Jouw lijf
alhambra
04-01-2024 om 11:50
Werken aan gezondere levenstijl en gewicht in 2024
Een gezellig draadje om elkaar te motiveren om onze persoonlijke doelen te halen op het gebied van een gezondere levensstijl en gewichtsverlies.
Succes allemaal en voel je vrij om aan te haken!
Dolfje
09-11-2024 om 22:56
Auwereel schreef op 09-11-2024 om 22:51:
Dat klinkt heftig Dorestad, zo'n emotionele week en dan ook een auto ongeluk er bovenop
Nou inderdaad!
Ninoea
10-11-2024 om 05:58
Dat klinkt inderdaad als een heftige tijd Dorestad. Fijn dat je er weer bent en als vooruitzicht hebt lekker te kunnen wandelen samen en wat tot rust te komen. Heerlijk dat je terug bent; je werd gemist!
Happyapple
10-11-2024 om 07:31
Auwereel schreef op 09-11-2024 om 22:51:
Dat klinkt heftig Dorestad, zo'n emotionele week en dan ook een auto ongeluk er bovenop
Nou zeg dat wel inderdaad.
Happyapple
10-11-2024 om 07:39
Ik word duidelijk wat minder gemist 😉
Maar ik probeer ook weer aan te haken. Helaas weer een kilo zwaarder na een paar weken met veel migraine en te weinig slaap en mede daardoor een nieuwe speculaasbrokken snaaidrang.
Sporten is er afgelopen week ook bij ingeschoten, mijn ene les aquafitness ging niet door vanwege een verbouwing en de vervangende les die ik wilde volgen (op een voor mij wat minder gunstig tijdstip in een ander bad) heb ik moeten annuleren, omdat net die dag mijn knie ineens pijn deed toen ik s ochtends wakker werd en dat de hele dag aanhield en ik dit niet wilde forceren.
Ik heb de meeste dagen wel genoeg gewandeld, maar ik moet dus echt weer stoppen met snaaien, dus ik hoop hier even extra motivatie en een stok achter de deur te vinden door het hier neer te schrijven.
RoosOpJeHoed
10-11-2024 om 08:26
Dorestad, fijn dat je er weer bent! Wat een weken heb je achter de rug! Logisch dat je even niet aan jezelf toekwam. Hopelijk kun je dat nu lekker gaan inhalen op vakantie. Heb je lichamelijk niks overgehouden aan het ongeluk? Wat een schrik en wat een pech ook.
Happyapple, jij ook fijn dat je er weer bent! Haha, ja, Dorestad schrijft zó regelmatig hier, dan valt het sneller op. Vervelend dat je zulke lastige weken achter de rug hebt met migraine, dat is wel echt een hinderlijke factor voor het volhouden. Heb je, naast last van je migraine, andere triggers waardoor je gaat snaaien? En zou je die patronen kunnen doorbreken?
Ysenda, ik hoop dat je komende week snel door bent. Je lijkt een beetje gesloopt te worden door alles om je heen. Zou je wat mini-momentjes tussendoor kunnen pakken om de overprikkeling niet te heftig te laten worden? Puzzelen, mediteren, klein Legosetje bouwen? Sterkte iig
RoosOpJeHoed
10-11-2024 om 08:34
Gisteren waren we even in Tilburg bij mijn favoriete koffietentje. Lastig, want ze hebben daar héérlijke taartjes en zelfgebakken bananenbrood. Maar gelukkig is de cappuccino ook zó lekker dat ik ervoor gekozen heb daar van te genieten en niks lekkers te nemen. We moesten immers ook nog langs Peppernuts en de man die daar staat is altijd zo enthousiast om je dingen te laten proeven. Hij doet net of het culinaire hoogstandjes zijn. Uiteindelijk een paar smaken geproefd en drie zakjes meegenomen.
