Jouw lijf Jouw lijf

Jouw lijf

Werken aan gezondere levenstijl en gewicht in 2024

Een gezellig draadje om elkaar te motiveren om onze persoonlijke doelen te halen op het gebied van een gezondere levensstijl en gewichtsverlies.

Succes allemaal en voel je vrij om aan te haken!

ik had vandaag voor het eerst in weken een training waar ik voelde dat ik er echt voor gegaan was. Niet zo vreemd nu mijn hoofd een stuk leger is. 
Spierpijn kan nog komen maar ik heb nu wel een soort runners high.

Dorestad schreef op 29-02-2024 om 20:15:

[..]

Wel veel spullen maar ze nemen weinig ruimte in beslag. Een bak van 50 bij 30 cm vol en de lange halterstang erachter en het bankje ingeklapt.

Dat is wel fijn, dan ligt het allemaal dus niet in de weg. Handig. Ik kan me goed indenken dat als ik eenmaal ervaring heb, via de bootcamp, met krachtstraining dat de drempel voor onbegeleid trainen voor mij ook lager wordt en ik uiteindelijk dus ook het een en ander aanschaf. Ik heb al wel wat. Een mat en twee halters van 1 kg en 2 van die gewichten die je om je pols of enkel kunt doen van 0,5 kg maar gebruik ze eigenlijk nooit. 

Ik zat vandaag niet lekker in mijn vel. Ik was daardoor wat passief. Ik moest wel eruit om even onze jongste uit school te halen. Dat heb ik lopend gedaan en wat kleine boodschappen op de fiets. Vanavond nog even na het avondeten met mijn man een half uurtje gewandeld en daarna - om aan mijn bewegingsdoel te komen, een half uurtje de muziek aangezet en met de jongens - gedanst. Daarna bekaf maar wel heerlijk gelachen met de jongens. Ik voel me nu stukken beter. 
Eten ging goed op snaaien van de zure snoepjes na. Die moet ik gewoon niet in huis halen. Ik kan er slecht van af blijven. 
Heb er denk ik wel 10 op vandaag.

Ninoea schreef op 29-02-2024 om 20:56:

[..]

Dat is wel fijn, dan ligt het allemaal dus niet in de weg. Handig. Ik kan me goed indenken dat als ik eenmaal ervaring heb, via de bootcamp, met krachtstraining dat de drempel voor onbegeleid trainen voor mij ook lager wordt en ik uiteindelijk dus ook het een en ander aanschaf. Ik heb al wel wat. Een mat en twee halters van 1 kg en 2 van die gewichten die je om je pols of enkel kunt doen van 0,5 kg maar gebruik ze eigenlijk nooit.

Het kan je wellicht verbazen hoeveel oefening er al mogelijk zijn met de spullen die je al hebt.  Tientallen.  Ik heb dat ook via die beweegcirkel die ik doe geleerd.  

Ninoea schreef op 29-02-2024 om 21:02:

Ik zat vandaag niet lekker in mijn vel. Ik was daardoor wat passief. Ik moest wel eruit om even onze jongste uit school te halen. Dat heb ik lopend gedaan en wat kleine boodschappen op de fiets. Vanavond nog even na het avondeten met mijn man een half uurtje gewandeld en daarna - om aan mijn bewegingsdoel te komen, een half uurtje de muziek aangezet en met de jongens - gedanst. Daarna bekaf maar wel heerlijk gelachen met de jongens. Ik voel me nu stukken beter.
Eten ging goed op snaaien van de zure snoepjes na. Die moet ik gewoon niet in huis halen. Ik kan er slecht van af blijven.
Heb er denk ik wel 10 op vandaag.

Dat klinkt toch alsof je véél gedaan hebt vandaag.  Respect 

Dorestad schreef op 29-02-2024 om 21:10:

[..]

Dat klinkt toch alsof je véél gedaan hebt vandaag. Respect

Dank je wel @dorestad. 

Vanochtend ging ik op bezoek bij mijn vader en hebben we gewandeld. Hij wil graag wat fitter worden en we hebben afgesproken dat we samen 1 per week wandelen en het rustig opbouwen. De kleine afstandjes overdag gaat hij ook wandelend afleggen om meer in beweging te komen. We hebben vandaag 4 km gewandeld. Het ging dit keer prima. Vorige week deden we 2,5 km met wat klim en dat ging beduidend minder, toen was hij echt moe. Ik denk dat ik me dit keer ook wat meer bewust van was dat zijn tempo het uitgangspunt moet zijn en ik me beter op hem kan aanpassen dan andersom. 

