Jouw lijf
alhambra
04-01-2024 om 11:50
Werken aan gezondere levenstijl en gewicht in 2024
Een gezellig draadje om elkaar te motiveren om onze persoonlijke doelen te halen op het gebied van een gezondere levensstijl en gewichtsverlies.
Succes allemaal en voel je vrij om aan te haken!
MissDalhousie
06-11-2024 om 18:46
Friezinnetje schreef op 06-11-2024 om 17:43:
vanmorgen op de weegschaal gestaan, en ik was sinds de operatie 3,3 kilo kwijt. Sinds februari ben ik 17 kilo kwijt.
Vandaag weer 2 rondjes gelopen, dat ging ook weer prima.
Iedereen is hier verder goed bezig, ook wil het mss niet helemaal zoals jij wilt. Dat komt wel weer, wees een beetje lief voor je lijf
Wow, jii gaat echt als een speer, zowel qua bewegen als qua kilo's! Hoe voel je je? Lukt het om energiek en alert te blijven nu je maar zo beperkt kan eten? (Ik weet niet hoe lang je aangewezen bent op soep/pap/gepureerde dingen - misschien mag je allang meer eten.)
Friezinnetje
06-11-2024 om 18:58
MissDalhousie schreef op 06-11-2024 om 18:46:
[..]
Wow, jii gaat echt als een speer, zowel qua bewegen als qua kilo's! Hoe voel je je? Lukt het om energiek en alert te blijven nu je maar zo beperkt kan eten? (Ik weet niet hoe lang je aangewezen bent op soep/pap/gepureerde dingen - misschien mag je allang meer eten.)
ja het gaat heel goed, ook energiek en alert. sinds vandaag mag ik weer vaste dingen eten. Tot nu toe gaat dat goed.
Ninoea
06-11-2024 om 19:33
Ik heb net, na het avondeten, nog even met mijn man een ommetje gemaakt. Even een half uurtje. Totaal aantal stappen komt vandaag op zo’n 14k uit. Ook 8 trappen gelopen en natuurlijk nog bootcamp gedaan en 13 km gefietst. Die 13 km waren kleine tochtjes naar bootcamp en naar de school van de kinderen ivm een afspraak.
Dolfje
07-11-2024 om 07:32
Bewegen gaat ondanks pijn goed maar ik krijg die kilo's er niet af. Nu blijf ik telkens 86/87 kilo. Word er wel echt moedeloos van.
Bailey26
07-11-2024 om 08:21
Hier gaat het bewegen ook prima. Alleen een beetje jammer dat ik gisteravond een half pak koekjes heb weg zitten eten
Ninoea
07-11-2024 om 09:35
Dolfje schreef op 07-11-2024 om 07:32:
Bewegen gaat ondanks pijn goed maar ik krijg die kilo's er niet af. Nu blijf ik telkens 86/87 kilo. Word er wel echt moedeloos van.
Ninoea
07-11-2024 om 09:38
Ik deed een training thuis met behulp van de app Seven. Ik stelde hem in op 4x. De training heette hardcore en dat was het ook. Zware core-oefeningen. Ben echt afgepeigerd. Blijkbaar kon ik deze in de gratis versie eenmalig doen. Nu moet ik gaan betalen om hem te unlocken. Het goede nieuws is: 32 minuten lang getraind dus een goede start van de dag.
RoosOpJeHoed
07-11-2024 om 10:50
Dolfje schreef op 07-11-2024 om 07:32:
Ja logisch dat je er moedeloos van wordt, enorm frustrerend! Als je focus echt ligt op afvallen, dan is je eetpatroon 100x belangrijker dan sporten. En qua sporten zou de focus moeten liggen op krachttraining omdat spieren vet verbranden, even kort door de bocht. Heel goed dat je beweegt natuurlijk, maar ik zou mezelf op dat gebied meer rust gunnen, eerst die heupproblemen oplossen (if possible) en je eetpatroon drastisch onder de loep nemen, daar kun je veel grotere stappen mee zetten.
RoosOpJeHoed
07-11-2024 om 10:51
Ninoea schreef op 07-11-2024 om 09:38:
Ik deed een training thuis met behulp van de app Seven. Ik stelde hem in op 4x. De training heette hardcore en dat was het ook. Zware core-oefeningen. Ben echt afgepeigerd. Blijkbaar kon ik deze in de gratis versie eenmalig doen. Nu moet ik gaan betalen om hem te unlocken. Het goede nieuws is: 32 minuten lang getraind dus een goede start van de dag.
