Jouw lijf Jouw lijf

Jouw lijf

Werken aan gezondere levenstijl en gewicht in 2024

Een gezellig draadje om elkaar te motiveren om onze persoonlijke doelen te halen op het gebied van een gezondere levensstijl en gewichtsverlies.

Succes allemaal en voel je vrij om aan te haken!

Lekker, zo'n avondje puzzelen! De nacht wel goed doorgekomen? Als ik hongerig naar bed ga, word ik soms wakker om 4 uur. Of ben ik misselijk als ik 's ochtends opsta. Hopelijk jij niet!

Ik ga zo tijdens de training van mijn oudste snel mijn rondjes e-gym doen. Eens kijken of ik weer wat kracht heb.

alhambra

alhambra

09-11-2024 om 09:28 Topicstarter

MissDalhousie schreef op 09-11-2024 om 09:16:

Lekker, zo'n avondje puzzelen! De nacht wel goed doorgekomen? Als ik hongerig naar bed ga, word ik soms wakker om 4 uur. Of ben ik misselijk als ik 's ochtends opsta. Hopelijk jij niet!

Ik ga zo tijdens de training van mijn oudste snel mijn rondjes e-gym doen. Eens kijken of ik weer wat kracht heb.

Ja! Om 23:30 was de trek over en heb ik lekker geslapen tot 07:00. Wel direct ontbeten want ik had wel trek.

Veel plezier bij de e-gym straks!

alhambra

alhambra

09-11-2024 om 10:44 Topicstarter

Dubbel

Ik heb ook egym gedaan net, sommige oefeningen kostten me vandaag wat meer moeite dan van de week. Misschien omdat ik net uit bed was en nog niet super veel bewogen had.
Straks nog even wandelen.
Man gaat vanavond uit eten met vrienden dus ik heb het rijk alleen. Aan de ene kant lekker maar vind het ook saai zo op zaterdagavond.

alhambra

alhambra

09-11-2024 om 16:49 Topicstarter

Dolfje schreef op 09-11-2024 om 11:01:

Ik heb ook egym gedaan net, sommige oefeningen kostten me vandaag wat meer moeite dan van de week. Misschien omdat ik net uit bed was en nog niet super veel bewogen had.
Straks nog even wandelen.
Man gaat vanavond uit eten met vrienden dus ik heb het rijk alleen. Aan de ene kant lekker maar vind het ook saai zo op zaterdagavond.

Ja het voelt toch anders hè op zaterdagavond. Ik gun je een leuke avond met een leuke serie of een boek.

Ik had net rond 15:30 flinke trek. Fruit en koek genomen. Manlief gaat gelukkig zo al koken want mijn dochters en ik hebben veel trek. We eten taco's.

Door het weer lijkt het al een paar uur avond.

Vandaag veel bewogen omdat we veel hebben schoongemaakt en net nog even op de fiets naar de winkels geweest met mijn oudste. Niet gewandeld dus maar wel genoeg bewogen zo.

E-gym was erg zwaar. Ik zat flink te zweten. Maandag heb ik een afspraak met voedingsdeskundige, dan gaan we ook weer meten om te kijken of ik op de juiste weg zit. Voor mijn gevoel niet. Zowel sporten als eten gaat al anderhalve week voor geen meter. 

Zometeen lekker uit eten met vriendinnen. 

alhambra

alhambra

09-11-2024 om 19:26 Topicstarter

MissDalhousie schreef op 09-11-2024 om 19:07:

E-gym was erg zwaar. Ik zat flink te zweten. Maandag heb ik een afspraak met voedingsdeskundige, dan gaan we ook weer meten om te kijken of ik op de juiste weg zit. Voor mijn gevoel niet. Zowel sporten als eten gaat al anderhalve week voor geen meter.

Zometeen lekker uit eten met vriendinnen.

Fijne avond en hopelijk kan ze je op de juiste weg zetten.

Alleen thuis en veel teveel gegeten en lopen snaaien. Ben maar op bed gaan liggen. En het ging vandaag zo goed. Tot einde van de middag.

