Jouw lijf
alhambra
04-01-2024 om 11:50
Werken aan gezondere levenstijl en gewicht in 2024
Een gezellig draadje om elkaar te motiveren om onze persoonlijke doelen te halen op het gebied van een gezondere levensstijl en gewichtsverlies.
Succes allemaal en voel je vrij om aan te haken!
Dolfje
28-11-2024 om 21:10
RoosOpJeHoed schreef op 28-11-2024 om 10:12:
[..]
En, sorry dat ik bemoei want ik ken verder je eetpatroon niet en jouw keuzes zijn jouw keuzes, maar ontbijt je altijd met een eiwitreep en melkkoffie? Want dan zou ik het niet zo gek vinden dat je de hele dag honger hebt. (Maar da's dus even mijn aanname op wat je nu schrijft, dus geen veroordeling ofzo)
Nee eigenlijk bijna nooit, eet veel vaker pap /havermout met thee. Nu was het omdat man de helft van dat ding op had. Moet zeggen dat het best wel vulde.
Dolfje
28-11-2024 om 21:14
RoosOpJeHoed schreef op 28-11-2024 om 10:19:
Dolfje, had jij eigenlijk die webinar van Lot Beukers gevolgd en wat vond je ervan?
Veel was bekend en natuurlijk om haar programma te promoten waarvan ik toch al wist dat ik dat niet ga doen maar het heeft me wel gemotiveerd.
En nu op dit moment is eigenlijk mijn wekelijks zwakke moment ( een van de vele ) maar ik geef er nu niet aan toe. Heb om half acht vanavond op het werk nog een bakje kwark gegeten. Het moet gewoon genoeg zijn nu. Zit wel onder mijn calorieën maar ik kan beter niks eten nu omdat ik weet dat ik geen maat kan houden als ik eenmaal begin.
MissDalhousie
28-11-2024 om 21:42
Dolfje schreef op 28-11-2024 om 21:14:
[..]
Veel was bekend en natuurlijk om haar programma te promoten waarvan ik toch al wist dat ik dat niet ga doen maar het heeft me wel gemotiveerd.
En nu op dit moment is eigenlijk mijn wekelijks zwakke moment ( een van de vele ) maar ik geef er nu niet aan toe. Heb om half acht vanavond op het werk nog een bakje kwark gegeten. Het moet gewoon genoeg zijn nu. Zit wel onder mijn calorieën maar ik kan beter niks eten nu omdat ik weet dat ik geen maat kan houden als ik eenmaal begin.
Goed bezig, slim om alvast die kwark te eten!
MissDalhousie
28-11-2024 om 21:44
Zwaankip, wat knap dat je je leefstijl zo ingrijpend hebt kunnen veranderen.
MissDalhousie
28-11-2024 om 21:51
Vandaag bijna de hele dag op stap geweest met een collega en heel goede gesprekken gevoerd. Ik ben niet gewend dat mannen echt naar je luisteren en je proberen te begrijpen, zonder meteen alles op te willen lossen (sorry, mijn vooroordeel). Ik vond het zo fijn om mijn frustraties over dit hele proces eens te kunnen uiten tegen iemand die me al heel lang goed kent (maar dan op een heel ander vlak). Ook wel confronterend, want hij gaf me natuurlijk direct terug dat ik te streng voor mezelf ben, te hard wil etc. (En ook dat ik goed genoeg ben zoals ik nu ben - )
Dorestad
28-11-2024 om 22:15
Ninoea schreef op 28-11-2024 om 16:42:
[..]
Ik ben uiteindelijk tegen lunchtijd toch gaan hardlopen volgens training en dat ging prima.
Wat fijn dat de saxenda je voor nu helpt. Ik begrijp heel goed dat het vergoed wordt vanaf een bepaald bmi en tegelijkertijd voelt het voor sommige situaties echt niet fair. Jouw situatie is zo’n situatie.
Hoe jij dat doet of deed Dorestad, zo op vakantie gaan en dan eerst afvallen en zo ontiegelijk veel taart eten dat kan ik niet. Dan werkt voor mij niet. Tegelijkertijd weet ik niet wat wel structureel werkt. Ik denk doorgaan zo ongeveer zoals ik nu doe. Met steeds kleine stapjes verbeteren in voedingspatroon en beweegpatroon.
Voor nu ben ik heel trots dat het hardlopen lukte.
Terecht dat je trots bent dat het lukte. Dat je de stap zette om te gaan vind ik knap.
Tot voor kort kon ik het prima: voor een vakantie 2 kg afvallen en in vakantie teugels laten vieren en na de vak weer back to basic. Elke dag taart eten in de vakantie: het was vrijwel altijd tijdens of na een wandeling. En het was het eerste wat we dan aten op de dag. Dat back to basic lukte me echter sinds september niet. En wanneer je dan door een blessure minder kcal kunt verbranden gaat dat mis. Voeg daarbij de ingreep die niet gezorgd heeft voor einde aan trigeminusneuralgie en daardoor pijnmedicatie ophogen: een lekkere combinatie om te groeien. En dat moet zo snel mogelijk stoppen, nu met even hulp. Voor hetzelfde geld stop ik over 14 dagen. Even resetten van mijn suikerintake. Alhoewel ik ook gek ben op hartig. Ik lust alles.
Wij eten denk ik wel 3 tot 4 x per week aardappelen. Ik heb 3 soorten uit tuin ouders. Dus biologisch. We eten ze ook altijd met schil ivm vezels en voedingsstoffen. Rijst (heerlijk maar minder duurzame keuze dus mag ik minder van mezelf) vervang ik door naakte haver of gerst (meer voedingsstoffen). 1x per week is het soep met broodjes zalm of tosti met salade. Pasta's en wraps en brood zijn altijd volkoren. Met aardappelen eet ik gewoon ook veel meer groente dan met pasta. Minstens 500 g per dag.
eten vandaag: bord met rest kiprollade, aardappel, doperwtjes en een bak salade met peulvruchten. Mijn trek is gewoon weg.
Vandaag 7 uur in auto gezeten. Ik wist niet meer hoe ik moest zitten vanwege pijn aan hamstrings. We hebben vanavond een ommetje van 6 km gelopen. Dat hielp
Dorestad
28-11-2024 om 22:16
RoosOpJeHoed schreef op 28-11-2024 om 10:14:
[..]
Dit is wel intens spijtig, want je mist echt wat qua eet- en smaakbeleving. Maar het scheelt weer calorieën, dus goed zo!
In feb heb ik kraamfeest in Best. Dan ga ik...