Jouw lijf Jouw lijf

Jouw lijf

Werken aan gezondere levenstijl en gewicht in 2024

Een gezellig draadje om elkaar te motiveren om onze persoonlijke doelen te halen op het gebied van een gezondere levensstijl en gewichtsverlies.

Succes allemaal en voel je vrij om aan te haken!


Klokje rond geslapen op een momentje na dat een van de dochters meende wel iets te kunnen timmeren vanmorgen. Daarna weer verder geslapen. 
Zo naar Fysiofit

terug van de werkborrel, en ik heb het heel netjes gedaan: water gedronken en ik heb 2 hapjes gehad: een met meloen en rauwe ham en 1 wrap met osseworst en groente. Verder totaal geen gezonde hapjes of wat komkommer/tomaatjes

Net mijn eerste warme dieetmaaltijd gegeten: 1 aardappel met een halve courgette als een soort stamppot. Erg vochtig dus nog even opgebakken in de koekenpan en erbij wat reepjes kip. 
Ging over de hele dag wel goed en ik mag straks nog een bakje kwark.

alhambra schreef op 09-10-2024 om 12:09:

[..]

Dat is balen want je voelt het vast ook tijdens je werk.


Ja  behoorlijk. 

Echt een goeie tip, Ysenda, om van tevoren alvast de kaart te bekijken en te kiezen. Ga ik ook doen!

Vandaag een prima dag gehad. Rondjes e-gym gedaan en mijn 10.000 stappen gezet. Vanavond wel in de dojo gestaan, maar als assistent, dus niet echt gesport. Gesprek met de voedingsconsulent was een goede start. Ik ga proberen om extra, kleine eetmomenten over de dag heen te doen. Ze legt veel nadruk op eiwitten. Voor de volgende keer moet ik een eetdagboekje bijhouden. Ben benieuwd.

alhambra

alhambra

09-10-2024 om 22:56 Topicstarter

Vanavond 2 stukjes chocolade genomen en meer niet!

Kids op bed gelegd en daarna nog 1,5 uur gewerkt dus ook weinig avond over maar toch!

de lunch gister ging geheel volgens plan.
Ik had van te voren bedacht wat ik wilde en dat heb ik ook genomen.
Het drankje dat ik wilde hadden ze niet, daarom heb ik het bij water gehouden.

En ik heb het resultaat gezien van mentale rust.
Vriendin is sinds haar besluit haar relatie te beeindigen Q2 van dit jaar door elke dag 10+km te wandelen en aanpassen van haar voeding een whopping 25+ kg afgevallen. 

Dat motiveerd mij dan ook weer om stug door te gaan.

Gister kreeg ik ook mijn nieuwe schema van PT, met de volgende tekst 'get ready, this is next level' en dan een gifje van een slapende kitten met de tekst 'died' . Ik heb het nog niet durven te bestuderen wat ze nu weer bedacht heeft. Het zal wel zwaar of ingewikkeld zijn haha. Maar ik heb er wel zin in.
Vandaag weer trainen bij haar.

Vanmorgen weer Egym gedaan , dadelijk werken dus zal dan ook wel genoeg stappen zetten.
Qua gewicht is de weegschaal niet lief maar heb gisteren behoorlijk zout gegeten ( was een kant en klaar iets ivm moe van werk) . Wil van het weekend of komende week ook weer wat tijd nemen om de diepvries te vullen.
Morgen naar acupunctuur, hopelijk kan zij iets doen aan die constante trek en drang naar eten.

Ben heel benieuwd of acupunctuur inderdaad werkt, Dolfje! Zou fijn zijn.

Jouw PT klinkt heel leuk, Ysenda. Lekker afzien!

Iemand tips voor eiwitrijke tussendoortjes? Zit hier op een proteïne-reep te kauwen die naar smeuïg karton smaakt...

MissDalhousie schreef op 10-10-2024 om 15:34:



Jouw PT klinkt heel leuk, Ysenda. Lekker afzien!

Het is een schatje idd.
We lachen ook heel wat af.
Maar voor mij een heel fijne stok achter de deur.

MissDalhousie schreef op 10-10-2024 om 15:34:

Ben heel benieuwd of acupunctuur inderdaad werkt, Dolfje! Zou fijn zijn.

Jouw PT klinkt heel leuk, Ysenda. Lekker afzien!

Iemand tips voor eiwitrijke tussendoortjes? Zit hier op een proteïne-reep te kauwen die naar smeuïg karton smaakt...

Op zich wel fijn dat het karton nog smeuïg is

Tips: 

cracker met huttenkase, kipfilet of tonijn

handje noten

geroosterde kikkererwten (al krijg ik die persoonlijk niet weg)

gekookt ei

kwark (sommige proteinekwarkjes zijn best te doen, zoals die van AH merk, maar gewone magere kwark is prima)

Ik heb vandaag weer zo'n 'ik heb heel de dag honger"-dag. Die komt zo nu en dan op bepaalde momenten tijdens mijn cyclus. Zo irritant, al eet ik me helemaal gek, het helpt gewoon niet. En dus is het geen honger, maar waarschijnlijk een hormoon in mijn lijf dat de weg kwijt is. 

Sporten ging lekker vanmorgen. Had een interval-workout met cardio en krachttraining. Morgen maar even rustig yoga of pilates.

