Ik heb een walkingpad en ben daar erg blij mee. Hij is zo plat dat je hem makkelijk onder de bank schuift en weer er bij pakt als je wil lopen. Op dagen dat ik weinig heb bewogen en geen zin meer heb om de deur uit te gaan pak ik hem vaak 's avonds even om een paar kilometer te lopen tijdens het tv kijken.
@Hallo Anne1234!
Mag ik vragen welke jij hebt? Ik ben ook op zoek naar 1. Heb er 1 op het oog, maar weet niet of dat merk te vertrouwen is. En kan sowieso slecht keuzes maken 🙄.
Ik ben trouwens een meelezer. Meeschrijven geeft mij te veel druk. Ik word wel gemotiveerd door jullie verhalen. Dank daarvoor 😊.
Ysenda
28-02-2024 om 15:11
Kizomba schreef op 28-02-2024 om 15:05:
[..]
Ik ben trouwens een meelezer. Meeschrijven geeft mij te veel druk. Ik word wel gemotiveerd door jullie verhalen. Dank daarvoor 😊.
met dit bericht ben je meeschrijver geworden, alleen hebben wij geen minimale deelname frequentie, dus voel je vrij om af en toe binnen te droppen.
En als je niet binnen dropt ook prima als je er dan toch motivatie uit weet te halen dan heeft ons geleuter nog meer impact dan voor onszelf.
Venusss
28-02-2024 om 15:39
Ysenda schreef op 28-02-2024 om 15:11:
[..]
met dit bericht ben je meeschrijver geworden, alleen hebben wij geen minimale deelname frequentie, dus voel je vrij om af en toe binnen te droppen.
En als je niet binnen dropt ook prima als je er dan toch motivatie uit weet te halen dan heeft ons geleuter nog meer impact dan voor onszelf.
Haha ik moest lachen en je hebt gelijk hoor, ieder mag posten zoveel of zo weinig als ie wil toch? Ik schrijf ook niet heel veel mee, maar lees wel alles. Het gevoel dat je niet alleen bezig bent met je doel is al heel fijn.
Ik heb vandaag een paar nieuwe broeken gepast, want begin te voelen dat de broeken die ik heb een beetje beginnen af te zakken. Helaas niks gevonden wat leuk of mooi stond, een goede spijkerbroek vinden vind ik altijd zo lastig! En ik wil er ook nog eens niet teveel geld aan uitgeven eigenlijk, omdat er nog kilo's af moeten.
Ysenda
28-02-2024 om 15:43
Venusss schreef op 28-02-2024 om 15:39:
[..]
Haha ik moest lachen en je hebt gelijk hoor, ieder mag posten zoveel of zo weinig als ie wil toch? Ik schrijf ook niet heel veel mee, maar lees wel alles. Het gevoel dat je niet alleen bezig bent met je doel is al heel fijn.
Ik heb vandaag een paar nieuwe broeken gepast, want begin te voelen dat de broeken die ik heb een beetje beginnen af te zakken. Helaas niks gevonden wat leuk of mooi stond, een goede spijkerbroek vinden vind ik altijd zo lastig! En ik wil er ook nog eens niet teveel geld aan uitgeven eigenlijk, omdat er nog kilo's af moeten.
Investeer in een nieuwe riem, gaat makkelijker dan een nieuwe broek is mijn ervaring.😀
Kizomba
28-02-2024 om 15:50
Ysenda schreef op 28-02-2024 om 15:11:
[..]
Nou, dit vind ik lief. Voel me wel welkom hierdoor. Misschien zal ik eens wat schrijven. Lezen doe ik sowieso 😊.
Kizomba
28-02-2024 om 15:51
Venusss schreef op 28-02-2024 om 15:39:
[..]
Dat is waarom ik meelees, het gevoel er niet alleen in te staan 😊.
Bailey26
28-02-2024 om 19:37
Venusss misschien hebben ze op vintend een spijkerbroek in je maat. Dat je kijkt welk model je nu fijn vind en dan een maat kleiner.
Hier gaat het denk ik ook wel goed. Maandag geen thuis work out gedaan want Ik had nog spierpijn. Wel een klein rondje gelopen. Gisteren wel een thuis work out gedaan. Vandaag een stuk gefietst en een klein rondje gewandeld. Merk wel dat ik mij er meer bewust van ben dat ik in beweging moet in plaats van de luie optie kiezen.
Eten gaat ook wel goed. Ben na 3 dagen de eetmeter invullen er eigenlijk wel weer klaar mee. Blijf het veel werk vinden. Maar het geeft wel inzicht dus hopelijk hou ik het nog even vol. Ik had op internet gekeken hoeveel calorieën ik mag nemen. Maar dan kom ik onder de 1500 kcal uit en dat vind ik echt te weinig. Probeer tussen de 1500 en 1600 kcal te blijven maar merk wel dat ik gedurende de dag op verschillende momenten trek heb/knorrende maag. Misschien dat ik ze toch wat ophoog want vind dit ook niet fijn.
