Jouw lijf
alhambra
04-01-2024 om 11:50
Werken aan gezondere levenstijl en gewicht in 2024
Een gezellig draadje om elkaar te motiveren om onze persoonlijke doelen te halen op het gebied van een gezondere levensstijl en gewichtsverlies.
Succes allemaal en voel je vrij om aan te haken!
MissDalhousie
01-11-2024 om 07:28
Maandoverzicht oktober:
Stappen: 10.508 gemiddeld (niet omgehad in de dojo)
Jiu-jitsu: 13 uur (alleen de uren geteld waarin ik zelf actief heb getraind)
E-gym: 13x
Zwemmen: 5x
Yoga: 7x
Hiit: 2x
Qua bewegen ga ik heel lekker. Focus gaat voor november dus vooral op het eten. Grootste doelen: geen snoep/koek/gebak, min. 100 gram eiwitten, oppassen dat mijn groente/fruit op peil blijft.
MissBobby
01-11-2024 om 07:32
MissDalhousie schreef op 31-10-2024 om 19:50:
Klinkt als een lekker pittig programma, MissBobby! Wie maakt jouw rooster?
ik ga naar een kleine sportschool met veel individuele begeleiding. Heb een vaste trainer waar je je wensen kunt neerleggen en hij past dan aan.
MissDalhousie
01-11-2024 om 07:33
Ies schreef op 31-10-2024 om 22:57:
Klinkt goed Friezinnetje!
Hier wel tevreden over oktober op dit vlak.
Heb weer 15.000 stappen gemiddeld pd (dat is incl alle beweging) en dat was ook mijn plan.
En maar één xtje echt gesnoept en dat is ook wonderbaarlijk voor mij!
Afgevallen ben ik denk ik niet (allang niet gewogen) misschien zelfs wat bijgekomen. Maar heel gek vind ik dat niet, veel etentjes gehad deze maand en ook ook weer vaker alcohol gedronken.
Dat laatste wil ik wel weer minderen. Er staan komende tijd wel flink nog wat gelegenheden op de planning, ook etentjes.
Hoe ik het met etentjes (in restaurant) ga doen moet ik me eens gaan bedenken want het bevalt me nu steeds minder. Het ongezondere eten in de meeste gelegenheden dat me eigenlijk meestal ook niet meer echt smaakt. Zonde. Gisteren weer een etentje gehad en ik vond dat ik helemaal niet veel had gehad maar wel halve nacht buikpijn en misselijk, bleeh.
Vervelend dat je niet echt geniet van het eten en er dan ook nog eens last van krijgt! Wat zou je kunnen helpen om meer grip te krijgen? Zelf het restaurant kiezen? Vooraf op de kaart al kijken wat je gaat bestellen? Jezelf een standaard alcohollimiet opleggen (bijv. maar 1 glas)? Van tevoren heel veel groente eten en in het restaurant alleen een voorgerecht nemen als hoofdgerecht?
MissDalhousie
01-11-2024 om 07:37
MissBobby schreef op 01-11-2024 om 07:32:
[..]
ik ga naar een kleine sportschool met veel individuele begeleiding. Heb een vaste trainer waar je je wensen kunt neerleggen en hij past dan aan.
Ideaal!
Ysenda
01-11-2024 om 07:42
leuk, leuk de maand overzichten:
Stappen gemiddeld 9057, wat natuurlijk geflateerd is door die ene dag met 40.000+ stappen
Intensieve training gemiddeld 33 min per dag
Matig intensief 21 min per dag
Bezoeken sportschool 16
Voeding ging heel goed, en de maand geeindigd op het laagste gewicht sinds begin maart.
Gewicht zal nu eerst omhoog gaan of op zijn best gelijk want ik ga creatine gebruiken en dat houd vocht vast.
Maar al met al was oktober een top maand.
Vooruitblik op november: nu een weekend weg. Een bezoek aan een kerstmarkt, en diverse keren uit eten. Verder in de sportschool werken aan mijn doel om 100 kg te kunnen hipthrusten. Ik kan al ruim meer dan mijn lichaamsgewicht maar er moet nog zo'n 15 kg bij.
MissBobby
01-11-2024 om 08:16
oktober: 18 workouts: iets meer dan 7500 calorieën verbruikt.
wandelen bijna 100 km
Dansen: 10 uur
Bailey26
01-11-2024 om 08:32
Fijn om te lezen dat het goed gaat en je al weer in beweging bent Friezinnetje. Op naar een voorspoedig herstel.
Leuk om jullie maandoverzicht en doelen voor aankomende maand te lezen.
Ik hou het niet zo nauwkeurig bij (mijn horloge dan) maar afgelopen maand had ik iets meer als 6000 stappen per dag.
Aankomende maand heb ik als doel om meer stappen te zetten als in oktober. Betekent dus dat ik vooral begin van de maand aan de slag moet omdat ik niet weet hoe het eind van de maand gaat lopen in het ziekenhuis.
