Jouw lijf Jouw lijf

Jouw lijf

Werken aan gezondere levenstijl en gewicht in 2024

Een gezellig draadje om elkaar te motiveren om onze persoonlijke doelen te halen op het gebied van een gezondere levensstijl en gewichtsverlies.

Succes allemaal en voel je vrij om aan te haken!

MissDalhousie schreef op 21-10-2024 om 09:49:

Goed bezig, Dolfje! Het gaat je lukken vandaag!

Vanochtend bij de e-gym gewogen voor de afspraak met de voedingsconsulent en ... ik zit onder de 90 kilo! Nooit verwacht, want jullie weten hoe moeizaam eten nog steeds gaat hier. Ooit, in een ver, ver verleden (= meer dan 10 jaar) ben ik boven de 90 terecht gekomen en daar nooit meer onder geweest.

Blijkbaar ben ik eindelijk over de startlijn van mijn marathon.

Jij ook goed bezig!

Omdat ik wei een extra schop onder mijn kont kan gebruiken heb ik mijn Lifesum account afgestoft en geactiveerd want nu met 50% korting dus 25€ voor een jaar en nu ga ik ook maar weer mijn voeding tracken. Alles voor vandaag voor ontbijt en lunch er al in gezet. Hij is ook gekoppeld aan mijn horloge dus trackt ook de beweging. Ik vind het altijd wel veel werk alles bijhouden maar het is denk ik wel echt goed voor mij.

Goede verhalen en plannen allemaal hier.

Zoals verwacht na de afgelopen dagen was mijn gewicht flink omhoog: +1.2kg.
Een belangrijk deel is gewoon veel carbs en dus vocht. 

Vandaag weer netjes met eten en ook begonnen in de sportschool. Ik kon merken dat ik niet zo goed geslapen heb dus de training ging niet zo heel erg lekker. 

Maar niet getreurd, hopelijk vanavond beter slapen en dan morgen nog wat cardio toevoegen. 

alhambra

alhambra

21-10-2024 om 14:55 Topicstarter

Ik was niet de enige die na de bui even op straat ging. Allemaal mensen met hun hond. Gelukkig had ik in mijn agenda de ruimte om later te lopen dan mijn lunch.

Ik ben weer bij met lezen. Ik ben echt echt extreem moe door de hormonen. Soms gaat het hier zo snel, tegen de tijd dat ik alles gelezen heb lukt het niet meer om te reageren.

Tot nu toe ziet het er hier goed uit. Morgen weer een controle echo en dan hopelijk donderdag de punctie! 
Een periode zonder hormonen zou wel weer fijn zijn.

Na de punctie maar weet het gezonde leven oppakken. Nu is het vooral even overleven. Maar ik ga wel trouw 2 keer per week naar de sportschool. Actief is het niet maar bewegen is bewegen.

Vandaag gaf de weegschaal Lo aan. Helaas vanwege de batterij en niet vanwege mijn gewicht.
Morgen maar even een nieuwe batterij kopen want moet straks sowieso even mijn gewicht bijhouden (om te controleren dat ik geen vocht ga vast houden).

Bailey26 schreef op 21-10-2024 om 17:30:

Ik ben weer bij met lezen. Ik ben echt echt extreem moe door de hormonen. Soms gaat het hier zo snel, tegen de tijd dat ik alles gelezen heb lukt het niet meer om te reageren.

Tot nu toe ziet het er hier goed uit. Morgen weer een controle echo en dan hopelijk donderdag de punctie!
Een periode zonder hormonen zou wel weer fijn zijn.

Na de punctie maar weet het gezonde leven oppakken. Nu is het vooral even overleven. Maar ik ga wel trouw 2 keer per week naar de sportschool. Actief is het niet maar bewegen is bewegen.

Vandaag gaf de weegschaal Lo aan. Helaas vanwege de batterij en niet vanwege mijn gewicht.
Morgen maar even een nieuwe batterij kopen want moet straks sowieso even mijn gewicht bijhouden (om te controleren dat ik geen vocht ga vast houden).

Mooie berichten Bailey! Ik hoop dat het jullie gegund is

alhambra schreef op 21-10-2024 om 14:55:

Ik was niet de enige die na de bui even op straat ging. Allemaal mensen met hun hond. Gelukkig had ik in mijn agenda de ruimte om later te lopen dan mijn lunch.