Wat heerlijk om sinds bijna 2 weken oid hier weer te kunnen lezen.  Ik heb jullie gemist! De komende dagen hoop ik bij te lezen.  De redenen voor mijn onverwachte afwezigheid: allereerst gebeurde er onverwacht van alles rond mijn ouders.  Dagenlang ben ik naar Duitsland heen en weer geweest en het is nog niet voorbij.  Regelzaken maar ook daadwerkelijk opruimen.  Spullen naar Nederland vervoeren.  Met mijn hele gezin plus mijn broer en zijn vrouw. Verdriet,  lachen,  ergernis: allerlei emoties.
Daarnaast heb ik zelf vorig weekend een auto ongeluk gehad.  Daar werd ik ook niet fitter van. 
Plus de dagelijkse zorg op afstand voor familielid met verstandelijke beperking. 
Maar nu,  ik ben sinds anderhalf uur met eega op vakantieadres in Diependal.  Hier hopen we dat we kunnen bijkomen. En moeten we ook beslissen wat voor auto we weer gaan kopen,  we wilden al een ander kopen maar nu is het nog wat urgenter.  Ik hoop dat we de komende dagen gaan lopen,  tijd voor elkaar en onszelf hebben.  Ik hoop de komende dagen hier echt goed bij te lezen. 

Alle dingen voor mezelf schoten er bij in. Ik heb 1x nog een stukje gelopen.  Ht eten verdiende geen schoonheidsprijs. Door de diepvries bakstenen wel gezond maar op locatie toch ook ongezonde dingen gegeten.

alhambra

alhambra

09-11-2024 om 21:40 Topicstarter

Dolfje schreef op 09-11-2024 om 21:18:

Alleen thuis en veel teveel gegeten en lopen snaaien. Ben maar op bed gaan liggen. En het ging vandaag zo goed. Tot einde van de middag.

Knap dat je op bed nu bent gaan liggen en bent gestopt. Daar mag je trots op zijn!

alhambra

alhambra

09-11-2024 om 21:42 Topicstarter

Dorestad schreef op 09-11-2024 om 21:38:

Wat heerlijk om sinds bijna 2 weken oid hier weer te kunnen lezen. Ik heb jullie gemist! De komende dagen hoop ik bij te lezen. De redenen voor mijn onverwachte afwezigheid: allereerst gebeurde er onverwacht van alles rond mijn ouders. Dagenlang ben ik naar Duitsland heen en weer geweest en het is nog niet voorbij. Regelzaken maar ook daadwerkelijk opruimen. Spullen naar Nederland vervoeren. Met mijn hele gezin plus mijn broer en zijn vrouw. Verdriet, lachen, ergernis: allerlei emoties.
Daarnaast heb ik zelf vorig weekend een auto ongeluk gehad. Daar werd ik ook niet fitter van.
Plus de dagelijkse zorg op afstand voor familielid met verstandelijke beperking.
Maar nu, ik ben sinds anderhalf uur met eega op vakantieadres in Diependal. Hier hopen we dat we kunnen bijkomen. En moeten we ook beslissen wat voor auto we weer gaan kopen, we wilden al een ander kopen maar nu is het nog wat urgenter. Ik hoop dat we de komende dagen gaan lopen, tijd voor elkaar en onszelf hebben. Ik hoop de komende dagen hier echt goed bij te lezen.

Alle dingen voor mezelf schoten er bij in. Ik heb 1x nog een stukje gelopen. Ht eten verdiende geen schoonheidsprijs. Door de diepvries bakstenen wel gezond maar op locatie toch ook ongezonde dingen gegeten.

Klinkt als een pittige tijd. Kom goed tot jezelf de komende dagen. 

ik ben even ingestort, het is zo druk, en ik kan geen rust vinden.
Dus niet gesport, slecht gegeten en ik kijk nu al uit naar volgend weekend.
Dan heb ik het huis voor mezelf. Komende week 5 dagen werken en dat is eigenlijk te veel voor me. En dan ook nog deels in het buitenland. 

Ik probeer het volgende week wel bij te houden en dan de week er na na een weekend rust weer op pakken. Nou, ja voor een week, want daarna mag ik weer 2 weken op dienstreis.

oh, alles goed met jou Dorestad ivm auto-ongeluk? Geniet er lekker van met zijn 2-en

alhambra

alhambra

09-11-2024 om 22:49 Topicstarter

Ysenda schreef op 09-11-2024 om 21:47:

ik ben even ingestort, het is zo druk, en ik kan geen rust vinden.
Dus niet gesport, slecht gegeten en ik kijk nu al uit naar volgend weekend.
Dan heb ik het huis voor mezelf. Komende week 5 dagen werken en dat is eigenlijk te veel voor me. En dan ook nog deels in het buitenland.

Ik probeer het volgende week wel bij te houden en dan de week er na na een weekend rust weer op pakken. Nou, ja voor een week, want daarna mag ik weer 2 weken op dienstreis.

Het is dan even zoals het is. Rot dat je geen rust kunt vinden. Zou een luisterboek in bed luisteren kunnen helpen?

Dat klinkt heftig Dorestad, zo'n emotionele week en dan ook een auto ongeluk er bovenop 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.