Ysenda
01-11-2024 om 08:55
Ies schreef op 31-10-2024 om 22:57:
Klinkt goed Friezinnetje!
Hier wel tevreden over oktober op dit vlak.
Heb weer 15.000 stappen gemiddeld pd (dat is incl alle beweging) en dat was ook mijn plan.
En maar één xtje echt gesnoept en dat is ook wonderbaarlijk voor mij!
Afgevallen ben ik denk ik niet (allang niet gewogen) misschien zelfs wat bijgekomen. Maar heel gek vind ik dat niet, veel etentjes gehad deze maand en ook ook weer vaker alcohol gedronken.
Dat laatste wil ik wel weer minderen. Er staan komende tijd wel flink nog wat gelegenheden op de planning, ook etentjes.
Hoe ik het met etentjes (in restaurant) ga doen moet ik me eens gaan bedenken want het bevalt me nu steeds minder. Het ongezondere eten in de meeste gelegenheden dat me eigenlijk meestal ook niet meer echt smaakt. Zonde. Gisteren weer een etentje gehad en ik vond dat ik helemaal niet veel had gehad maar wel halve nacht buikpijn en misselijk, bleeh.
Qua alcohol, misschien niet denken aan minderen maar gewoon een tijdje helemaal niet. Dat vind ik altijd makkelijker om vol te houden dan minderen omdat het heel duidelijk is.
En ook omdat alcohol de remmingen doet afnemen fus een zelfversterkend negatief effect heeft.
Dorestad
01-11-2024 om 09:04
een slechte maand. Gemiddeld 13000 stappen. Met (letterlijk) pijn en moeite 200 kilometer gewandeld. Paar keer bootcamp gedaan. Paar keer Yin yoga en 1x Pilates. Per week 2 tot 3 x fysio.
Dolfje
01-11-2024 om 11:05
Nou ik heb geen slijtage van de heup want op de foto's was niks te zien. Wel nog pijn dus ik krijg een oproep voor een echo en weer een injectie. Hopelijk helpt die wel want die de huisarts gezet heeft deed niks.
Vannacht weer niet zo best geslapen maar verder vandaag geen plannen dus ik hou me een beetje bezig met huishouden en mijn boek. Moet ook echt ff bijkomen van de werkweek want het was druk en hectisch met zieken en storingen en allerhande zooi.
Due-scimmie
01-11-2024 om 11:17
Hier gemiddeld 15,5k stappen per dag in oktober. Wat lager dan normaal, maar heb ook 2 weken al niet kunnen sporten. Gisteren wel krachttraining bij fysio en mag van fysio 1 van mijn sporten weer opbouwen dus vanochtend lekker gesport. Hopelijk volgende week groen licht voor mijn teamsport. Gewicht 1,5 kg omhoog maar als beweging weer omhoog gaat, gaat dat hopelijk omlaag.
ToetieToover
01-11-2024 om 11:43
Ha, ik heb het ook eens bijgehouden. Komt-ie:
17 krachttraining (meeste thuis) ene week 3x andere week 4x
30 yoga sessies en 9 pilates (waarvan 21 yogasessies thuis en de andere 9 komen na elkaar in de studio)
9 aikido en 9 jiujitsu (komen na elkaar in de dojo)
4 karate en 4 Les Mills barre (die laatste is een recente bevlieging, wordt na elkaar gegeven leek me leuk weer eens te doen)
4x krav maga (tijdelijke cursus) en 4 x bodystep omdat het nou eenmaal daarna werd gegeven, oude liefde 🧡
RoosOpJeHoed
01-11-2024 om 14:55
Ik trok mijn winterjas aan en dacht serieus dat ik per ongeluk die van mijn man aan had getrokken, véél te ruim! Was echt mijn eigen jas. Is echt nog een mooie jas, dus ik blijf deze winter maar even in deze tent lopen
MissDalhousie
01-11-2024 om 15:59
ToetieToover schreef op 01-11-2024 om 11:43:
Ha, ik heb het ook eens bijgehouden. Komt-ie:
17 krachttraining (meeste thuis) ene week 3x andere week 4x
30 yoga sessies en 9 pilates (waarvan 21 yogasessies thuis en de andere 9 komen na elkaar in de studio)
9 aikido en 9 jiujitsu (komen na elkaar in de dojo)
4 karate en 4 Les Mills barre (die laatste is een recente bevlieging, wordt na elkaar gegeven leek me leuk weer eens te doen)
4x krav maga (tijdelijke cursus) en 4 x bodystep omdat het nou eenmaal daarna werd gegeven, oude liefde 🧡
Wow, ik ben echt jaloers op het aanbod van jouw sportschool! Genoeg sportscholen hier in de buurt, maar geen enkele met zo'n uitgebreid lesrooster.
Sowieso vind ik dat we ons allemaal goed geweerd hebben hier! Het gaat allemaal niet vanzelf, dus iedere keer wandelen/sporten/bewuste keuze maken verdient een compliment!
Dolfje, hopelijk werkt die spuit wel. Fijn dat je heup iig niet versleten is!