Jouw lijf Jouw lijf

Jouw lijf

Werken aan gezondere levenstijl en gewicht in 2024

Een gezellig draadje om elkaar te motiveren om onze persoonlijke doelen te halen op het gebied van een gezondere levensstijl en gewichtsverlies.

Succes allemaal en voel je vrij om aan te haken!

alhambra

alhambra

08-11-2024 om 07:24 Topicstarter

Ik ga vandaag weer lekker wandelen met de lunch. Gisterenavond 30 minuten geroeid terwijl ik een serie keek.

De weegschaal gaf 1 kilo minder aan dan afgelopen zondag dus dat is ook een leuke stimulans.

Slim Auwereel om het dan alvast te delen hier. Het waren ook wel heel veel verleidingen.
Jij bent ook goed bezig geweest met de Merci Dolfje.

Ik herken wel heel erg dat als je eenmaal begint het dan lastig is om het ook bij 1 te houden. Bij mij op het werk ligt er ook meestal altijd wel iets van snoep/koek/chocolade.

Ik hou nog steeds vocht vast en het eten snaaien gebeurt ook te veel. Ik ontwijk de weegschaal nog even. Denk niet dat ik daar nu blij van wordt.

ik heb gelukkig een werkgever met veel aandacht voor gezonde voeding. Tijdens dat soort dagen is er ook altijd keus uit fruit, rauwkost, volkoren dingen, water met een smaakje etc. Ook wordt er geen alcohol geschonken. Ik vind dat wel heel goed. 
ik heb m’n vijfde training van de week gehad. Moet 100 gram eiwit op een dag eten, dat is soms nog best een uitdaging maar het komt de spiermassa wel ten goede moet ik zeggen. Ook vetpercentage gaat naar beneden. Ik eet veel meer en dat vond ik spannend. Mocht ook pas na drie weken weer op de weegschaal van m’n trainer maar het werkt dus! Kilo eraf en meer spieren en minder vet. Heel fijn dat ik dit onder begeleiding doe. 

alhambra

alhambra

08-11-2024 om 13:22 Topicstarter

Pff! Een kneitervol hoofd door ingewikkelde werkzaken en veel opruimwerkzaamheden hier in huis. Nu eerst even de deur uit voor een wandeling ondanks dat ik nog tig dingen te doen heb. 

Ik was vanochtend naar de sportschool voor wat beweging  en omdat ik het eigenlijk zonde van mijn vrije dag vond als ik niks leuks ging doen ben ik op de fiets ( elektrisch) in deze kou naar het tuincentrum gefietst. 5 km enkele reis ongeveer dus ik was er zo. Daar even rondgekeken en zit nu op 7500 stappen. Voor of na het eten loop ik met man nog even naar Ah dus dat zijn ook nog wat stappen.  Maar eerst even lunchen. En koffie om op te warmen.

Goed bezig Alhambra! Even wandelen maakt het hoofd leeg.

Mooie resultaten MissBobby, je werkt er hard voor

Ik had vanmorgen de verkeerde workout opgezet. Wilde een gewone full body workout doen, maar was isometric. Au, au... maar heb het wel volgehouden

Goed aan het bewegen dolfje.
Ik moest even opzoeken wat je bedoelde met isometric @roosopjehoed. Dat soort oefeningen kunnen inderdaad pittig zijn. 
Fijn dat je zulke goede begeleiding hebt @missbobby. 
@dorestad ik mis je hier echt. Ik hoop dat het goed met je gaat en dat je gewoon lekker druk bent en daardoor er niet aan toe komt. Mocht dat nou niet zo zijn, post hier gerust want ook mindere ervaringen horen hier. Hoe is het nu met je familielid? 
Ik had vanochtend was spierpijn door de oefeningen die ik gisteren thuis deed. Op vrijdagochtend staat start2run op het programma dus daar ben ik naartoe gefietst (a 5km). De training was leuk. Veel korte stukken in hoger tempo gedaan en heuveltje op en heuveltje af. Ging lekker. Al wandelend en sprintend en een stuk dribbelend 5 km afgelegd. Ook bij mijn vader geweest en een korte wandeling van 3,5 km in het bos met hem gedaan. Hem veel ondersteund want met hoogteverschillen stapt hij anders mis. Was een heel fijne ochtend met hem met mooie gesprekken. Vanavond ga ik uit eten bij een soort van allyoucaneat. Het wordt wel aan tafel geserveerd. Dat wordt lekker maar wel veel. De rest van de tijd doe ik echter rustig aan met eten en stevig qua bewegen dus ik denk dat ik niet iets extra’s hoef te doen of te laten. Het trekt wel weer bij. Zondagochtend staat weer een bootcamp op de planning. En we gaan dit weekend vast ook wel weer wandelen. 

vanmorgen een half uur gelopen en vanmiddag ook zoiets. Vreselijk koud hoor. Is voor mijn artritis weer wat minder. Vanmiddag boodschappen gedaan met mijn zusje, en wat nieuwe dingen uitproberen. 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.