Au! Ik word al moe als ik dit lees, knap hoor!
RoosOpJeHoed
07-11-2024 om 10:52
Vanmorgen bij de dokter geweest vanwege de aanhoudende knieproblemen. De spataderen zijn volgens haar niet het probleem, die verergeren de boel alleen. Het is waarschijnlijk overbelasting of slijtage van de knie. Dus op naar de fysio, alwéér
Dolfje
07-11-2024 om 11:02
Hopelijk kan de fysio je nu wel helpen Roos.
Ik doe nu meer egym dus krachttraining dan cardio, heb met Egym minder last van de heup dan tijdens lopen en crosstrainen. Ik denk dat mijn gewicht echt heel veel samen hangt met de overgang en het ontzettend ruk slapen. En het stomme is dat ik tegenwoordig best wel fit ben in tegenstelling tot toen ik nog geen 40 was.
Ies
07-11-2024 om 11:29
Jullie gaan zo snel hier😁.
Iemand gaf tips tav uiteten, dank, ik ga ze uitproberen! Zal nu niet iedere keer gaan lukken want nogal wat feestelijkheden hier en het voelt (nog) wat minder feestelijk er zo op te letten. Geldt voor mij ook (nog) voor alcohol, daarom ook (echt lekkere) bubbels gehad. Maar wel tevreden, ik drink thuis al praktisch niets meer.
Verder is het heel erg druk en moet mijn focus eigenlijk liggen op zoveel mogelijk rust nemen. De rest liever status quo nu.
Bewegen blijft een heel gepuzzel om al mijn klachten heen.
Ninoea
07-11-2024 om 11:46
Slecht slapen doet veel. Het zorgt er ook voor dat caloriebeperking minder makkelijk vol te houden is. Wat is jouw probleem met slapen eigenlijk @dolfje? Gaat het om het in slaap vallen of om de kwaliteit van slaap? Heb je daar hulp bij van een arts of medicatie of iets dergelijks?
Houd je bij wat en hoeveel je eet en drinkt op een dag? Heb je inzicht of dat echt goed gaat en het dus mogelijk inderdaad dat slaapgebrek en die overgang zijn of dat je per ongeluk toch een te hoge intake hebt?
Ik denk dat het wel goed is om dat heel zeker te weten, want slaapgebrek en overgang maken gewichtsbeheersing inderdaad moeilijker maar het zou jammer zijn als je het daaraan afdoet in de overtuiging dat je intake goed is terwijl die intake eigenlijk niet optimaal is.
Het is inderdaad ruk als je lang stil staat en toch veel doet. Ik heb ook lang stil gestaan en het veranderde bij mij pas na actief mijn beweegpatroon aan te passen en hoger intensief en kracht toe te voegen en ook door bepaalde standaard keuzes te veranderen. Voorheen: 10% Griekse yoghurt, volle melk. Nu: magere kwark en halfvolle melk.
Ik heb vandaag de knoop doorgehakt en lidmaatschap genomen op de app Seven. Ik had het er met mijn man over. Die vroeg hoe vaak ik dit jaar oefeningen had gedaan met de app. Dat bleken 40 trainingen te zijn. Dat trok mij over de streep.
Dolfje
07-11-2024 om 11:56
Ik val wel in slaap maar slaap niet door en veel te vroeg wakker. Komt nu ook een heel stuk door de pijn in mijn heup dat liggen op een gegeven moment niet meer comfortabel is. Ik gebruik verder geen medicatie en ook geen pijnstillers daarvoor want dat hielp toch niet.
Nou ik zit heel vaak wel onder mijn calorieën ok ook wel er boven in het weekend dat geef ik toe.
Ik ben inmiddels ook al over gestapt op magere melk en drink op het werk geen of een heel stuk minder die automaten cappuccino.
Magere kwark en 30+ kaas etc heb ik al jaren.
Tot een 1,5 jaar geleden of zo als ik na een weekend wat zwaarder was door uit eten of feestje of zo was het er binnen 3 dagen af. En nu zit ik nog met die vakantie kilo's van september. Daar merk ik ook verschil in.