Jouw lijf Jouw lijf

Jouw lijf

Werken aan gezondere levenstijl en gewicht in 2024

Een gezellig draadje om elkaar te motiveren om onze persoonlijke doelen te halen op het gebied van een gezondere levensstijl en gewichtsverlies.

Succes allemaal en voel je vrij om aan te haken!

Wat vervelend missdalhousie. Sterkte met de spierpijn. Goed dat je het snoep wegdoet. Wat er niet is kun je ook niet snoepen. 
Ik was de afgelopen dagen enorm verkouden. Afgelopen zondag heb ik eerst hardgelopen en daarna bootcamp gedaan. Dat was geen goede combi. Er ontstond hoofdpijn en die hield de hele dag aan. Daarna verkouden. De verkoudheid is bijna over. Ik heb de afgelopen dagen niet gesport en weinig bewogen. Gisteren een half uur gewandeld en wel gewoon de noodzakelijke fietstochtjes enzo. 

Nou er zijn bij ons in het team ook best zieken. Ik wilde vanmorgen naar de sportschool om egym te gaan doen maar net een ziekmelding dus ga straks om 10 uur werken. Ga ik zo maar wandelen. Ben dan wel vanavond vrij maar dan heb ik er geen energie meer voor. 

Beterschap aan alle zieken! Ik merk het hier ook, veel mensen komen niet sporten. Of ze melden dat ze Corona hadden als ze er weer zijn.

Ik had deze week ineens een paar dagen eerder de ‘geplande’ migraine. Had ik kunnen weten wegens die 1,5 kilo zwaarder na 1 nachtje slapen maar goed, ik zag ‘m toch niet aankomen want hij was te vroeg. Gisteravond geen last meer, ben ik blij mee. Op 1 dag een paar uurtjes platliggen valt voor mij nog te overzien. Helemaal omdat het pas om 16:00 uur begon, redelijk einde werkdag. Mijn agendablok vrijdagmiddag kan ik weer verwijderen. Ben ik erg blij mee. 

Oja, en natuurlijk heb ik nu mega horrormonen-trek. Ik eet simpelweg wat meer: heel braaf ‘s avonds een chocowhey met opgeschuimde melk en mandarijnen. Vriendlief wilde namelijk niet naar de buurtsuper wandelen voor een chocoladereep. Dat heb ik hem zelf gevraagd (op mijn meer heldere momenten) vooral niet te doen maar daar kreeg ik spijt van  

Ik kan niet zo goed tegen melk en dergelijke dus gebruik daarom plantaardige eiwitten. Daarbij heb ik amper last van gasvorming.

alhambra

alhambra

31-10-2024 om 11:26 Topicstarter

Ik heb even niet meer geschreven. We zijn op vakantie. Het was even schrikken toen ik een meegenomen broek niet meer fijn dicht kreeg. Ik voel het ook rond mijn buik dat ik iets breder ben.

Ik dacht redelijk goed bezig te zijn deze vakantie maar toen realiseerde ik me dat we qua brood meer opeten met zijn allen én dat ik degene ben die meer eet. Er is hier heerlijk brood van de bakker met sneetjes in een ander formaat. Thuis bakken we 400 gram en dat gaat op. Hier zijn de broden 500 gram en je raadt het al, dat gaat ook schoon op.

We zijn 2x uit eten geweest en daar moeten we het maar bij laten.

MissDalhousie, beterschap! En idd beter dat snoep weg te gooien als je kinderen er niet naar talen. Nu ligt het maar naar jou te roepen terwijl het vast niet iets is waar je écht gelukkig van wordt.

Ninoea, vervelend dat je weinig kon sporten, maar soms moet je pas op de plaats maken als je je niet lekker voelt. Hopelijk kun je het weer oppakken nu de verkoudheid voorbij is.

Toetie, balen dat je migraine te vroeg kwam! Op zich wel lief dat je vriend niet die reep chocola gaat halen. Toch een fijn extra geweten zo.

Alhambra, maak je niet té druk en geniet lekker van je vakantie! Heerlijk toch om van dat fijne brood te eten? Balans houden op vakantie is prima, zeker als je baalt van je broek die je niet meer goed past, maar ontspanning en genieten is ook zo enorm belangrijk. Een fijne vakantie nog!

