Jouw lijf
alhambra
04-01-2024 om 11:50
Werken aan gezondere levenstijl en gewicht in 2024
Een gezellig draadje om elkaar te motiveren om onze persoonlijke doelen te halen op het gebied van een gezondere levensstijl en gewichtsverlies.
Succes allemaal en voel je vrij om aan te haken!
MissDalhousie
22-11-2024 om 21:00
Hoe was het in de sportschool, Alhambra?
RoosOpJeHoed, vervelend die overbelasting. Hopelijk was dit rustdagje al genoeg!
Ninoea, veel plezier met alle leuke plannen! Leuk dat die start2run zo goed werkt bij jou.
Vrijdag = vergaderdag, dus veel gezeten. Maar dat heb ik wel gecompenseerd met een fanatieke kickboksles vanavond!
alhambra
22-11-2024 om 21:09
Mwah, het was druk en ik was niet zo gemotiveerd. Uiteindelijk 45 minuten gefietst en wat kracht gedaan maar ik ben in ieder geval geweest.
MissDalhousie
22-11-2024 om 21:29
alhambra schreef op 22-11-2024 om 21:09:
Mwah, het was druk en ik was niet zo gemotiveerd. Uiteindelijk 45 minuten gefietst en wat kracht gedaan maar ik ben in ieder geval geweest.
Dat is niet niks hoor! Klinkt als een prima comeback-workout.
Dorestad
22-11-2024 om 22:09
vanmorgen om 6 uur vertrokken naar Duitsland. Net terug. Hele dag slopen sjouwen tillen. Eerst in de zon. Later in de regen. Met 6 personen. 14 ton puin weggebracht waarvan 7 ton stoeptegels en beton. Loodzwaar om al die stoeptegels op te wippen, in de kar te tillen en 3 ton te verplaatsen naar 500 meter verderop en daar weer uit de kar te tillen en netjes op te stapelen. De andere stoeptegels hebben we naar de stort gebracht, net als andere puin.
Kapot. Ik heb met name pijn in rug en, ja hoor, hamstrings.
MissDalhousie
23-11-2024 om 12:23
Wow, Dorestad, wat een klus! Kan je vandaag nog een beetje bewegen of is alles stijf?
Ik ben net tijdens de training van oudste even de e-gym ingedoken. Heerlijk, ik zit in de 'explonic' fase en dan mag ik lekker los!
Leuk momentje: ik hou al een tijdje mijn eten bij in de app en een tijd geleden stonden er bij 'frequent' best wat ongezonde dingen hoog in de lijst. En nu vrijwel alleen maar gezonde dingen - voor mij een teken dat mijn basiseetpatroon echt verbeterd is.
RoosOpJeHoed
23-11-2024 om 17:33
Jeetje Dorestad, wat een werk. Een aanslag op je lichaam zo te lezen. Heb je de komende dagen wel wat ruimte om bij te komen?
Mooi MissDalhousie, dat je eetpatroon zo verbeterd is!
Vanmorgen was ik weer vroeg wakker. Mijn lijf voelde nog moe en mijn arm stijf, dus ik ging stoelyoga doen. Nou, da's niks voor mij heb ik gemerkt. Heb het verder maar gehouden bij nek- en schouderoefeningen en wat rekken van de hamstrings. De hele dag eigenlijk geen last meer van mijn arm gehad.
We waren deze ochtend even in Den Bosch om spullen te kopen voor de surprise die gemaakt moet worden. Gelijk even binnen gepiept bij onze favoriete patisserie daar voor een croissantje. Ze hadden ook kleine Dubai-pistache-reepjes liggen. Dus die hebben we thuis bij de koffie gedeeld. Lekker hoor, maar dat daar zo'n hype omheen is ontstaan begrijp ik niet helemaal. Maar goed, ik kan nu zeggen dat ik ook zo'n ding geproefd heb, ha!
De rest van de middag hebben we zitten knutselen. Rug en schouders weer rot. Zit nu even op de bank tegen een warm dekentje aan. Morgen de stramme spieren maar weer even losgooien.