Jouw lijf Jouw lijf

Jouw lijf

Werken aan gezondere levenstijl en gewicht in 2024

Een gezellig draadje om elkaar te motiveren om onze persoonlijke doelen te halen op het gebied van een gezondere levensstijl en gewichtsverlies.

Succes allemaal en voel je vrij om aan te haken!

alhambra

alhambra

20-10-2024 om 12:06 Topicstarter

Dorestad schreef op 19-10-2024 om 23:18:

[..]

Ik ga mijn best doen om de rust voor Yin op te brengen.

Dat is ook deel van het proces. Ik heb het zelf ervaren en ik hoor het ook van anderen dat de eerste lessen confronterend kunnen zijn. Wel heel leerzaam. Je wordt met (je eigen) ongemak geconfronteerd en je wilt er van weglopen want dat is de fijnste optie. Door er toch doorheen te gaan zul je een rust vinden die je eerder niet lukte om te pakken. 

Dorestad schreef op 19-10-2024 om 23:18:

[..]

Ik ga mijn best doen om de rust voor Yin op te brengen.

Vandaag 2 kleine stukjes gelopen, rustig tempo. Totaal 6 km. Eerste loopje was gezellig met kind. Hartstikke leuk zo'n loopje met bijbehorende gesprek met kind dat net eerste jaar van PhD erop heeft zitten en daar veel over vertelde. Pijnvrije loopjes

Ik ben destijds ook begonnen met yin yoga, op aanraden van mijn bekkenfysiotherapeut. Ik kon er precies helemaal niks mee, dat meditatieve gedoe. Toen ben ik overgestapt op hatha yoga (daarin zit ook meditatie en mentale ruimte, maar ook oefeningen voor kracht en lenigheid) en dat werkte bij mij wel. Inmiddels lukt yin ook veel beter, want ik heb niet meer die onrust van 'ik doe niks, lig hier alleen maar op de grond'. Ik vind het nu heerlijk om even te loggen en alleen mijn ademhaling te volgen. Overigens yoga ik ook niet in een groepje, maar thuis. Is natuurlijk heel persoonlijk wat je fijn vindt, maar misschien werkt dat beter voor je.

Knap van je kind, een phd is niet niks! Kan me voorstellen dat je trots bent (al ben je dat als ouder natuurlijk altijd )

Vanmorgen egym gedaan en net zo'n 45 minuten gaan wandelen. Zit nog niet aan de 10.000 stappen maar kreeg tijdens het wandelen weer pijn dus ik laat het hierbij.

1000 intensief actieve minuten deze week.
Is net geen record want in juli 2022 heb ik ooit 1100 gehaald. Maar ik ben er wel blij mee.

Van het wandelen heb ik helemaal geen last, niet eens een vleugje stijfheid. 

Morgenochtend weer naar de sportschool. 

Mooi om jullie ervaringen met yin yoga te lezen en hoe lastig dat blijktbaar is. Heel boeiend! 
Je bent echt flink bezig Ysenda. Fijn dat het zo lekker gaat! 
Ik heb een paar nachten niet zo goed geslapen. Dat kwam door de drukte van de ouderavonden en door wat emoties over een privésituatie. Dan ben ik moe maar ben ik blijkbaar nog teveel aan het verwerken en word ik dus van het minste geringste wakker en kan dan niet goed meer in slaap vallen. Ik ben nu dus echt heel moe al de hele dag. De desbetreffende privesituatie heb ik weten te tackelen en daar ben ik wel echt opgelucht over.  Hopelijk slaap ik vannacht weer eens echt goed. Vanochtend bij de bootcamp was het echt merkbaar. Oefeningen waarbij evenwicht of kracht nodig waren gingen lastiger. 
Maar ik heb dus wel lekker getraind en ook lekker op de fiets er naartoe. Voor de rest in huis gerommeld en heel veel spelletjes gedaan met de kinderen. 

Herkenbaar, slaapgebrek is echt funest!

Drie verjaardagen gehad dit weekend en trouw ieder hapje in mijn eetdagboekje gezet. Het blijkt dan best mee te vallen - omdat ik 1850 calorieën 'mag' eten, passen een klein gebakje en wat borrelhapjes prima.

