Jouw lijf Jouw lijf

Jouw lijf

Werken aan gezondere levenstijl en gewicht in 2024

Een gezellig draadje om elkaar te motiveren om onze persoonlijke doelen te halen op het gebied van een gezondere levensstijl en gewichtsverlies.

Succes allemaal en voel je vrij om aan te haken!

Hopelijk gaat de injectie je wel helpen Dolfje.

Snap wel dat je moe bent Ysenda. Het klinkt wel alsof je op dit moment heel druk bent. Ook leuke dingen kunnen soms meer kosten dan opleveren. Hopelijk vind je snel weer wat balans en vermindert de vermoeidheid.

Hier gaat het bewegen redelijk. Heb een aangepast rooster gekregen vanwege mijn schouder. Ben maandag wel eerder gestopt met sporten. Ik hou op het moment zo veel vocht van. Heb daar af en toe echt last van. Hopelijk wordt het wat minder als m'n menstruatie klaar is. 

alhambra

alhambra

06-11-2024 om 08:25 Topicstarter

Gisterenavond toch in de fout gegaan. Zo stom! En het was niet eens echt lekker

nou mijn bloeddruk is ondanks de stress en drukte helemaal prima.

Vannacht lekker geslapen en nu ben ik op zoon aan het wachten om naar de kerstshow te gaan.

Balen Alhambra! Zeker als het niet eens lekker is. Zie het alleen niet als 'de fout in gaan', accepteer die momenten en focus je weer op wat je wel goed doet of kunt doen. Kies zo nu en dan voor iets dat je écht lekker vindt en geniet daarvan, dan verval je minder vaak in snaaigedrag van dingen die je niet wilt. Het blijft een proces met vallen en opstaan.

Vocht vasthouden is niet fijn, Bailey, dan wil je lijf soms gewoon niet. Hopelijk is het snel over.

Ysenda, fijn dat je goed geslapen hebt en veel plezier!

Gisteren heeft mijn man weer overzichtfoto's gemaakt. Dat doe ik zo eens in de drie/vier maanden. Progressie is dan vaak goed te zien. Hij heeft ze alleen in zijn mapje gezet op de cloud waar ik niet in kan, dus ik heb nu geen idee, haha!
Net weer even gesport, moest uit mijn tenen komen, maar het is gelukt. En braaf een banaan gegeten i.p.v. de chocolate chip cookies die mij roepen vanuit de koektrommel. Banaan smaakt niet hetzelfde als die koekjes, da's dan wel jammer

Dorestad schreef op 01-11-2024 om 09:04:

een slechte maand. Gemiddeld 13000 stappen. Met (letterlijk) pijn en moeite 200 kilometer gewandeld. Paar keer bootcamp gedaan. Paar keer Yin yoga en 1x Pilates. Per week 2 tot 3 x fysio.

Hoe gaat het nu met jou Dorestad?

alhambra

alhambra

06-11-2024 om 11:10 Topicstarter

Eens RoosOpJeHoed, die term is niet helpend. Vanochtend zat ik nog vol van gisteren dus ik heb niet ontbeten. Iets van compensatie dus. Ik ga zo goed lunchen ook met fruit om te voorkomen dat ik later ga snaaien. 

RoosOpJeHoed schreef op 06-11-2024 om 10:31:

[..]

Hoe gaat het nu met jou Dorestad?

Ben ik ook benieuwd naar ja. 

Vorige week was ik natuurlijk ziek geweest en een weekend weg geweest waardoor ik minder had gesport. Met name minder bootcamp. Maandagavond ook afgezegd vanwege te moe. Gisterenochtend wel hardgelopen en vanochtend wel bootcamp gedaan. Ik zag er tegenop, maar het ging heel erg lekker. Ook drie nieuwelingen bij de groep. Leuk.

alhambra schreef op 06-11-2024 om 11:10:

Eens RoosOpJeHoed, die term is niet helpend. Vanochtend zat ik nog vol van gisteren dus ik heb niet ontbeten. Iets van compensatie dus. Ik ga zo goed lunchen ook met fruit om te voorkomen dat ik later ga snaaien.

Je kunt het ook proberen te zien als luisteren naar je lijf en er lief voor zijn ipv compensatie 😘. Je lijf is geen machine en vraagt soms meer dan een andere keer. Dus eigenlijk heb je heel goed op gevoel gegeten vanochtend. 

