Jouw lijf
alhambra
04-01-2024 om 11:50
Werken aan gezondere levenstijl en gewicht in 2024
Een gezellig draadje om elkaar te motiveren om onze persoonlijke doelen te halen op het gebied van een gezondere levensstijl en gewichtsverlies.
Succes allemaal en voel je vrij om aan te haken!
Moirmel
03-03-2024 om 17:27
Vandaag een kleine vijf uur in de tuin kunnen werken met het mooie weer. Voel dat het voor mij genoeg beweging is momenteel.
Zo meteen nog een rondje met de hond en verder een rustige avond.
lientje69
03-03-2024 om 17:30
Op vakantie dus wat minder goede keuzes. Moet kunnen. Wel een zwembad en fitnessruimte in het hotel, we zullen veel gaan lopen en verder probeer ik de juiste keuzes te maken. Hoewel de schnitzel en patat mij roepen , heb ik voor vanavond zalm met groenten gekozen. Ik ga mijn best doen, maar mezelf nu ook weer niet alles ontzeggen. Heb tenslotte vakantie. Veel stress de laatste tijd gehad en mega veel gewerkt, dus ik moet me wat ontspannen. En daar hoort ook ( af en toe ) wat lekkers bij.
Ysenda
03-03-2024 om 18:17
Ninoea schreef op 03-03-2024 om 17:07:
[..]
Gaat het je dan vooral om de looks of heb je er ook een doel mee qua kracht of iets dergelijks? Fijn dat de personal trainer je ermee helpt.
Mijn doel is dat ik me weer gelukkig voel met mijn eigen lichaam en ik houd van lichamen waar je spieren kunt zien als het beweegt. Hoeft niet zo'n bodybuilders lichaam te zijn dat vind ik lelijk maar wel wat zichtbare spieren.
Dorestad
03-03-2024 om 18:41
vanmorgen pittige krachttraining bovenlichaam gedaan. Gisteren de zware training benen. Gisteren 15 km gelopen. Vandaag ruim 13 km. Deze week 70 km gelopen, veelal onverhard en ook nog door veel modder. Ben nu ook wel moe. Zoals gewoonlijk niets gegeten voor 17 uur. Met lopen en training gebruik ik tussen de 1300 en 1600 kcal per dag extra, dus ik eet wel flink in de uren binnen mijn eetraam
Ninoea
03-03-2024 om 19:03
Ik heb vandaag voor het eerst sinds tijden hardgelopen. Ik deed een standaardtraining van de Apple Watch van 800 m warmingup en vervolgens 8 x 400 m hardlopen afgewisseld met steeds 400 m wandelen en afgesloten met 800 m cooling down. Ik had me vergist want ik meende van te voren dat het in totaal 8 intervallen waren en dus 4 x 400 m hardlopen. Het was dus het dubbele. En ik maakte op een bepaald moment een foutje en liep toen 800 m achter elkaar hard ipv 400 lopen, 400 wandelen. Daarna zie je mijn tempo ook wel even wat omlaag gaan, maar na de 2e keer 400 wandelen erna ook weer bijtrekken.
Onze jongste zoon ging mee op de skates, dat was gezellig. Al kon ik niet zo goed praten tijdens het rennen.
De afwisseling was goed vol te houden (ook de 8e keer) en het was wat mij betreft een prima training. Ik heb het wel bewust heel rustig aan gedaan. Ik heb nu wel wat last van mijn heup (gevoelige plek) maar dat vind ik niet raar gezien de wat langere loopafstand van gisteren, het fietsen en nu het joggen. Morgen even een rustiger dagje. Dat komt ook beter uit qua afspraken enzo, en is wel even goed voor mijn lijf.
Wel lekker om weer mee te starten. Ik wil het graag weer opbouwen. Jaren terug rende ik regelmatig een rondje van een kilometer of 10. Maar na de zwangerschap van de jongste twee kwam dat niet meer goed van de grond. Ook jaren erg veel last van mijn heupen gehad (geen bi maar wel slijmbeursontsteking en lang last van gehad) waardoor het niet kon. Daarom dus ook nu even rustig aan want ik wil niet te snel gaan. Vooralsnog wil ik 1x per week gaan rennen en voor de rest de focus op wandelen.
Venusss
03-03-2024 om 22:53
Ninoea schreef op 03-03-2024 om 15:45:
[..]
Dat is dan inderdaad wel slim om te doen. Bij mij gaat dat ‘s avonds snaaien ook tegen. De eetmeter is wel echt handig vind ik qua inzicht.
Ja is ook zo, maar ik ben na het klussen redelijk op tijd naar bed gegaan, dus dan is er ook geen tijd voor snaaien De eetmeter geeft zeker inzicht, ik wil toch proberen elke dag wel aan alle voedingsstoffen te komen. Voel me er namelijk echt wel beter bij, sinds ik op gezonde voeding let merk ik dat echt.