Bij yin-yoga kan ik er wel echt van genieten als het lukt om spieren heel bewust te ontspannen en steeds dieper in een houding te duiken. Niet trekken, maar loslaten. Je bent op een heel andere manier met je lijf bezig.

alhambra

alhambra

20-10-2024 om 20:41 Topicstarter

Deze week een hele goede flow qua bewegen. Vanmiddag ook hardgelopen en dat ging verbazingwekkend goed! Helaas is het qua eten niet zo goed gegaan en ben ik aangekomen. Zo stom steeds dat het afzonderlijk van elkaar goed kan gaan maar samen niet. Zucht!

MissDalhousie schreef op 20-10-2024 om 19:15:

Herkenbaar, slaapgebrek is echt funest!

Ja hier helaas ook herkenbaar.
Morgen hoef ik gelukkig niet zo vroeg op dat scheelt ook wel.

Ninoea, ik hoop van harte dat je goed slaapt vannacht. Het is je gegund. 

MissDallhousie, goed bezig!

Ysenda, baas!

Alhambra, balen dat het niet zo goed beide lukt. Maar zie er de positieve kant van in: bewegen ging wel goed! Mijn ervaring leert dat je vanzelf beter op je eten gaat letten als je langer in een goede beweegflow zit, want 'zonde' van al dat werk als je het er weer aan eet. Dus volhouden! En denk niet in mislukkingen maar in overwinningen en kansen. (En nu gaat Oprah naar bed )

Ik   Yin. De moeilijkste houding is savasana zeg ik altijd en dat meen ik. Niets moeilijkers dan dat voor mij.
Vandaag een rondje pull ups, clean and press, burpees, box jumps, battle ropes. En daarna Aikido, ik was wat traag vonden ze, duh ik was kapot  en zojuist yoga moon salutation. Ik ga zo lekker slapen. Hoe meer ik sport, hoe lekkerder ik slaap 😴. Niets is zo funest voor humeur, focus, energie en eetlust als slaapgebrek! Maar deze week is mijn energieke week, Yay 

Ik heb vannacht echt heerlijk geslapen. Nul keer wakker! 

Ninoea schreef op 21-10-2024 om 07:53:

Ik heb vannacht echt heerlijk geslapen. Nul keer wakker!

Ik kan helaas niet hetzelfde zeggen maar goed heb geen volledige werkdag vandaag want mag om 16:30 al naar huis en hoef er pas om 11 uur te zijn. Dus ik zal eens opstaan en dadelijk gaan wandelen maar eerst de 7 minute app weer eens opstarten. Was dat al tijden van plan om elke dag te gaan doen maar ga dat nu echt doen.

En vandaag de eerste dag geen cappuccino uit de automaat op het werk pakken dus straks thuis nog eerst een cappuccino maken voor ik ga werken.

alhambra

alhambra

21-10-2024 om 08:34 Topicstarter

Goed voornemen Dolfje! Het gaat je lukken!

Ik ga vanmiddag lunchwandelen en vanavond is het mijn beurt om de meiden in bad te doen. Dus minder avond over om te gaan snaaien. Ik ben van plan om te gaan lezen of om te gaan borduren i.p.v. voor de tv. Bank+tv=snacken.

Oh ja lunchwandelen ga ik ook doen.
En het moet me gewoon lukken. Weegschaal zit weer boven de 87 en 80 is eigenlijk het Max wat ik wil wegen. 
Wij gaan begin maart op vakantie, dat is zo'n 20 weken nog. Dan wil ik het er weer af hebben.

Goed bezig, Dolfje! Het gaat je lukken vandaag!

Alhambra, slim plan! Zeker dat borduren, dan zijn je handen bezig en kunnen ze niet opeens een chipszak induiken ofzo. 

Vanochtend bij de e-gym gewogen voor de afspraak met de voedingsconsulent en ... ik zit onder de 90 kilo! Nooit verwacht, want jullie weten hoe moeizaam eten nog steeds gaat hier. Ooit, in een ver, ver verleden (= meer dan 10 jaar) ben ik boven de 90 terecht gekomen en daar nooit meer onder geweest.

Blijkbaar ben ik eindelijk over de startlijn van mijn marathon.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.