Jouw lijf Jouw lijf

Jouw lijf

Werken aan gezondere levenstijl en gewicht in 2024

Een gezellig draadje om elkaar te motiveren om onze persoonlijke doelen te halen op het gebied van een gezondere levensstijl en gewichtsverlies.

Succes allemaal en voel je vrij om aan te haken!

Friezinnetje, fijn dat het zo goed gaat! Hopelijk blijft je herstel zo voorspoedig gaan en ga je mooie resultaten boeken richting een gezond gewicht.

Alhambra, altijd jammer als de vakantie voorbij is en je weer de gebruikelijke dingen moet doen. Goed dat je even lekker bent gaan lopen. Ik hoop dat je weegmoment is meegevallen en anders over een paar dagen weer kijken, dan is het vocht eraf.

Ik heb na wat dagen krachttraining vanmorgen een half uurtje aerobics (wat klinkt dat jaren '80 eigenlijk) gedaan. Ging best lekker, zeker als ik bedenk dat ik een jaar geleden na 5 minuten al liep te puffen. Ik trok zojuist een truitje aan dat vorig jaar steeds opkroop, nu zit het lekker. Dat zijn weer van die kleine momentjes die motiveren verder te gaan.

alhambra

alhambra

04-11-2024 om 13:18 Topicstarter

De schade was kleiner dan verwacht maar ik zit wel net boven de grens die ik acceptabel vind. Net wel lekker gewandeld in het zonnetje!

Ben weer genoeg opgeknapt om aan het werk te gaan en ik ga zo ook gelijk proberen of ik de e-gym weer aan kan. Veel op bed/bank gelegen, dus heel weinig bewogen. Behalve mijn hoestspieren, die zijn volop getraind!

alhambra

alhambra

05-11-2024 om 08:12 Topicstarter

Fijn dat het weer wat beter gaat!

Fijn dat het beter gaat. Succes met werken en de e-gym. 
Ik deed vanochtend een training van 2x 15 min hardlopen met 4 wandelen pauze en 10 min wandelen als warming up en cooling down. Dat ging lekker. Op de fiets naar het bos gegaan en daar getraind. Dus ook alweer 11 km gefietst in totaal. Heb net een bak havermout met banaan op en een handje noten. Dadelijk een afspraak om te kijken of ik geschikt ben voor bloeddonatie. 

Ik heb vanmorgen vrij veel aan de balie gezeten ipv lopen maar het was wel een productieve ochtend want heb veel afgehandeld en dat geeft rust in mijn hoofd.
Ben vandaag naar Egym geweest en heb eerst 15 minuten gewandeld op de loopband omdat ik dus niet zoveel stappen had gezet. Zit nu op 8400 en maar goed. Ben van plan om morgen te gaan wandelen naar het werk dan kom ik er wel overheen. Heb morgen nl kantoordienst en mijn voornemen is om op zulke gewone woensdagen te voet te gaan.  Het zal wel pijn opleveren maar ja dat is dan maar zo. Over 4 weken is het hopelijk over..

alhambra

alhambra

05-11-2024 om 17:31 Topicstarter

Wat goed dat je bloed wilt gaan doneren, Ninoea!

Dolfje, ik hoop toch dat je er eerder van af bent dan over 4 weken.

Vanmiddag een fijne lunchwandeling en gisterenavond weinig genomen. Ik ga er vanavond weer voor!

Vandaag weer 2 wandelingen gemaakt, merk dat ik iets minder moet lopen, omdat ik wat last van mijn heup krijg. Verder gaat het prima!

Dolfje schreef op 05-11-2024 om 17:25:

. Het zal wel pijn opleveren maar ja dat is dan maar zo. Over 4 weken is het hopelijk over..

Vertraag je je herstel daar niet mee als je toch stug door gaat ondanks pijn?

ik ben uit mijn goede flow gevallen helaas.
Dit weekend weggeweest met een vriendin, niet gesport wel bewogen.
Maar gister was ik mentaal zo moe dat ik niks kon en vandaag is daar nog fijn wat bij omgegooid.

Morgen wil ik wel gaan sporten, we gaan dat doen op de terugweg van de kerstshow is het idee.
Donderdag dan wel weer met PT.
Dan is het heel druk met naar de film gaan Er staan er 6 gepland in 3 dagen. 

Volgende week een onverwachte dienstreis dus ik denk dat sporten er weer bij in schiet en dat vind ik erg jammer.

Eerst deze week maar eens doorkomen.

alhambra schreef op 05-11-2024 om 17:31:

Dolfje, ik hoop toch dat je er eerder van af bent dan over 4 weken.

Dat zou mooi zijn maar verwacht ik niet, over 4 weken krijg ik een injectie in het ziekenhuis. 

Ysenda schreef op 05-11-2024 om 19:01:

[..]

Vertraag je je herstel daar niet mee als je toch stug door gaat ondanks pijn?

Nee want de afgelopen 4/5 maanden heb ik gemerkt dat het niet uit maakt of ik rust of redelijk actief ben.  Pijn heb ik toch ook in rust.

alhambra

alhambra

05-11-2024 om 19:20 Topicstarter

Ik gun je toch een goede week Ysenda.

Oh ja nu herinner ik me weer dat je hebt verteld over een injectie. Sterkte!

Ja ik heb er in juli al een gehad bij de huisarts maar nu dus in het ziekenhuis. Hopelijk helpt dat.

Ysenda schreef op 05-11-2024 om 19:06:

ik ben uit mijn goede flow gevallen helaas.
Dit weekend weggeweest met een vriendin, niet gesport wel bewogen.
Maar gister was ik mentaal zo moe dat ik niks kon en vandaag is daar nog fijn wat bij omgegooid.

Morgen wil ik wel gaan sporten, we gaan dat doen op de terugweg van de kerstshow is het idee.
Donderdag dan wel weer met PT.
Dan is het heel druk met naar de film gaan Er staan er 6 gepland in 3 dagen.

Volgende week een onverwachte dienstreis dus ik denk dat sporten er weer bij in schiet en dat vind ik erg jammer.

Eerst deze week maar eens doorkomen.

Balen dat je goede flow weg is. Mentale moeheid is driewerf ruk.

om de week door te komen, maar zo te lezen staan er ook leuke dingen gepland, zoals de films, geniet daarvan!

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.