Ik had gisterochtend een goed, maar mentaal zwaar gesprek met iemand. Krijg dan echt overprikkelingsvreetbuien. Ik heb het gehouden bij een extra boterham en later op de middag wat gezouten nootjes. Gelukkig vond zoon het wel prima lekker onder een dekentje naar de Super Mariofilm te kijken (voor de 800e keer inmiddels ) en lekker rustig aan te doen/

Vanmorgen even wat yoga-oefeningen gedaan om ontspannen aan de dag te beginnen en later een wat zwaardere training gedaan. Ik heb gemerkt dat ik het heerlijk vind om van die trage krachtoefeningen te doen zodat ik compleet kan focussen op mijn houding en de spieren die ik train. Maakt mijn hoofd leeg.

vanochtend is m’n programma van krachttraining zwaarder gemaakt. Doe nu 4 verschillende sets van telkens 3 oefeningen 15 keer en dan 4 herhalingen met zwaarder gewicht. Vond het pittig maar goed te doen. Doe dan twee ochtenden bovenlichaam, één ochtend cardio en dan twee ochtenden benen. 

ik heb mijn eerste stappen weer buiten gezet, even naar het einde van de straat gelopen. 

Hoe voel je je Friezinnetje?

Fijn dat je alweer mobiel bent, Friezinnetje!

Klinkt als een lekker pittig programma, MissBobby! Wie maakt jouw programma's?

Roosopjehoed, heel herkenbaar, die impact van zo'n gesprek en dan eten als uitlaatklep. Echt respect dat je het op dat moment kunt herkennen voor wat het is en zo goed bij kunt sturen.

Alhambra, veel plezier op vakantie! En geniet maar extra van de plakken brood die je nog wel gaat eten!

Due-scimmie, ik vrees dat het bij mij toch vooral de extra bonen en peulvruchten zijn. Daar ben ik nog niet aan gewend.

ToetieToover, sterkte met de horrormonen! Vervelend dat je gewoon iedere maand een blok in je agenda moet zetten!

Ninoea, hopelijk trekt het laatste beetje verkoudheid snel weg en kan je weer lekker je gang gaan!

Hier helaas echt ziek geworden. Even een sportpauze dus.

Ik ben behoorlijk uitgeblust nu. Vanmorgen wel even gewandeld en tussen de middag ook even buiten geweest en toen ik terug kwam op de werkvloer was het constant van hot naar her. Werd er gek van.
Nu weekend maar moet morgen wel vroeg op voor een afspraak. Daarna maar eens kijken wat ik ga doen.

Dolfje schreef op 31-10-2024 om 18:49:

Hoe voel je je Friezinnetje?

ja op zich erg goed, weinig pijn, moet er alleen aan wennen, dat ik ook niet te veel achter elkaar drink, want dan krijg ik wat last. Maar verder vandaag al wat drinkyoghurt gehad, een beetje vla en vanavond een half mokje soep (gepureerd helemaal en zelf gemaakt). Vanavond weer op mijn bed slapen, ipv de bank. En ik neem voor de nacht even een paracetamol. Heb mezelf ook al geprikt voor trombose, dat moet een maand lang. Ging ook goed. 

Fijn dat het goed gaat en je weinig pijn hebt.

alhambra

alhambra

31-10-2024 om 21:19 Topicstarter

Goed om te horen, Friezinnetje!

Ja, het brood blijft heerlijk en het is gelukt om vandaag wat minder ervan te eten. 

Vandaag ook uren doorgebracht in een tof museum dat ver lag van de parkeerplaats  vanwege een verbouwing dus stiekem toch wat gelopen.

Beterschap, MissDalhousie!

En ik hoop dat je vannacht goed slaapt, Dolfje.

Ies

Ies

31-10-2024 om 22:57

Klinkt goed Friezinnetje! 
Hier wel tevreden over oktober op dit vlak. 
Heb weer 15.000 stappen gemiddeld pd (dat is incl alle beweging) en dat was ook mijn plan. 
En maar één xtje echt gesnoept en dat is ook wonderbaarlijk voor mij! 
Afgevallen ben ik denk ik niet (allang niet gewogen) misschien zelfs wat bijgekomen. Maar heel gek vind ik dat niet, veel etentjes gehad deze maand en ook ook weer vaker alcohol gedronken. 
Dat laatste wil ik wel weer minderen. Er staan komende tijd wel flink nog wat gelegenheden op de planning, ook etentjes. 
Hoe ik het met etentjes (in restaurant) ga doen moet ik me eens gaan bedenken want het bevalt me nu steeds minder. Het ongezondere eten in de meeste gelegenheden dat me eigenlijk meestal ook niet meer echt smaakt. Zonde. Gisteren weer een etentje gehad en ik vond dat ik helemaal niet veel had gehad maar wel halve nacht buikpijn en misselijk, bleeh. 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.