🙈

Vanochtend ontbeten met kwark, muesli, noten en zwarte koffie. Na het wandelen koffie, een restje van het avondeten van gisteren. Wat later tussendoor brood. Vanavond hutspot gegeten en na het eten met onze oudste zoon gewandeld. Dat is altijd heel erg gezellig omdat we dan heerlijk kletsen over alles dat hem bezighoudt. Echt fijn. Zo leuk dat hij dat met enige regelmaat verkiest boven gamen.
Vandaag zo’n 15.000 stappen gezet.

viel ik net met mijn neus in de boter, of beter gezegd tosti.
Ik kom binnen van het hardlopen en zoon stond net tosties te maken.
Na de training van donderdag heb ik behoorlijk stijve schouders en lats maar geen spierpijn. Daarom net lekker in dat heerlijke zonnetje hardgelopen en ga ik morgen naar de sportschool. 
Vanavond ga ik met zoon en schoondochter een avond naar theater. Daar heb ik heel veel zin in.

Theater, leuk! Naar welke voorstelling ga je? Vervelend van je stijve schouders, heb je daar vaker last van?

Energiek dagje. Vanochtend vroeg opgestaan. Heerlijk ontbeten met afbakbroodjes samen met mijn man en ons viertal. Daarna mijn oudste naar de zorgboerderij gebracht en de jongste twee naar de scouting en samen met mijn man meegedaan aan een een georganiseerde wa deling van 10 km. Er kwam nog anderhalve km bij voor het lopen van de auto naar het startpunt en terug. Hierna geluncht met zijn vijven en daarna onze oudste dochter opgehaald en met haar naar de stad gegaan en een houtgraffeersetje gekocht en daarna een rondje van 15 km met haar gefietst. Dat rondje doen we wel vaker, is echt zo’n sprookjesachtig rondje door het bos met zo’n slingerpaadje en heuveltje op en af.  

Ninoea schreef op 02-03-2024 om 17:24:

Theater, leuk! Naar welke voorstelling ga je? Vervelend van je stijve schouders, heb je daar vaker last van?

Nou voorstelling ging niet door helaas. Maar geld terug en we hebben gelijk opnieuw geboekt.

Die stijve schouders komt door een zware training met mijn PT. Ik had een foto van mijn zoon laten zien met de mededeling 'ik wil ook zo'n rug'. Dus eigenschuld want daar traint hij 4-6× per week voor. Dus ik heb gewoon werk te doen. En PT heeft me aan het werk gezet.

Ik ben al een paar weekenden non stop aan het klussen en merk dat ik daardoor niet genoeg eet. Neem er gewoon de tijd niet voor. Dus mijn eetmeter roept elk weekend dat ik van alles tekort kom. Morgen rustdag en vanaf volgend weekend ga ik een ouderwets lunchtrommeltje mee nemen met groenten en brood!

Venusss schreef op 02-03-2024 om 20:46:

Ik ben al een paar weekenden non stop aan het klussen en merk dat ik daardoor niet genoeg eet. Neem er gewoon de tijd niet voor. Dus mijn eetmeter roept elk weekend dat ik van alles tekort kom. Morgen rustdag en vanaf volgend weekend ga ik een ouderwets lunchtrommeltje mee nemen met groenten en brood!

Dat is dan inderdaad wel slim om te doen. Bij mij gaat dat ‘s avonds snaaien ook tegen. De eetmeter is wel echt handig vind ik qua inzicht. 

Ysenda schreef op 02-03-2024 om 19:24:

[..]

Nou voorstelling ging niet door helaas. Maar geld terug en we hebben gelijk opnieuw geboekt.

Die stijve schouders komt door een zware training met mijn PT. Ik had een foto van mijn zoon laten zien met de mededeling 'ik wil ook zo'n rug'. Dus eigenschuld want daar traint hij 4-6× per week voor. Dus ik heb gewoon werk te doen. En PT heeft me aan het werk gezet.

Gaat het je dan vooral om de looks of heb je er ook een doel mee qua kracht of iets dergelijks? Fijn dat de personal trainer je ermee helpt. 

slecht weekend gehad qua eten, 2 feestjes, dus wel flink wat drankjes gehad. Vandaag wat uitbrakken, maar wel goed gegeten. Morgen weer in het ritme

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.