Jouw lijf Jouw lijf

Jouw lijf

Werken aan gezondere levenstijl en gewicht in 2024

Een gezellig draadje om elkaar te motiveren om onze persoonlijke doelen te halen op het gebied van een gezondere levensstijl en gewichtsverlies.

Succes allemaal en voel je vrij om aan te haken!

MissDalhousie schreef op 01-11-2024 om 15:59:

[..]

Wow, ik ben echt jaloers op het aanbod van jouw sportschool! Genoeg sportscholen hier in de buurt, maar geen enkele met zo'n uitgebreid lesrooster.

Sowieso vind ik dat we ons allemaal goed geweerd hebben hier! Het gaat allemaal niet vanzelf, dus iedere keer wandelen/sporten/bewuste keuze maken verdient een compliment!

Dolfje, hopelijk werkt die spuit wel. Fijn dat je heup iig niet versleten is!

Het zijn vier verschillende sportscholen. waarvan ik 3 ik niet hoef te betalen omdat ik lesgeef. En thuis sport ik ook nog wat. 

MissDalhousie schreef op 01-11-2024 om 15:59:

[..]

Dolfje, hopelijk werkt die spuit wel. Fijn dat je heup iig niet versleten is!

Ik hoop het ook want ik hou me met sporten en lopen best wel in nu vanwege de pijn.

RoosOpJeHoed schreef op 01-11-2024 om 14:55:

Ik trok mijn winterjas aan en dacht serieus dat ik per ongeluk die van mijn man aan had getrokken, véél te ruim! Was echt mijn eigen jas. Is echt nog een mooie jas, dus ik blijf deze winter maar even in deze tent lopen

Mijne is ook te groot, maar vindt hem ook mooi en te duur om opnieuw te kopen. 

Ha daar ben ik weer. Ik voel me weer goed genoeg om wat te bewegen. Ik ben ook een weekend weg met veel vriendinnen dus minder in de gelegenheid te sporten en meer om te snaaien. 
Toch nog hardgelopen vandaag. 8 x 4 min hardlopen met 90 sec wandelen tussendoor en een warming up en cooling down van 10 min wandelen. Ik had een foutje gemaakt dus het werd 6 x 4 min met 90 sec ertussen en 1 x 9,5 min hardlopen (twee sessies plus wandeltijd tussendoor aan elkaar vast per ongeluk). Ging wel goed. 

oktober: 

9 x bootcamp 
4 x start2run 
7x zelf hardlopen 
Wandelen 54 km wat erg weinig is 
Fietsen 300 km wat juist wel veel is 
Gemiddeld aantal stappen per dag 10600
Actieve kcal per dag gem 740 

ondanks ziek zijn behoorlijk gesport. Soms een echte puzzel om bootcamp en hardlopen te combineren en belastbaarheid goed in de gaten te houden. 
Ambitie om wat vaker 7 minuten oefeningen te doen tussendoor. 

ToetieToover schreef op 01-11-2024 om 16:30:

[..]

Het zijn vier verschillende sportscholen. waarvan ik 3 ik niet hoef te betalen omdat ik lesgeef. En thuis sport ik ook nog wat.

Dat is heel fijn! Hier krijg ik regelmatig commentaar van man over het 'enorme' bedrag wat er iedere maand aan sport/sportbenodigdheden wordt uitgegeven.

MissDalhousie schreef op 03-11-2024 om 09:10:

[..]

Dat is heel fijn! Hier krijg ik regelmatig commentaar van man over het 'enorme' bedrag wat er iedere maand aan sport/sportbenodigdheden wordt uitgegeven.

Dat is dan weer een voordeel van gescheiden zijn. Geen gezeur over waar ik mijn geld aan uit geef 🤣

MissDalhousie schreef op 03-11-2024 om 09:10:

[..]

Mijn man haalde gisteren met liefde zijn pinpas door de betaalautomaat toen ik weer een nieuwe kettlebell had uitgezocht bij Decathlon. Ik moest hem wel zelf dragen

Dat 'enorme' bedrag is toch voor je gezondheid en zou je man toch niet over moeten zeuren?

Ik ga dus straks een workout doen met mijn gloednieuwe kettlebell. Mijn benen zijn weer bijgekomen van de ietwat zware workout vrijdag, dus het kan wel weer. Weet nu al dat ik er spijt van ga krijgen, want ik moest en zou een kettlebell van 4 kilo i.p.v. 2 (ik train heel lam, maar vooralsnog wel effectief).

