Jouw lijf
alhambra
04-01-2024 om 11:50
Werken aan gezondere levenstijl en gewicht in 2024
Een gezellig draadje om elkaar te motiveren om onze persoonlijke doelen te halen op het gebied van een gezondere levensstijl en gewichtsverlies.
Succes allemaal en voel je vrij om aan te haken!
RoosOpJeHoed
28-11-2024 om 10:12
Dolfje schreef op 28-11-2024 om 09:37:
[..]
Ik ben niet zo'n ontzettende zoetekauw maar vooral hartige trek al zit ik nu aan een latte machiato ( met magere melk) en een halve fit piggy speculoos ( eiwit reep) als ontbijt. Man moest vroeg op en heeft de andere helft meegenomen. 1 zo'n bar is behoorlijk wat calorieën en ik denk dat me dat te zwaar op de maag valt. We hebben de repen van Body en fit maar die staan me wat tegen dus heb een doos fit piggy gekocht. Niet iets voor elke dag want duur wel.
Ik heb ook eens gekeken naar die FitPiggy, want heel foodinfluencerland loopt ermee. Maar ze lijken me intens goor. Ik begrijp ook nooit zo goed waarom dat soort repen de smaken Kinder Bueno, Snickers en Oreo cookies moeten hebben. Dan zit je nog steeds suiker en calorieën te vreten en aan je snaaidrang te voldoen, maar is het ineens 'geoorloofd' want veel eiwitten.
Da's overigens geen aantijging naar jou dat je ze eet hoor. Voor iedereen werkt iets anders en iedereen maakt zijn/haar eigen keuzes. Maar ik begrijp gewoon echt die bedrijven niet die iets 'gezonds' maken en dan alles nog steeds snoepsmaken geven, waar FitPiggy naar mijn mening echt in doordraait. Dan ben je meer commercieel bezig dan dat je mensen echt wilt helpen met je product.
En, sorry dat ik bemoei want ik ken verder je eetpatroon niet en jouw keuzes zijn jouw keuzes, maar ontbijt je altijd met een eiwitreep en melkkoffie? Want dan zou ik het niet zo gek vinden dat je de hele dag honger hebt. (Maar da's dus even mijn aanname op wat je nu schrijft, dus geen veroordeling ofzo)
RoosOpJeHoed
28-11-2024 om 10:14
Dorestad schreef op 28-11-2024 om 09:31:
ik zal vandaag voornamelijk zitten. Vertrek zo naar Brabant om andere auto te halen. Waar ik mij verheugde om daarna de patisserie die RoosOpJeHoed adviseerde te bezoeken is dat door de Saxenda compleet verdwenen.
Dit is wel intens spijtig, want je mist echt wat qua eet- en smaakbeleving. Maar het scheelt weer calorieën, dus goed zo!
RoosOpJeHoed
28-11-2024 om 10:19
Dolfje, had jij eigenlijk die webinar van Lot Beukers gevolgd en wat vond je ervan?
Pands
28-11-2024 om 10:28
aardappels doe ik vaak in de airfryer zonder olie of boter. Ik ga eens kijken naar jullie recepten en andere aardappelen proberen.
Dorestad
28-11-2024 om 11:17
RoosOpJeHoed schreef op 28-11-2024 om 10:14:
[..]
Dit is wel intens spijtig, want je mist echt wat qua eet- en smaakbeleving. Maar het scheelt weer calorieën, dus goed zo!
Misschien denk ik er straks anders over. Ik moet nog 2 uur rijden, dan auto's omruilen. Wellicht iets delen met eega.
Dat hamster boek heb ik idd gelezen. Ik ben het volledig eens met jouw post. Het gaat om voorgoed anders eten. Dat betekende voor mij bijvoorbeeld (1 van de veranderingen slechts)nooit meer chips in huis halen. En nooit frisdrank meer drinken. En proberen mijn bloedsuikerspiegel zo stabiel mogelijk te houden. En dat laatste heb ik de laatste tijd verzaakt.
MissDalhousie
28-11-2024 om 12:30
RoosOpJeHoed schreef op 28-11-2024 om 10:19:
Dolfje, had jij eigenlijk die webinar van Lot Beukers gevolgd en wat vond je ervan?
Hier ben ik ook heel benieuwd naar, Dolfje!
MissDalhousie
28-11-2024 om 12:33
Ik ga op zoek naar 'Hamster in je brein', want volgens mij herberg ik een heel hamstergezin in mijn hersenpan!
Eens met Dorestad dat een stabiele bloedsuikerspiegel echt helpt. Iens schreef dat volgens mij ook, dat het veel 'makkelijker' is om helemaal niet te snoepen, dan steeds uitzonderingen te hebben. Vind ik overigens nog steeds heel erg/te moeilijk.