Jouw lijf Jouw lijf

Jouw lijf

Werken aan gezondere levenstijl en gewicht in 2024

Een gezellig draadje om elkaar te motiveren om onze persoonlijke doelen te halen op het gebied van een gezondere levensstijl en gewichtsverlies.

Succes allemaal en voel je vrij om aan te haken!

Ik baal ervan dat ik nog steeds niet mag en kan zwemmen ( heupblessure ) . Mijn werk valt me momenteel  al zwaar daardoor ( zorg ) , en vandaag op mijn vrije dag wou ik dan eigenlijk wat bewegen. Maar het is koud, nat, hagel. Het trekt nog niet erg zeg maar. Hopelijk  kan ik mezelf nog wat motiveren, ga eerst mijn fysio oefeningen  maar even doen.  Doe ik toch nog iets.

alhambra

alhambra

15-01-2024 om 12:17 Topicstarter

Iedere dag wegen doe ik ook maar zou ik niet moeten doen. Iedere zondagavond en wanneer ik op de sportschool ben, zou beter zijn.

Welkom Roosopjehoed!

Lientje,  hier is de zon gekomen ik hoop bij jou ook.

Ik ga zo een wandeling maken.
Gisteren heb ik aan de ene kant veel bewogen (sportschool en veel huishouden) maar ook ijs en chips gegeten naast mijn "reguliere" hoeveelheid koekjes/chocolade en 1 biertje gedronken. Vanavond ga ik daarom de rem erop zetten, ter compensatie.

alhambra schreef op 15-01-2024 om 12:17:

Iedere dag wegen doe ik ook maar zou ik niet moeten doen. Iedere zondagavond en wanneer ik op de sportschool ben, zou beter zijn.

Welkom Roosopjehoed!

Lientje, hier is de zon gekomen ik hoop bij jou ook.

Ik ga zo een wandeling maken.
Gisteren heb ik aan de ene kant veel bewogen (sportschool en veel huishouden) maar ook ijs en chips gegeten naast mijn "reguliere" hoeveelheid koekjes/chocolade en 1 biertje gedronken. Vanavond ga ik daarom de rem erop zetten, ter compensatie.

Maar je kunt ook niet de waarde van weegschaal A met die van weegschaal B vergelijken tenzij het helemaal dezelfde is, er zit altijd een behoorlijke meetfout in, en heb je op beide momenten wel hetzelfde aan, dat maakt ook al uit.

Ysenda schreef op 15-01-2024 om 13:21:

[..]

Maar je kunt ook niet de waarde van weegschaal A met die van weegschaal B vergelijken tenzij het helemaal dezelfde is, er zit altijd een behoorlijke meetfout in, en heb je op beide momenten wel hetzelfde aan, dat maakt ook al uit.

Klopt,  op mijn eigen weegschaal thuis ben ik 3 kilo lichter dan op de geijkte weegbrug ( zorg ) op mijn werk. Die laatste hou ik dan ook maar aan, alhoewel  ik liever  het gewicht van mijn eigen weegschaal  zou hebben. 

Als het maar naar benedengaat in elk geval. Op beide .   Hier inmiddels  ook een waterig zonnetje dus ga toch maar even wandelen.

Nou  ,ik trek mijn schoenen aan en het begint hier een partij te hagelen... nog maar ff wachten dan.

Het is mega wisselvallig inderdaad! Ik zit even op de bank moet te verzamelen om anderhalve kuub stookhout uit de bus te gaan halen en de tuin in te gooien. Daarna moet het ook nog naar achter en in de houtopslag gestapeld, maar dat is denk ik een klusje voor donderdag…

Qua veelwegen: misschien helpt de truc van Roosopjehoed, de weegschaal ergens neerzetten waar je moeite moet doen om m te pakken? 
Roos, wat naar lijkt me dat van je overtollige huid. Ben je zo goed bezig, krijg je er een nieuw probleem bij. Nog steeds veel beter om zoveel lichter te zijn natuurlijk, maar dan nog. Zou op termijn iets van een correctieve operatie een optie kunnen zijn, of wil je dat niet aan beginnen?

Lientje, naar van je heup ook. Hoor is het ondertussen met je achillespees? Ik loop ook al anderhalf jaar met een peesblessure, maar die begint nu eindelijk (na flink wat triggerpoint-therapie en dagelijkse oefeningen) te genezen. 

Pupsel, ik eet tussen 12 en 20 (begin ook wel vaak wat later met eten, beetje hoe het uit komt) t Is even wennen maar ik vond het snel makkelijker worden. 

alhambra

alhambra

15-01-2024 om 15:29 Topicstarter

Ysenda schreef op 15-01-2024 om 13:21:

[..]

