Jouw lijf
alhambra
04-01-2024 om 11:50
Werken aan gezondere levenstijl en gewicht in 2024
Een gezellig draadje om elkaar te motiveren om onze persoonlijke doelen te halen op het gebied van een gezondere levensstijl en gewichtsverlies.
Succes allemaal en voel je vrij om aan te haken!
Ysenda
26-02-2024 om 14:24
Tot mijn verbazing was mijn gewicht vandaag vergelijkbaar met dat van vrijdag, terwijl ik voor mijn gevoel toch echt 2 dagen alles gegeten heb wat los en vast zit, en zeker in de categorieen: zoet, zout en vet.
Ik had verwacht zeker een halve tot een hele kilo meer te wegen, gewoon aan vocht en dat ik dat aan het eind van de week wel weer kwijt zou zijn.
Meevaller dus.
Dolfje
26-02-2024 om 19:04
Fijn Ysenda, ik durf niet te wegen na het gezellige weekend. Donderdag weer en dan begint de vakantie..
Vandaag niet meer gaan sporten want vond 3 keer door de regen fietsen sport genoeg. Net wel zo'n 20 minuten met man gewandeld. Bijna aan de 10.000 stappen. Morgen hopelijk iets langer wandelen tussen mijn 2 diensten in.
Ninoea
26-02-2024 om 21:22
Wat fijn Ysenda. Kan me voorstellen dat je 3x keer door de regen fietsen genoeg vond Dolfje.
Vandaag was het renjerot in het huishouden. Daarnaast nog wat gewandeld en niet zo gezond gekookt. Wel goed fruit gegeten enzo.
Pands
26-02-2024 om 23:52
zit eraan te denken om misschien zn kleine loopband te kopen. Dat je savonds tijdens het tv kijken op kan lopen. Mja ga je dat ook echt doen...
Ies
27-02-2024 om 01:00
Hier ben ik wel redelijk tevreden, de knop lijkt wel weer wat om, nadat ik daar lang tegenaan hikte. Nu nog vasthouden deze lijn. Vooral redelijk gezond eten, al kan dat nog wel wat beter, meer groente vooral, wat meer werk maken van maaltijden.
Vandaag 15.000 stappen en daarbij nog gezwommen.
Dolfje
27-02-2024 om 07:22
Pands schreef op 26-02-2024 om 23:52:
zit eraan te denken om misschien zn kleine loopband te kopen. Dat je savonds tijdens het tv kijken op kan lopen. Mja ga je dat ook echt doen...
Dat is met alles, je moet het gewoon doen.
Wij hebben een tijd een crosstrainer gehad en in het begin echt wel veel gebruikt maar ja later werd het een wasrek
Het is dat wij geen plek hebben maar anders had ik thuis ook wat apparaten neergezet.
Gisteren boven de 10.000 stappen uitgekomen, zal vandaag ook wel lukken met 2 diensten op het werk.
lientje69
27-02-2024 om 07:59
Pands schreef op 26-02-2024 om 23:52:
Heb ik ook over gedacht. Maar die dingen zijn best prijzig.
BritgetJones007
27-02-2024 om 08:08
Dolfje schreef op 27-02-2024 om 07:22:
[..]
maar ja later werd het een wasrek
Ninoea
27-02-2024 om 10:35
Ik twijfel ook over zo’n loopband, maar ik denk idd dat het een sta-in-de-weg wordt. En eigenlijk wandel ik al wel genoeg.
Ik heb vandaag een goede start gemaakt en ben vanochtend direct naar het bos gereden en heb er een route van 5,5 km gewandeld.
Moirmel
27-02-2024 om 10:53
Haak even aan.
Ben man, 1.89M, 108kg, gemerkt dat ik totaal geen conditie meer heb.
Ga vanaf vandaag beginnen werken aan mijn conditie. Vandaag door te werken in de tuin.
Heb een loopband staan, denk nog over halters en springtouw; maar wil vooral terug de conditie krijgen die ik 4 jaar geleden had toen ik nog als bakker werkte.
Gsleutel
27-02-2024 om 11:03
Afgelopen weekend (nou ja, zondag) 3en beetje gerommeld qua eten. IF gaat eigenlijk heel goed, niet meer snaaien (snoep, koek, chips) gaat eigenlijk ook heel goed. Iets meer bewegen lukt soms ook... Zondag een stevige brunch op en 's middags (bewust) zoute popcorn gegeten. En toen appte man dat hij met de kids langs McDonald's ging en of ik ook iets wilde. Doen we nooit (was de tweede keer voor dochter, ze is bijna 8) en ik heb laten weten dat ik niks hoefde maar dat had hij niet gelezen. Dus toch iets meegenomen (bruine wrap met kip en sla, dus wel echt rekening gehouden met mijn voornemens) en die heb ik toch op. Viel totaal verkeerd en de rest van de dag kotsmisselijk geweest. 'S avonds met avond eten (wat ik echt lekker vond) weinig gegeten en uiteindelijk 's nachts alsnog alles eruit gegooid. Dat was dus een mooi 'leermoment' 😅
Anne1234!
27-02-2024 om 14:02
Ik heb een walkingpad en ben daar erg blij mee. Hij is zo plat dat je hem makkelijk onder de bank schuift en weer er bij pakt als je wil lopen. Op dagen dat ik weinig heb bewogen en geen zin meer heb om de deur uit te gaan pak ik hem vaak 's avonds even om een paar kilometer te lopen tijdens het tv kijken.
Dolfje
27-02-2024 om 14:57
Stom , ik dacht even lekker te gaan wandelen nu in mijn pauze want de zon schijnt maar ik zit op Picnic te wachten. Misschien nog een klein ommetje voor ik weer om 17:00 uur op het werk moet zijn.
Amandelbloesem
27-02-2024 om 16:54
Ik ben ziek. Voordeel: weinig zin in eten. Nadeel: iets gezonds gaat ook niet naar binnen, dingen als een mandarijn pellen zijn veel te veel moeite
Ninoea
27-02-2024 om 18:49
Beterschap, @amandelbloesem.
Vervelend dat de boodschappen je plannen om te wandelen doorkruisten @dolfje.
@anne1234 ik heb nog nooit gehoord van een walkingpad. Zal het eens googlen. Bevalt het je?
Vervelend dat de Mac zo slecht viel @gsleutel. Lief dat je man er wel rekening mee hield.
@moirmel veel succes en leuk dat je ook meeschrijft.
Vanavond nog even een kort rondje gewandeld om mijn bewegingsring vol te krijgen. Ik zit vandaag op ruim 600 kcal.
Qua eten een goede dag. Goed ontbeten en geluncht en ook gezonde tussendoortjes en goed qua fruit en eiwitten enzo.
Vanavond zelfgemaakte linzensoep gegeten met volkoren stokbrood en kruidenboter. Sinds kerst heb ik een soepmaker en dat bevalt zo goed. We eten nu veel vaker tussendoor een keertje verse soep.