Gistermiddag netjes 50 gram afgewogen. Daarna even de deur uit geweest met zoon. Die wilde op de step iets gaan brengen bij een vriendje. Halfuur achter een step aanrennen (lees: stevig wandelen). Kruidnoten waren er wel weer af, haha!
's Avonds onze traditie (sinds vorig jaar) weer gestart: met z'n drietjes Speculasies kijken met speculaasjes. Ik had hele lekkere gehaald bij de bakker en uit zelfbehoud er twee op een bordje gelegd. Want speculaasjes zijn voor mij echt dooreters, het blijft nooit bij één.
Deze ochtend even wat huishoudelijke taken en een wandeling naar de glas- en kledingcontainer (weer ruim een halfuur lopen). Hopelijk ook nog wat puf om te sporten. Vanmiddag Ticket to Ride spelen met z'n allen en daar zullen ook wel wat kruidnootjes bij komen kijken
MissDalhousie
10-11-2024 om 08:48
Dolfje, balen, zo'n mindere avond, maar vandaag is een nieuwe dag!
Dorestad, dat zijn heftige weken geweest! Soms komt alles tegelijk. Veel plezier op je vakantie!
Ysenda, vervelend dat je niet aan je rust toekomt. Wordt je werk wel rustiger straks? Probeer ook trots te zijn op wat wel lukt, ook al is het in vergelijking met je normale patroon wat minder.
Happyapple, kan me heel goed voorstellen dat je gaat snaaien van migraine en slaapgebrek. Superfijn dat het wel lukt om steeds genoeg te lopen!
Gisteravond bij het eten goede keuzes gemaakt. Geen alcohol, voorgerecht gedeeld, heerlijk hoofdgerecht met veel gezonde ingrediënten en thee ipv dessert. Goed gesprek gevoerd met een vriendin die een stuk ouder is en rond mijn leeftijd (blijvend) 30 kilo af is gevallen. Ze herkent heel veel van zichzelf in mij. Haar belangrijkste boodschap was dat ik mezelf niet moet saboteren of naar beneden moet halen door steeds te kijken naar wat niet goed gaat. Iedere dag weer ingaan met het volle vertrouwen dat ik op de goede weg zit en dit gewoon ga doen. Heel lief en ik voel me echt bemoedigd.
MissDalhousie
10-11-2024 om 08:52
RoosOpJeHoed schreef op 10-11-2024 om 08:34:
Gisteren waren we even in Tilburg bij mijn favoriete koffietentje. Lastig, want ze hebben daar héérlijke taartjes en zelfgebakken bananenbrood. Maar gelukkig is de cappuccino ook zó lekker dat ik ervoor gekozen heb daar van te genieten en niks lekkers te nemen. We moesten immers ook nog langs Peppernuts en de man die daar staat is altijd zo enthousiast om je dingen te laten proeven. Hij doet net of het culinaire hoogstandjes zijn. Uiteindelijk een paar smaken geproefd en drie zakjes meegenomen.
Gistermiddag netjes 50 gram afgewogen. Daarna even de deur uit geweest met zoon. Die wilde op de step iets gaan brengen bij een vriendje. Halfuur achter een step aanrennen (lees: stevig wandelen). Kruidnoten waren er wel weer af, haha!
's Avonds onze traditie (sinds vorig jaar) weer gestart: met z'n drietjes Speculasies kijken met speculaasjes. Ik had hele lekkere gehaald bij de bakker en uit zelfbehoud er twee op een bordje gelegd. Want speculaasjes zijn voor mij echt dooreters, het blijft nooit bij één.
Deze ochtend even wat huishoudelijke taken en een wandeling naar de glas- en kledingcontainer (weer ruim een halfuur lopen). Hopelijk ook nog wat puf om te sporten. Vanmiddag Ticket to Ride spelen met z'n allen en daar zullen ook wel wat kruidnootjes bij komen kijken
Wat een heerlijke sint/hersftmomentjes. En zo slim om jezelf op die manier in te dekken!
