Jouw lijf
alhambra
04-01-2024 om 11:50
Werken aan gezondere levenstijl en gewicht in 2024
Een gezellig draadje om elkaar te motiveren om onze persoonlijke doelen te halen op het gebied van een gezondere levensstijl en gewichtsverlies.
Succes allemaal en voel je vrij om aan te haken!
Moosey
25-02-2024 om 14:01
Tja, ik ben dus een Pilates-evangelist Voordeel tegenwoordig is ook dat je vaak gewoon losse lessen kunt boeken zonder dat je aan een bepaalde dag en tijd vast zit.
Ysenda
25-02-2024 om 14:07
Moosey schreef op 25-02-2024 om 14:01:
Tja, ik ben dus een Pilates-evangelist Voordeel tegenwoordig is ook dat je vaak gewoon losse lessen kunt boeken zonder dat je aan een bepaalde dag en tijd vast zit.
Ik vind het nadeel van pilates dat je het in een groep(je) doet.
Ben niet zo van het sociale tijdens het sporten.
Auwereel
25-02-2024 om 14:08
Ysenda schreef op 25-02-2024 om 13:59:
[..]
Bootcamp?
Ik ga binnen ook echt geen cardio doen. Vind zo'n cross trainer ook een drama.
Bootcamp in de regen? Ik was dus die mooi weer-buirensporter!
Auwereel
25-02-2024 om 14:10
Ysenda schreef op 25-02-2024 om 14:07:
[..]
Ik vind het nadeel van pilates dat je het in een groep(je) doet.
Ben niet zo van het sociale tijdens het sporten.
Bij yoga krijg je telkens te horen, concentreer je op jezelf, vergelijk je niet met anderen. Ik moet zeggen dat ik wel spiek om te zien of ik links en rechts niet heb verwisseld.
Moosey
25-02-2024 om 14:14
Auwereel schreef op 25-02-2024 om 14:07:
Hoe groot is het verschil tussen Pilates en Dynamic Yoga?
Ik heb geen ervaring met dynamica yoga. Maar yoga en pilates zijn sowieso echt twee verschillende dingen, eigenlijk is de enige overeenkomst dat ze allebei op een mat gegeven kunnen worden (al vind ik Pilates op een Reformer (apparaat) veel leuker dan op de mat). Bij yoga kan ik altijd wel een beetje cheaten als ik bepaalde spiergroepen vermijden die niet zo sterk zijn en het met andere spiergroepen oplossen. Bij Pilates (zeker op de Reformer) gaat dat niet. En ik wordt echt in minstens dubbel tempo sterker sinds ik Pilates doe, het is veel meer op kracht gericht dan yoga.
Ysenda
25-02-2024 om 14:28
Auwereel schreef op 25-02-2024 om 14:08:
[..]
Bootcamp in de regen? Ik was dus die mooi weer-buirensporter!
Ja, maar misschien groepsdruk dat helpt?
Dolfje
25-02-2024 om 14:35
Ik heb jaren geleden bootcamp gedaan en vond het, met mooi weer tenminste, best leuk maar kreeg wel echt blessures door over mijn lichamelijke grenzen heen te gaan. Dat was wel jammer.
alhambra
25-02-2024 om 17:18
Ik houd de sportschool vol omdat ik maar een paar apparaten doe en omdat ik een boek ga lezen tijdens het fietsen.
Ik doe ook roeien en wandelen/joggen.
Geen crosstrainer want écht een hekel aan die twee bewegingen tegelijk en ik denk ook dat ik te klein ben voor die enorme crosstrainers die er bij ons staan.
Ik heb vandaag zo'n trek Ik heb al 2x fruit gegeten en mijn reguliere ontbijt. 1 boterham minder bij de lunch omdat ik ook een krentenbol at. Ik had beter een boterham kunnen eten.
Straks linzensoep! Ik neem 2 grote kommen. Ik hoop dat ik daarna geen trek meer zal hebben.
Ninoea
25-02-2024 om 20:05
Van fruit krijg ik meestal ook trek. Behalve bij bananen.
Ik zit sneller vol van bijvoorbeeld een gekookt ei of volkoren brood met 100% pindakaas (en wat ik dan echt fantastisch lekker vind is een lepeltje sambal badjak erop en een schijfje augurk).
Linzensoep, heerlijk! Hopelijk hielp het je met je trek!
Ninoea
25-02-2024 om 20:08
Ik vind een sportschool gewoon geen fijne plek om te zijn. Bootcamp spreekt me het meeste aan omdat het buiten is en je dus door weer en wind moet wat volgens mij een goede boost kan zijn voor mijn weerstand. Ik wil niet over mijn grenzen gaan. Een tandje harder zeker wel, maar ik vind het heel belangrijk dat de begeleider goed oplet of houding en opbouw goed zijn want in blessures heb ik echt geen zin.
Dolfje
25-02-2024 om 20:24
alhambra schreef op 25-02-2024 om 17:18:
Ik houd de sportschool vol omdat ik maar een paar apparaten doe en omdat ik een boek ga lezen tijdens het fietsen.
Ik kijk een serie tijdens cardio op de crosstrainer en /of loopband.
lientje69
26-02-2024 om 08:46
De ruim een à anderhalve kilo die ik opeens weer zwaarder was is eraf. Geen idee waar dat vandaan kwam. Inmiddels nog wel een hele ( ahum) 200 gram lichter, maar mèn , wat gaat dat langzaam bij mij. Vanaf september bezig , en pas 6 kilo kwijt. Volgende week op vakantie, hoop dat ik het afvallen ook kan volhouden. Of in elk geval stabiel blijven.
Ysenda
26-02-2024 om 08:50
lientje69 schreef op 26-02-2024 om 08:46:
De ruim een à anderhalve kilo die ik opeens weer zwaarder was is eraf. Geen idee waar dat vandaan kwam. Inmiddels nog wel een hele ( ahum) 200 gram lichter, maar mèn , wat gaat dat langzaam bij mij. Vanaf september bezig , en pas 6 kilo kwijt. Volgende week op vakantie, hoop dat ik het afvallen ook kan volhouden. Of in elk geval stabiel blijven.
Dat is vocht. Tijd van de maand, meer zout gegeten, meer vezels/koolhydraten gegeten of spieren belast, allemaal redenen om vocht vast te houden.
En 6 kg in evenzovele maanden is prima als je geen drastische veranderingen hebt aangebracht zoals veel minder eten en tegelijkertijd veel meer gaan bewegen.
lientje69
26-02-2024 om 11:54
Ysenda schreef op 26-02-2024 om 08:50:
[..]
Dat is vocht. Tijd van de maand, meer zout gegeten, meer vezels/koolhydraten gegeten of spieren belast, allemaal redenen om vocht vast te houden.
En 6 kg in evenzovele maanden is prima als je geen drastische veranderingen hebt aangebracht zoals veel minder eten en tegelijkertijd veel meer gaan bewegen.
Wel meer bewegen en ietsje minder eten ( ik at altijd al max 1500 calorieën omdat ik anders aankwam met fysiek zware baan ). En met medicatie gestopt die mijn metabolisme stil legden. Mijn metabolisme is nog steeds traag, hoop dat dat tzt beter gaat worden.