Klopt. Ik snap dat het niet logisch is. Ik doe het omdat ik mezelf in 2023 ook steeds op de sportschool gewogen heb en wil dus kunnen vergelijken met wat ik in 2023 heb genoteerd.

alhambra

alhambra

15-01-2024 om 15:30 Topicstarter

lientje69 schreef op 15-01-2024 om 13:41:

Nou ,ik trek mijn schoenen aan en het begint hier een partij te hagelen... nog maar ff wachten dan.

Ja ik heb ook een bui gehad tijdens het wandelen

Roosopjehoofd, welkom! 
Hier hagelt het ook. Ik moet nog vuilnis wegbrengen maar het komt er maar niet van. 
ik ben niet zo heel erg met de weegschaal bezig. Maar het zou leuk zijn als de 7 weer in beeld komt. Volgens mij ben ik met begin 30 de 80 kg gepasseerd en er nooit meer onder gekomen. 
Vanmorgen was ik mijn portemonnee vergeten dus weer extra meters fietsen. Verder doe ik zoveel mogelijk activiteiten lopend. 
zit nu aan een grote thermoskan water. Ik had een beetje te weinig gedronken vandaag. 

Ik zou gaan sporten maar was toch nog wat later thuis dan verwacht en moest nog boodschappen doen dus ik ben met een wandeling door het park naar de winkel geweest. Ff door de sneeuw gelopen. Was te druk in mijn hoofd en mensen zeggen dat je dan juist moet gaan sporten maar bij mij werkt dat dan averechts. Nu ga ik woensdag en vrijdag en dan in het weekend weer. Ben natuurlijk gisteren ook wel geweest.
Moet dadelijk ook meteen even voor morgen eten maken want mijn rooster is vanwege zieke collega ff anders morgen.
Zit wel bijna aan de 10.000 stappen. 
Morgen dus heel de dag werken maar ga dan in mijn middagpauze wel even het centrum door wandelen.

Moosey,mijn achillespees  wordt langzaamaan beter. Of ik voel het nu minder omdat mijn heup overheerst,  dat kan ook nog . In april heb ik al 2 jaar last van mijn achillespees,  ik dacht dat het nooit over zou gaan. Maar het lijkt beter te worden eindelijk. 

Hier ook sneeuw. Het was vanmorgen heel mooi, nu begint het al te smelten. 

Vanmiddag wandelen met een vriend. Ik wandel veel de laatste dagen. s Avonds ook vaak nog een stukje. Het is erg rustig op straat, alleen vaak wat overenthousiaste honden en daar houd ik niet zo van. 

Ik had een keer een stappenteller besteld en dat was een heel klein dingetje dat ik ook alweer uit het oog verloren ben. Komt wel weer boven water. Ik word al snel dwangmatig van alles bijhouden dus t is ook geen ramp. 

Ik wil in de zomer wel een croptop aan. Geen idee of de boel nog te redden is maar het is een leuk streven. Het is nu nog een beetje blubberig rond mijn middel. 

Ha dames, ik kwam even melden dat ik dit weekend twee nieuwe broeken heb gekocht in een maat kleiner dan de maat die ik járen had! Ik heb heel lang (zo'n 7 jaar denk ik) maat 42-44 gehad. En nu had ik allemaal maatjes 42 uit de rekken getrokken (zo vaak koop ik geen broeken) en ik kon ze ALLEMAAL terug hangen  Ik was zó blij, heb mezelf dus vrolijk getrakteerd op twee broeken in maat 40!

Earlgreythee schreef op 16-01-2024 om 16:45:

Ha dames, ik kwam even melden dat ik dit weekend twee nieuwe broeken heb gekocht in een maat kleiner dan de maat die ik járen had! Ik heb heel lang (zo'n 7 jaar denk ik) maat 42-44 gehad. En nu had ik allemaal maatjes 42 uit de rekken getrokken (zo vaak koop ik geen broeken) en ik kon ze ALLEMAAL terug hangen Ik was zó blij, heb mezelf dus vrolijk getrakteerd op twee broeken in maat 40!

Wat geweldig! Goed zeg! Gefeliciteerd!

Maatje 40 kan ik voorlopig  alleen  nog maar van dromen. Dan moet er denk ik nog zo'n 20 kilo af.😅

Wat leuk!!

ik heb nog een paar mooie broeken op zolder liggen waar ik destijds geen afstand van kon doen. Het stuk van 70 naar 80 kg ging erg snel. Misschien passen ze weer. 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.