Jouw lijf Jouw lijf

Jouw lijf

Werken aan gezondere levenstijl en gewicht in 2024

Een gezellig draadje om elkaar te motiveren om onze persoonlijke doelen te halen op het gebied van een gezondere levensstijl en gewichtsverlies.

Succes allemaal en voel je vrij om aan te haken!

Ninoea schreef op 07-11-2024 om 11:46:

Ik denk dat het wel goed is om dat heel zeker te weten, want slaapgebrek en overgang maken gewichtsbeheersing inderdaad moeilijker maar het zou jammer zijn als je het daaraan afdoet in de overtuiging dat je intake goed is terwijl die intake eigenlijk niet optimaal is.
Het is inderdaad ruk als je lang stil staat en toch veel doet. Ik heb ook lang stil gestaan en het veranderde bij mij pas na actief mijn beweegpatroon aan te passen en hoger intensief en kracht toe te voegen en ook door bepaalde standaard keuzes te veranderen. Voorheen: 10% Griekse yoghurt, volle melk. Nu: magere kwark en halfvolle melk.

Bij mij precies hetzelfde. Eerst raakte ik veel gewicht kwijt door te stoppen met pakjes/zakjes en kant-en-klare producten, die zijn echt funest. Sinds ik heel bewust let op mijn eiwitten en de calorieën en vetten in voedsel, gaat het er weer af. Dit inderdaad ook in combinatie met bewegen en voornamelijk krachttraining.

Mijn slaappatroon is ook al jaren beroerd, al merk ik dat het verbeterd is sinds ik meer ben gaan sporten en ontspannen(yoga/meditatie) . En ik heb ook last van vroege overgangsklachten. Maar om daar volledig de 'schuld' neer te leggen is niet helemaal eerlijk tegenover mezelf. Als ik mijn voeding niet track (en dat is dus niet alleen calorieën tellen, maar ook macro's bijhouden en kijken wélke calorieën je binnen krijgt) val ik ook niet af. Afvallen is niet gemakkelijk, het is keihard werken én jezelf aan durven te kijken in de spiegel.

Ninoea schreef op 07-11-2024 om 11:46:

Ik heb vandaag de knoop doorgehakt en lidmaatschap genomen op de app Seven. Ik had het er met mijn man over. Die vroeg hoe vaak ik dit jaar oefeningen had gedaan met de app. Dat bleken 40 trainingen te zijn. Dat trok mij over de streep.

Dan is zo'n lidmaatschap wel lonend. Succes!

Zo, een tijdje niet geweest hier, maar ik heb zó mijn best moeten doen vandaag, dat ik het even kwijt wil. Een dag met bijeenkomsten en workshops, hartstikke leuk. Maar: bij de koffie stonden minimuffins, appeltaartjes, brownies etc klaar. Bij de lunch naast broodjes en wraps ook quiche, chocoladebroodjes, dougnuts, croissants, pastry. Bij de workshops koekjes, minimarsjes, rolletjes pepermunt. Dan de thee met empanadas en pizzastukjes. En daarna de borrel, met vanalles uit de frituur, blokjes kaas. Gelukkig schonken ze ook spa rood en stond er ook paprika, komkommer en quinoa salade klaar. Maar het was een hele opgave om dat af te slaan. En dat is dus een trainingsdag van een werkgever waarbij ik ook een cursus van een health coach heb gevolgd. 🤔

Ik vind het knap Auwereel, dat je je in hebt kunnen houden. 

Dat zijn we veel verleidingen @auwereel, lastig om te vermijden. Knap van je!

Herkenbaar Auwereel, alleen bij mij leidt een dergelijke situatie ertoe dat ik te weinig kan eten op een dag. Alles is gluten en vliegt in het rond. Ik eet dan op andere plaatsen en tijden maar soms komt dat niet uit. Zoals vandaag. Dan sla ik een maaltijd over. Ik heb nog wat kcal te gaan. Ik probeer het om 21:00 uur weg te krijgen maar als ik vanavond liever yoga wil doen zonder volle maag, wint dat alsnog van mijn goede voornemen. Ik kan me daar dan best druk om maken en probeer mezelf te vertellen dat een dagje niet zo erg is. 

Jeetje Auwereel, niet te doen! Echt knap dat je alles hebt afgeslagen. En idd wel raar dat dit bedrijf dan ook trainingen laat geven door een health coach. In principe moet alles in balans kunnen, maar het is wel krom.

Ja, precies nogal krom. Zet fruit neer en volkorenbiskwietjes voor degene die honger krijgt, en dan wat lekkers bij de borrel na afloop, dat is dan toch wel voldoende? Dan hoef ik niet de hele tijd te denken, nee, dat neem ik niet! Want ik ben dol op een minimuffin en een brownie enzo, maar ik moet het gewoon niet eten, voordat ik het weet eet ik teveel op een dag.

alhambra

alhambra

07-11-2024 om 20:35 Topicstarter

Dan moet je de hele dag nee zeggen. Heel vermoeiend! Knap gedaan!

Friezinnetje schreef op 07-11-2024 om 18:34:

Ik vind het knap Auwereel, dat je je in hebt kunnen houden.

Ik ook!

Ik dacht op een gegeven moment, toen ik voor de zoveelste keer langs een schaal lekkers liep, ik zet gewoon op het forum dat ik heb volgehouden niets te nemen, dan krijg ik vast complimentjes en zo heb ik het volgehouden! 

alhambra

alhambra

07-11-2024 om 20:49 Topicstarter

We zijn goed 

Bij mij op het werk lagen chocolaatjes, van merci. Die steek je ook zo 3 achterelkaar naar binnen maar dat heb ik dus niet gedaan.
Pak nu wel nog ff een bakje kwark.

Merci kan ik ook prima vanaf blijven, totdat ik de eerste op heb. Dus heel verstandig Dolfje!

Goed bezig, allebei!

Ik zit nog steeds helemaal uit mijn ritme. Heb wel (veel) eetlust, maar krijg zuivel en brood nog niet weg.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.