En vandaag nog een inzicht, ik eet elke week een keer bij een familielid en het gerecht wat ik vandaag voorgeschoteld kreeg was bijna 900 kcal (had het recept gevraagd en heb het net ingevoerd in de meter) Het was wel heel erg lekker en ik heb ervan genoten.
Maar hoe doen jullie dat, als je eens bij iemand anders gaat eten? Gewoon maar eten, halve porties, melden dat je een beetje op de kcal let? Voor een keer is het niet zo erg, maar ik eet dus elke week een keer bij iemand anders en daarnaast eten wij 1 keer in de week ook zelf wel makkelijk ( geen afhaal, maar bijvoorbeeld een keer een stoommaaltijd van Appie) wegens bv dat klussen in het weekend.
Ysenda
03-03-2024 om 23:13
als ik bij anderen eet let ik wel echt op de porties en na een lange tijd de eetmeter in te vullen weet je ook zonder invullen ongeveer wel wat een maaltijd aan calorien kost. Als wij een stoommaaltijd of iets anders makkelijks eet bestudeer ik wel de verpakking en reken dan al uit wat het 'kost'
En gezond eten is bij ons wel heel vaak onderwerp van gesprek met mijn vrienden dus als we bij elkaar eten houden we wel echt rekening met elkaars voedingspatroon.
Venusss
04-03-2024 om 08:44
Ik bestudeer de verpakking ook van de stoommaaltijd, die zit meestal rond de 500/600 kcal, acceptabel dus. Maar hoe dan ook valt elke stoommaaltijd niet binnen de Schijf van Vijf als je hem invult op de Eetmeter
Ysenda
04-03-2024 om 08:46
zo, de week goed begonnen met een uurtje sportschool. Nu even ontbijten en aan het werk.
Ninoea
04-03-2024 om 10:29
Ik probeer, bij wijze van spreken niet letterlijk, te gaan van 80/20 en die maaltijd bij anderen of dat ik haal als prima te zien in combinatie met voor de rest goed opletten. Ik neem, als ik doorheb dat iets erg vet/zout/bewerkt is wel minder dan normaal gesproken en ik eet soms ook wel voor ik ergens naartoe ga zodat ik niet teveel trek heb en per ongeluk toch teveel ‘zooi’ eet.
alhambra
04-03-2024 om 12:46
Bij een ander eet ik mee en let ik alleen op portiegrootte. Soms zoals afgelopen zaterdag (er was Chinees gehaal) let ik niet zo op portiegrootte.
MissBobby
04-03-2024 om 13:07
sinds een paar weken sta ik om 6 uur op. Begin dan met een training van 25 minuten, dan meditatie van een minuut of 10 en dan doe ik nog 25 minuten een cursus. Is gebaseerd op de 5AM club.
merk nu dat mn conditie vooruitgaat, ik rustig aan de dag begin en per week dus zo’n 2,5 uur besteed aan een cursus die ik heel leuk vind maar waar ik eerst de tijd niet voor vond. En ik val gemiddeld zo’n 0,7 kg af per week.
Blondie5
04-03-2024 om 17:17
Hoi allemaal,
Dit topic is al een tijdje gaande, maar hebben jullie ruimte voor nog een meeschrijver?
Ik ben 3 jaar geleden 6-7 kilo afgevallen en voelde me daar heel goed bij. Gedaan door meer te bewegen en bewuster te eten.
Sinds de zomer is er weer een paar kilo bijgekomen en sinds een maand lig ik in de lappenmand: omver geskied tijdens de wintersport. Heb een gescheurde kruisband en een beschadigde meniscus. Ben momenteel bezig met fysio en over een paar weken wordt gekeken of de knie stabiel (genoeg) is. Ik verwacht van niet en hoop eigenlijk dat ik dan geopereerd ga worden. En daar zit ook een heel lang revalidatie-traject aan vast,.
Bewegen is momenteel dus niet echt mogelijk, maar gezond en bewust eten uiteraard wel. Ben daar vorige weer mee begonnen, in combinatie met IF. Als ik qua bewegen geen gezonde keuzes mag/kan maken, dan in ieder geval met mijn voeding. En dat gaat aardig. Ik heb me vorige week ook voor het eerst in maanden weer gewogen en ik woog 71,8 kg. Ik wil graag weer richting de 65 en hoop hier steun en een stok achter de deur te vinden.
Ik lees dus al een tijdje mee en ik zie dat jullie al goed bezig zijn, top hoor!
Blondie5
04-03-2024 om 17:27
Alhambra, dankjewel! Hebben wij niet eerder samen geschreven? En volgens mij herkende ik nog een paar namen.