Jouw lijf Jouw lijf

Jouw lijf

Werken aan gezondere levenstijl en gewicht in 2024

Een gezellig draadje om elkaar te motiveren om onze persoonlijke doelen te halen op het gebied van een gezondere levensstijl en gewichtsverlies.

Succes allemaal en voel je vrij om aan te haken!

Aviendha schreef op 15-01-2024 om 11:07:

1,5 kilo afgevallen deze week vorige week bij het weegmoment was ik wel ongesteld dus ik denk dat het daardoor wat meer is. Want ik eet gemiddeld zo'n 2000 calorieën per dag dus ben niet aan het crashen (wel 3 x per week sporten en volledig bv aan baby van 11 weken)

@roosopjehoed al een keer 25 kilo afgevallen, wat knap zeg! Dan weet je in elk geval dat je het kan

1,5 kilo is super! 3x per week sporten is echt knap hoor, zeker met een baby van 11 weken, chapeau!

Ja, eerste keer 25 eraf en tweede keer 35 eraf en die laatste keer zijn ze eraf gebleven gelukkig. Maar nog zo'n 25 kilo te gaan. Soms denk ik: wtf, ik had gewoon 60 kilo overgewicht

Moosey schreef op 15-01-2024 om 13:56:

Qua veelwegen: misschien helpt de truc van Roosopjehoed, de weegschaal ergens neerzetten waar je moeite moet doen om m te pakken?
Roos, wat naar lijkt me dat van je overtollige huid. Ben je zo goed bezig, krijg je er een nieuw probleem bij. Nog steeds veel beter om zoveel lichter te zijn natuurlijk, maar dan nog. Zou op termijn iets van een correctieve operatie een optie kunnen zijn, of wil je dat niet aan beginnen?

Soms denk ik: was ik maar dik gebleven. Maar dat slaat nergens op. Ik merk inderdaad zoveel verschil met toen ik echt nog een tientonner was. Zo'n operatie is zeker wel een optie. Kost alleen veel geld en het schijnen loodzware operaties te zijn. Maar voor mijn bovenbenen zeker nodig, met dat vel komt het nooit meer goed, ik lijk wel 100.

wat een goede prestaties allemaal! 

Maandag lekker gesport in het zwembad. Het gaat best goed met de tussendoortjes etc. 

Earlgreythee, wat fijn dat je die maat aankon! Dat zijn de fijne ijkpunten, kleding die weer lekker zit of je normale maat die ineens te groot is. Daar kan geen weegschaal tegenop.

Lientje, ik hoop dat het daadwerkelijk je achillespees is die beter is en niet je heup die daarop overheerst.

Verder iedereen weer goed bezig zie ik. Hulde voor de mensen die met dit weer toch zijn gaan wandelen, zwemmen of fietsen. Ik ben vanmiddag naar de school van mijn zoon geglibberd, maar alleen omdat de auto pakken geen optie was vanwege een ijsbaan op de parkeerplaats. Wel vanmorgen een kleine workout gedaan, al mag het geen naam hebben.

Wat fijn nieuwe broeken in de kleinere maat!

Ik heb vanmorgen gewogen en vergeleken met vorige week maandag is er een kilo af maar ja het schommelt elke week 1,5 tot 2 kilo. 
Qua eten gaat het redelijk, qua bewegen kan het beter heb rondje gewandeld maar niet lang. Morgen werken en naar Egym. 

Jullie zijn allemaal goed bezig! 

Blue monday hebben we weer overleefd in dit draadje. Dat is het moment dat de goede voornemens sneuvelen. 
Laat ons dat niet gebeuren. 

Ik begin me steeds beter te voelen. De 2 kilo die ik kwijt raakte bij het ziek zijn komen er niet weer bij nu ik meer mijn gewone dingen doe.
Naar de sportschool ben ik nog niet geweest maar dat wil ik morgen weer gaan doen. Een kijken wat ik in 2 weken ziek zijn ben kwijtgeraakt. 

alhambra

alhambra

16-01-2024 om 20:46 Topicstarter

Wat een positieve berichten, leuk!

mijn voornemen,  4 tot 5 keer per week krachttraining doen,  lukt nog steeds. 13 of 14 jaar geleden , ik denk eigenlijk 14, ben ik op 9 januari begonnen met voorgoed anders eten.  40 kg afgevallen,  dat is er nog steeds af. 
4 of 5 jaar geleden ben ik in november begonnen met lopen.  Ik loop nu ongeveer 200 km per maand. 
Dus het werd tijd voor een nieuwe uitdaging en kennelijk moet dat bij mij allemaal in de winterse maanden starten. 