Dat wandelt niet lekker nee, tussen de honden. Al zijn m.i. de honden nooit het probleem, maar de baasjes die de honden altijd zo op je af laten komen, snuffelen, tegen je op springen... Ik snap dat nooit. Zelf laat ik altijd duidelijk merken dat ik er niet van gediend ben, maar toch die lijn laten vieren...

Maar ik kaap nu je post, haha! Fijn dat je nog even hebt kunnen wandelen.

RoosOpJeHoed schreef op 21-10-2024 om 19:29:

[..]

Dat wandelt niet lekker nee, tussen de honden. Al zijn m.i. de honden nooit het probleem, maar de baasjes die de honden altijd zo op je af laten komen, snuffelen, tegen je op springen... Ik snap dat nooit. Zelf laat ik altijd duidelijk merken dat ik er niet van gediend ben, maar toch die lijn laten vieren...

Maar ik kaap nu je post, haha! Fijn dat je nog even hebt kunnen wandelen.

En dan: hij doet niks hoor! Alsof ik dat geloof.

alhambra

alhambra

21-10-2024 om 20:22 Topicstarter

Ik duim voor je Bailey!

Ik had gelukkig geen last van de honden verder maar het waren er opvallend veel.

Ik ben met man na het eten nog een dik half uur gaan wandelen dus op ruim 15.000 stappen uitgekomen.

ik had vandaag allerlei afspraken. Vanavond bootcamp gedaan. Ging lekker. Ik heb bij decathlon een dun bodywarmertje gekocht. Bij buitensporten is laagjes wel echt het devies. Werkt erg goed. 

Gisteren een prima dag gehad: e-gym, heel ruim boven de 10.000 stappen en een lesje hatha-yoga. Bij het avondeten een heel lekker toetje op (een soort kruising tussen een kaneelbroodje en worteltaart, ik wil absoluut niet weten hoeveel calorieën er in dat ding zitten). Man had hem speciaal voor mij meegenomen, die had een werklunch bij dat restaurant - heel lief!

Vandaag wordt bewegen lastig. Veel zittend werk helaas. Ook een paar overleggen. Bij een-op-een-overleggen stel ik altijd voor om er een wandel-overleg van te maken. Van de zomer wilde iedereen dat, maar nu kijken mensen me soms aan alsof ik gek geworden ben. Te koud, te nat etc. Jammer! 
Vanavond gaat ook niet lukken, want man is niet thuis. Ik ga er maar gewoon van genieten, met een boekje op de bank ofzo. Bewegen komt morgen wel weer.

Vandaag eerst even naar de huisarts voor mijn knie. Na de fysio kon ook de huisarts er niet veel van bakken, dus een verwijzing voor een echo. Gelukkig is de wachttijd niet zo lang, eind volgende week al. Kon wel eerder, kon zelfs morgen al maar eerder heb ik geen tijd, want het is vervelend maar ook niet meer dan dat.

Vandaag ook geen training ingepland. Morgen weer. 
Kan ik ook lekker rustig en lang trainen want de auto staat bij de garage en ik ga dan in de buurt sporten. 

Van de 1,2 kilo die ik sinds donderdag was aangekomen is er nu al weer 0.9 af. Ik denk dat ik donderdag weer op het zelfde gewicht zit als vorige week donderdag.

alhambra

alhambra

22-10-2024 om 12:42 Topicstarter

Vroege lunch want trek en daarna een lunchwandeling gemaakt op kantoor. Yes!

alhambra

alhambra

22-10-2024 om 21:07 Topicstarter

Blegh! Met hoofdpijn thuisgekomen vanwege een overleg in een te warme vergaderzaal met te weinig zuurstof.

Helaas verwar ik deze hoofdpijn met hongergevoel en heb ik meerdere slechte keuzes gemaakt. Ik ga nu met een boek in bed liggen om de schade te beperken.

Gisterenavond wel een goede avond gehad!

Ik zit hele dagen achter mijn computer. Iedereen wil beeldbellen en eigenlijk moet ik dan ook in documenten kunnen kijken op het scherm, dus een wandelend overleg zit er niet in. Vanmorgen voor het werk mijn krachttraining gedaan, tijdens lunch een wandeling en meteen aan einde werkdag een yoga sessie want daarna was het alweer stilzitten voor mijn studie. Toch ben ik best tevreden, ik voel me niet vastgeroest ook al heb ik weer eens te weinig gebruikt gemaakt van de sta optie van mijn bureau. 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.