Venusss
28-02-2024 om 19:57
Een nieuwe riem heb ik al, maar lijkt niet echt te helpen. Vinted durf ik al helemaal niet aan, ik heb een beetje een raar lijf: heel recht en weinig heup. Dus heel vaak hou ik ruimte over aan de zijkanten.
Ik wacht wel even met kopen en hijs gewoon nog even de broeken omhoog
Friezinnetje
28-02-2024 om 20:16
hier gaat het ook wel goed. Netjes kwa eten, drinken gaat ook goed. Het scheiden van drinken en eten is nog wel lastig. Was een dikke kilo kwijt, dus ook mooi meegenomen.
Had vandaag een kop soep op het werk, maar vond hem niet lekker en dus ook niet opgegeten. zou ik anders mss wel doen, maar dacht calorieën die niet lekker zijn, die eet ik niet meer
alhambra
28-02-2024 om 20:25
Wat is er weer veel geschreven! Leuk en welkom iedereen. Qua beweging gaat het deze week niet zo maar mijn eetgedrag is wel goed!
Ambra
28-02-2024 om 20:30
Ysenda schreef op 28-02-2024 om 15:43:
[..]
Investeer in een nieuwe riem, gaat makkelijker dan een nieuwe broek is mijn ervaring.😀
Of de band aan de achterkant innemen.
Anne1234!
28-02-2024 om 21:51
Kizomba schreef op 28-02-2024 om 15:05:
[..]
@Hallo Anne1234!
Mag ik vragen welke jij hebt? Ik ben ook op zoek naar 1. Heb er 1 op het oog, maar weet niet of dat merk te vertrouwen is. En kan sowieso slecht keuzes maken 🙄.
Ik heb een citysports, kan nergens vinden welk type maar het was zeker geen hele dure. Ik vind het een prima loopband. Wel echt om te lopen, niet om hard te lopen. Hij kan ook max 6km per uur en als je er op gaat hardlopen dan loopt hij niet echt soepeltjes. Al komt dat volgens mijn man omdat ik te hard bonk 😅
Iemand vroeg wat het verschil is tussen een walkingpad en een loopband. Ik weet het niet zeker maar dacht dat een walkingpad is om op te wandelen, op een loopband kan je ook rennen.
Gsleutel
29-02-2024 om 17:08
Net een 'borrel' van het werk gehad (afscheid van een collega). Voorheen zou ik dan zeker een paar glazen fris hebben gedronken en ondertussen hebben gesnaaid van de chips en nootjes. Want om 15.30u na een werkdag (onderwijs, dus veel in de weer en weinig tijd om te eten) heb ik áltijd trek. Ik heb een (half) glaasje Ice tea gepakt en een stuk of 10 chipjes. Vooral het feit dat ik daarin een bewuste keuze heb gemaakt vind ik een hele prestatie van mezelf. Nu thuis koken en dan op naar weer een snackvrije (want IF) avond. Ik ga er voor!
Dorestad
29-02-2024 om 20:13
Moirmel schreef op 28-02-2024 om 06:59:
[..]
Sta op een ziekte-uitkering dus heb inderdaad veel tijd. Nu wel kans op een baan (wachten op telefoon), maar dat is ook maar twee nachten.
Ben niet zo goed met mensen dus ga alleen oefenen.Knap van jou trouwens dat je erin geslaagd bent om 40 kilo af te vallen, kan ook de angst begrijpen om weer aan te komen. Is er een speciaal doel dat je dit jaar hebt, of ga je voor status quo?
Eerder vandaag had ik bij ander topic gelezen dat deze baan niet doorgaat. Ik meende wat ik schreef: mogelijkheid om goed te trainen (ik ben ziek geworden en werk bijna 5 jaar niet meer. Lastig maar ik zie nu ook wel voordelen.
Alleen oefenen geeft ook de mogelijkheid om je eigen tempo te volgen.
Ik moet altijd doelen stellen. De doelen van afgelopen jaren moeten daarbij wel gehaald kunnen blijven worden maar tevens moet er een nieuw doel bij.
Vorig jaar was ik een paar dagen op pad, wandelvakantie. Alleen. En ik kwam bij een gaaswerk waar ik overheen moest door eerst op een smal hoog plankje te klimmen en dan over het gaas te stappen. Ik stond met 1 been op het bankje en wat ik ook probeerde, het andere been kreeg ik niet zo hoog, zelfs niet met behulp van mijn nordic walking stokken. Ik mis dus kracht. Dus mijn doel is krachttraining en komend zomer over dat hek te komen.
Daarnaast 2400 km wandelen. En op gewicht blijven.
Dorestad
29-02-2024 om 20:15
Ninoea schreef op 28-02-2024 om 11:11:
@dorestad je hebt dus best veel spullen om thuis je krachttraining te doen. Tof dat dit zo goed werkt voor jou.
Wel veel spullen maar ze nemen weinig ruimte in beslag. Een bak van 50 bij 30 cm vol en de lange halterstang erachter en het bankje ingeklapt.