Ik denk dat ik dit nog de moeilijkste ga vinden.  Ik ben in december begonnen.  Gewoon thuis. Met fitnessbankje,  weerstandsbanden,  gewichten,  kettlebell.  Direct na opstaan doe ik dit. Mijn handen zijn niet ok door Dupuytren, dat bemoeilijkt e.e.a.wel. Over 2 maanden maar eens kijken wat mij dit gaat opleveren,  of ik meer spiermassa krijg. 

Dorestad dat is het echte werk! 200 km per maand ook, dat is veel! 
Wat weeg je nu? 

Ik ben echt benieuwd of ik mijn buik nog toonbaar krijg. Buik is altijd opgezet geweest door prikkelbare darm dus ik ken mijzelf niet met platte buik. Verder altijd een flinke zwemband gehad. 
Met darmen gaat het nu beter maar buik ziet er nog uit alsof er een tweeling in heeft gezeten. 

Ik ga langzaam richting de 80 kg. Streefgewicht is 75. Ik ben 1,78 m lang. Op oude foto's zie ik mezelf met 70 kg en dat vind ik te dun. De hele familie is groot en wij zijn nou eenmaal uit de kluiten gewassen. 

Damoontje schreef op 17-01-2024 om 07:38:

Ik ben echt benieuwd of ik mijn buik nog toonbaar krijg. Buik is altijd opgezet geweest door prikkelbare darm dus ik ken mijzelf niet met platte buik. Verder altijd een flinke zwemband gehad.
Met darmen gaat het nu beter maar buik ziet er nog uit alsof er een tweeling in heeft gezeten. 

Hier ook pds en dikke buik, als ik oude foto's terug kijk had ik die buik ook al toen ik 14 was en verder nog super slank. En nu denk ik echt " wat zat ik toen te zeuren over mijn figuur, had ik dat nu maar"
Merk nu wel dat mijn buik slapper is, niet meer zo opgezet.

Ja idd hier ook, zodra het minder opgezet is ziet het er uit als huidoverschot. Nu probeer ik dat wel een beetje strak te houden door veel te bewegen. Maar ben een jaar geleden ook weer vrij snel aangekomen wat er nu weer af is, echt strak wordt het ws niet meer. 

Ja vond dat ZO erg. Dat mijn vriendinnetje op een dag met van die korte truitjes kwam. We waren altijd elkaars concurrentie op een gezonde manier. Maar ik had 'die darmen' en die dikke buik en ik kon niet met buik-truitjes naar school. Op die leeftijd is dat verschrikkelijk. Iedereen een navel-piercing... Gelukkig wist ik van mezelf dat het ECHT niet kon. Ik zie ook meiden die gewoon die dikke buik showen, tegenwoordig al helemaal. 
Nu draag ik binnenshuis wel korte shirts als ik geen bezoek verwacht. Het is een obsessie haha. 

Nee grapje maar het is leuk dat ik nu zichtbaar slanker word. 

Damoontje schreef op 17-01-2024 om 07:56:

Ik zie ook meiden die gewoon die dikke buik showen, tegenwoordig al helemaal.

Ja dat is wel een goed iets. Niet dat ik dat zelf zou doen. Ik ben ondanks slanker zijn echt nog wel van shirtjes over de broek.
Had net trouwens een oud shirtje aan, xl en uitgelubberd maar het zag er echt niet uit en heb inmiddels andere liggen in L en heb de Xl allemaal uit de kast gehaald om weg te doen. En heb in de laatste 1,5 jaar echt al heel veel te groot spul weggedaan.

Leuk is dat he Dolfje, die grote dingen weg doen. 

Ja ik had laatst een tijdschrift met op de cover een dikke vrouw met zo´n veel te klein truitje onder het mom van ´body positivity´. Nou denk ik dat ik er met 41 überhaupt niet meer aan moet beginnen. Of misschien alleen binnenshuis als er geen bezoek komt. 

Het is wel grappig, in de jaren 90 deed je dat gewoon niet, je dikke buik showen. 

alhambra

alhambra

17-01-2024 om 09:17 Topicstarter

Ik ben gisterenavond na een drukke kantoordag toch even de deur uitgegaan om te wandelen. Ik had geen zin maar ik ben toch gegaan!

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.