Vanmorgen een euforisch moment op de weegschaal, want ik tikte eindelijk onder het gewicht van een maand geleden. Ik zak altijd net na mijn ´hormonale periode' (slik de pil door dus een menstruatie kan ik het niet noemen) in gewicht, dat gaat dan schommelen en een week of twee later is dat gewicht een feit, dus dan ben ik afgevallen. Alleen nu duurde dat wat langer. Ja, ik maak een hele studie van mijn weegschaalmomentjes Aard van het beestje.

Gisteren was ik bij de bakker gezwicht voor een roombroodje. Heb een beetje haat/liefde-verhouding met die dingen, want het wekelijkse(!!!) roombroodje heeft er mede voor gezorgd dat ik tijdens mijn PND héél veel kilo's ben aangekomen. Echt troostvoer was het. Maar gisteren heb ik er intens van genoten en toch binnen mijn calorietekort gebleven.

Hebben jullie ook iets van eten waar je echt een sucker voor bent? Ik heb dat bijvoorbeeld ook met gevuld speculaas. Wel de goede van de bakker, met echt spijs, maar oei, dat moet ik niet te vaak eten...

niet met gevuld speculaas wel met speculaasbrokken en met stroopwafels. Maar die laatste wordt het sowieso niet weer, speculaas zal straks mss wel eens kunnen. 

Ik heb net mijn eerste, lichte oefeningen weer gedaan en ga zo een stukje lopen. voel me erg goed en het is mooi weer. Daar ben ik wel blij om, dat het iig droog is, dan kan ik mijn rondje mooi maken. 

Ik was een weekend weg en er was veel lekkers te eten en te drinken. Heb wel echt lekker gegeten en ook gesnoept.maar ik heb ook twee keer hardgelopen en dat ging heel erg lekker. Vandaag 5 x 7 min hardlopen met 90 sec wandelen ertussen. 10 min warming up en 10 cooling down. 9.2 km gelopen in totaal. Ging heel lekker. Voel me weer goed.

Ach, man mag best wel eens klagen, gaat toch iedere maand om 200-300 euro en daar kan je ook andere dingen van doen. Gelukkig steunt ie me verder wel. Dat is voor hem soms best ingewikkeld, want hij heeft een soort jeugdtrauma van zijn moeder die altijd, echt altijd, op dieet was.

Hoe beviel de nieuwe kettlebell, RoosOpJeHoed?

Ik ben een enorme sucker voor pasta. En dan vooral spaghetti/andere slierterige pasta met vis/zeevruchten en wittewijnsaus. Daar eet ik zo 1000 calorieën aan weg (en ja, dat is heel veel pasta). Qua snoep scoren marsepeinbroodjes met een dun laagje chocola erover heel hoog. Ik heb mezelf er een voor Sinterklaas beloofd.

MissDalhousie schreef op 03-11-2024 om 17:43:

Ach, man mag best wel eens klagen, gaat toch iedere maand om 200-300 euro en daar kan je ook andere dingen van doen. Gelukkig steunt ie me verder wel. Dat is voor hem soms best ingewikkeld, want hij heeft een soort jeugdtrauma van zijn moeder die altijd, echt altijd, op dieet was.

Hoe beviel de nieuwe kettlebell, RoosOpJeHoed?

Ik ben een enorme sucker voor pasta. En dan vooral spaghetti/andere slierterige pasta met vis/zeevruchten en wittewijnsaus. Daar eet ik zo 1000 calorieën aan weg (en ja, dat is heel veel pasta). Qua snoep scoren marsepeinbroodjes met een dun laagje chocola erover heel hoog. Ik heb mezelf er een voor Sinterklaas beloofd.

De kettlebell was een uitdaging, ik heb hem op eenderde van de workout vervangen door een lichtere dumbbell

Een moeder die altijd op dieet is ken ik, de mijne is dat nog stééds. Ook altijd fitnessapparatuur kopen dat stond te verstoffen op zolder, dus wat dat betreft snap ik je man. Fijn dat hij je verder wel steunt

Leuk dat je jezelf zo'n marsepeinbroodje hebt beloofd voor Sinterklaas (ik moest even Googelen voor ik het herkende, heb zelf weinig met marsepein). Iets om naar uit te kijken!

alhambra

alhambra

03-11-2024 om 21:25 Topicstarter

Ik ben dol op naturel chips, fondant au chocolat(lavacake) en pains aux raisins (koffiebroodjes).

Die laatste twee weet ik goed te vermijden maar die naturel chips dat is een stuk moeilijker.

De vakantie is weer voorbij. We hebben het goed gehad. Ik was vandaag wel een beetje chago dat het alweer voorbij was en dat we zoveel nuttige dingen moesten doen.

Ben nu wel wat opgeknapt qua humeur omdat ik een half uur flink heb doorgestapt buiten.

Straks is mijn wekelijkse weegmoment. Ik hoop dat het meevalt.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.