Due-scimmie schreef op 06-11-2024 om 16:57:

[..]

Je kunt het ook proberen te zien als luisteren naar je lijf en er lief voor zijn ipv compensatie 😘. Je lijf is geen machine en vraagt soms meer dan een andere keer. Dus eigenlijk heb je heel goed op gevoel gegeten vanochtend.

Dit! 

Maar je bent goed bezig Alhambra, je zou alleen liever voor jezelf kunnen zijn door niet te veroordelen en dingen te zien als compensatie. Je lichaam geeft je wel aan wat het wil en wat niet. Uit eigen ervaring kan ik zeggen dat dat ook steeds sterker wordt. Mijn lichaam gaat echt in oorlogsstand als ik bijvoorbeeld te vette dingen eet. Je gaat er komen!

Ik heb dus net mijn foto's zitten kijken en ik ben er een beetje beduusd van. De laatste foto's waren van juni. Ik heb daarna een wat mindere periode gehad qua afvallen: "slechts" 3 kilo. Maar ik weet wel dat mijn eetpatroon wat anders is in de zomer (vooral de vakantie), er veel stress is de laatste tijd en dat ik aankom in spieren. Maar op die foto's is dus zo enorm veel progressie te zien! Bizar! Mijn knieën raken elkaar niet meer, mijn schouders/bovenrug zijn een heel stuk 'droger' geworden en mijn billen zijn wat 'gelift´.

Zo zie je maar, de weegschaal zegt niks! En dat is exact waarom ik dit soort foto's maak. Ze zijn wel wat confronterend, want ja, ik heb hangend vel en nog steeds vetblobben aan de achterzijde, maar ik kan er zo vol trots naar kijken.

Hopelijk geef het de mensen met een onaardige weegschaal hoop Focus niet alleen daarop. En je hoeft niet iedere dag 40 kilo te deadliften. Doe ik ook niet (4 kilo is mijn max, haha).

dat je naar de Mac gaat om te ontprikkelen vanuit het drukke tuincentrum en dan door naar de sportschool. 

Het ging best goed, en ik ben ook blij dat we dat maffe plan hebben doorgezet om vanuit de kerstshow niet eerst naar huis te gaan maar gelijk door naar onze favoriete sportschool want die is niet bij ons in de stad.
Want als we eerst naar huis waren gegaan weet ik niet of ik mezelf had kunnen motiveren om toch naar de sportschool te gaan.

Nu wachten tot zoon zijn programma heeft afgerond en dan vanavond beginnen met de kerstboom op te zetten waarschijnlijk. Of ik laat dat zoon en zijn vriendin doen dit weekend.

vanmorgen op de weegschaal gestaan, en ik was sinds de operatie 3,3 kilo kwijt. Sinds februari ben ik 17 kilo kwijt. 
Vandaag weer 2 rondjes gelopen, dat ging ook weer prima. 
Iedereen is hier verder goed bezig, ook wil het mss niet helemaal zoals jij wilt. Dat komt wel weer, wees een beetje lief voor je lijf  

Wat fijn Friezinnetje dat het goed gaat.

Ik ben naar het werk en naar huis gelopen en vanmiddag toen mijn boek uit was nog een half uurtje gewandeld dus nu 13.000 stappen gezet.
Morgenvroeg naar de sportschool voor Egym.

RoosOpJeHoed, wat een goed idee, die foto's. En superfijn dat je zoveel verandering kan zien! Ik merk zelf nog helemaal niets aan mijn lijf.

Heerlijk, nu al een kerstboom, Ysenda! Ik was net ergens waar het ook al helemaal gezellig gemaakt was met lampjes enzo, werd er heel vrolijk van!

Qua gewicht, eten en beweging ben ik wat minder vrolijk. Mijn lichaam wil nog helemaal niets doen, maar wel allerlei ongezonde dingen. E-gym ging gisteren voor geen meter. Vandaag tussen de middag naar het zwembad gegaan (mijn zwemtas lag al weken klaar in mijn kantoor) en daar voor de zekerheid maar in de langzame baan gegaan. Goede inschatting, want kwam amper vooruit. Ik moet echt nog bijkomen blijkbaar.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.