Binnenkort toch maar weer naar de dokter voor de opgezette aderen op mijn rechterbeen. Die steken ook voornamelijk de kop op tijdens een bepaald moment in mijn cyclus, maar ze worden steeds vervelender. Warme huid, lichte jeuk en een pijnlijke voet. Het helpt om compressiekousen of -sokken te dragen, maar wil toch kijken of er iets aan te doen is.

RoosOpJeHoed schreef op 09-10-2024 om 08:46:

[..]

Haha, het is natuurlijk ook wel de bedoeling van yin yoga dat het langzaam gaat omdat het focust op ademhaling en ontspanning. Ik zie al voor me hoe je daar ongeduldig staat te wezen. En het maakt het ook pittig omdat je je balans moet houden enzo. Ik moest er heel erg aan wennen, maar vind het nu heerlijk. Maar pilates is ook fijn. Hopelijk gaat het snel beter met je hamstrings. En wat een verhalen ook weer over je onderzoeken. Is het iets dat te verhelpen is als ze de juiste plek hebben gevonden? Of meer pijnbestrijding?

Blij te lezen dat jij ook moest wennen.  Dat geeft moed.  Ze denken dat ze de plek gevonden hebben aangezien bij stroom erop zetten beide keren er een prikkeling te voelen was. Volgens mij was het gewoon jeuk aan mijn hoofd maar zij denken van niet. Dus 4 minuten stroom op die zenuw in de hoop dat over een week of 2het effect te merken is. In de hoop dat pregabaline gestaakt kan worden. 

Wat ben jij ook van heel ver gekomen.  Heb je nog een kledingstuk uit je grote maten tijd dat je gaat bewaren? Mijn motorbroek uit die tijd heb ik nog steeds. Morgen ga ik voorzichtig eens kijken of ik bij bootcamp iets mee kan doen.  Ik wandel bijna elke dag maar geen afstanden zoals anders.  Jammer maar het is niet anders. 

Gisteren een leuk dagje gehad met de "dikke vriendinnenclub". Het is zo mooi te zien hoe de oudste van ons, 65+inmiddels,  20 kg lichter is door Saxenda.  Ze beweegt veel meer. En prachtige bijvangst: ze drinkt nu misschien 1x per week een klein glas wijn terwijl ze voor Saxenda elke dag minstens 3 grote glazen dronk. Op deze medicatie heeft ze 40 jaar gewacht zei ze. Ze betaalt de Saxenda volledig zelf. 
De andere vriendin die in Coronatijd is begonnen met elke dag 6 km wandelen.  Daarnaast elke maand een weekend met zeker 50 km lopen,  2x per week zwemmen. En gestopt met elke avond chocolade eten.  In Coronatijd dus 20 kg afgevallen.  Dit houdt ze vast. 
Nummer 3 viel af doordat ze 22 uur per dag een beugel in heeft. Maar beugel mag wat meer uit en ze valt niet verder af. De vierde heeft een jaar of 6 geleden haar GBP gehad. Het is een ontzettende slanke dame nu. Ik ben de laatste.  Ik eet niet voor 16 uur.  Maar ik vind het lastig.  De pregabaline zorgt voor trek.  Ik kreeg van mijn vriendin, die nu voor poos naar het buitenland gaat,  2 Saxenda pennen.  Die mag ik gebruiken.  Ze liggen mooi in de koelkast...

Vandaag kwam ik een oud collega tegen.  Ik had haar zeker 4 jaar niet gezien en ik herkende haar niet.  Ik ben heel erg geschrokken.  Ze is 150 kilogram afgevallen door een GBP. Maar ze is er niet gelukkiger van geworden.  Ze ziet er in haar gezicht uit als een stokoude vrouw,  ze is begin 50. Ze is grotendeels haar haar kwijtgeraakt. Ze zag er uit zoals mijn terminale cliënten er wel uit konden zien. Ze is blij met gewichtsverlies maar depressief door haar veranderde uiterlijk. Ik ben er behoorlijk van onder de indruk 

alhambra

alhambra

10-10-2024 om 20:41 Topicstarter

Heftig Dorestad! Het klinkt alsof ze niet meer genoeg voedingsstoffen meer binnenkrijgt als haar haar uitvalt. Verdrietig voor haar!

Ik lig in bed helemaal uitgeteld van een zware week op het werk. Gelukkig komt de winkel straks pas anders had ik van alles genomen. Heb al een beetje geslapen tijdens het tv kijken.

MissDalhousie schreef op 10-10-2024 om 15:34:

Ben heel benieuwd of acupunctuur inderdaad werkt, Dolfje! Zou fijn zijn.

Jouw PT klinkt heel leuk, Ysenda. Lekker afzien!

Iemand tips voor eiwitrijke tussendoortjes? Zit hier op een proteïne-reep te kauwen die naar smeuïg karton smaakt...

Het zijn dure repen maar de proteïne repen van esn zijn echt heel lekker. Hun proteïne limonade ook. En ook de sausjes en puddingen smaken goed.

Je kunt bij hun ook samples bestellen. En net de code PAM krijg je altijd 10% korting.

Ik heb geen aandelen maar ben oprecht enthousiast over hun producten.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.