Dolfje
10-11-2024 om 09:17
Man heeft een soort van kater dus ik ga dadelijk alleen even naar de sportschool.
Bailey26
10-11-2024 om 09:19
Wat een pittige weken heb je achter de rug Dorestad. Hopelijk lukt het inderdaad om nu te rusten en is er ruimte om te ontspannen.
Wat naar dat je zo veel last hebt gehad van migraine Happyapple. En dan ook nog last van je knie er bij.
Herkenbaar dat het stoppen met snaaien moeilijk is. Dat is hier ook het grootste probleem.
Ysenda goed op jezelf letten.Je lichaam geeft duidelijk een grens aan. Zorg voor genoeg (mentale) rust
Vrijdag en zaterdag mijn stappen doel niet gehaald. Daar vandaag maar even wat aan doen. Verder gaat het snaaien nog steeds niet goed en heb ik nog steeds last van het vocht dat ik vast hou.
Happyapple
10-11-2024 om 09:19
RoosOpJeHoed schreef op 10-11-2024 om 08:26:
Happyapple, jij ook fijn dat je er weer bent! Haha, ja, Dorestad schrijft zó regelmatig hier, dan valt het sneller op. Vervelend dat je zulke lastige weken achter de rug hebt met migraine, dat is wel echt een hinderlijke factor voor het volhouden. Heb je, naast last van je migraine, andere triggers waardoor je gaat snaaien? En zou je die patronen kunnen doorbreken?
Haha ja t was maar een grapje hoor.
Volgens mij zijn mijn triggers echt vooral migraine, ongesteldheid en slaapgebrek. Maar dat zijn er natuurlijk ook wel genoeg
Happyapple
10-11-2024 om 09:20
Dolfje schreef op 10-11-2024 om 09:17:
Man heeft een soort van kater dus ik ga dadelijk alleen even naar de sportschool.
Wat goed dat je dan toch alleen gaat!
Happyapple
10-11-2024 om 09:21
RoosOpJeHoed schreef op 10-11-2024 om 08:34:
Klinkt wel echt super gezellig, jullie dag van gisteren.
Dorestad
10-11-2024 om 09:42
Goedemorgen allemaal. Dank jullie wel voor jullie reacties. Wat lief om te lezen. De 2 dagen na het ongeluk was ik helemaal stijf en stram. Dat werd me al voorspeld. Verder gelukkig niets. Ik heb vannacht geweldig geslapen. Vandaag hoef ik helemaal niets.
Friezinnetje, wat ga jij als een speer. Voel je nu een verzadiging die je eerder niet voelde? Daar ben ik als notair grote eter wel benieuwd naar.
Ysenda, wat vervelend voor je dat het nu zo is. Klopt het dat dit wel een beetje een patroon bij je is? Keihard aan de bak en dan een terugval? Ik lees wat je allemaal doet wanneer je helemaal de focus hebt op bewegen/training/eten en dan ook nog je werk/huishouden/andere zaken. Ik vraag me dan altijd af hoe je dat volhoud. Ik vind dat zo knap
Sowieso, hoe lukt het jullie allemaal om zoveel te doen? RoosOpJeHoed, MissDallhousie, Ninoea, Dolfje, Happyapple, Alhambra om enkele van jullie te noemen. Jullie houden vergeleken met mij zoveel ballen in de lucht. Ik denk niet dat ik dat kan.
Straks gaan we naar de markt in Aubel. Daar bij de bakker ook maar even vlaai scoren. Hopelijk vandaag ook een wandeling. Die 200 kilometer van november heb ik bij lange na niet gedaan met de afgelopen week als treurig dieptepunt. Nu met eega even koffie drinken. Het thuisfront, zoon, heeft gisteravond direct maar met 8 vrienden hotpot georganiseerd nu pa en ma de hort op zijn.
Happyapple
10-11-2024 om 09:51
Oh gelukkig dat je 'alleen maar' wat stijf en stram was na het ongeluk. Wat een schrik he, zo'n ongeluk.