Jouw lijf Jouw lijf

Jouw lijf

Werken aan gezondere levenstijl en gewicht in 2024

Een gezellig draadje om elkaar te motiveren om onze persoonlijke doelen te halen op het gebied van een gezondere levensstijl en gewichtsverlies.

Succes allemaal en voel je vrij om aan te haken!


SuzyQFive schreef op 08-10-2024 om 14:47:

Wat fijn hè Roos!
Ik kon twee weken geleden ook een maat kleiner nemen

Zit inmiddels in de trein terug. Ben kapot! Sowieso slecht geslapen en dan ook een paar uur op een gewone stoel zitten… Mijn benen gaan vannacht zo’n pijn doen 🫢. Maar goed we zijn onderweg. 8 januari de eerste uitspraak en daarna wordt of de boel inhoudelijk behandeld of er gaat geschikt worden. Het duurt zo lang omdat het een spraakmakende zaak is en voor alle andere zaken in Europa van belang (en de rechtbanken zijn druk).

Ik hoop dat ze zich ontvankelijk vinden en dat er een echte beoordeling en uitspraak komt.

Hopelijk lukt het slapen vandaag wel, 

Ik heb een kleine overwinning behaald.
Een externe borrel en ondanks de vrij overvloedige aanwezigheid van de bruine fruitschaal is het mij gelukt om alleen wat wortel en komkommer zonder dip te nemen en het bij water te houden.

Ik had heel bewust een uur voor ik daar heen ging een portie kwark naar binnen gewerkt.
Niet extra maar door schuiven met eetmomenten. Normaal zou dit mijn ontbijt zijn. 

Ysenda schreef op 08-10-2024 om 19:56:

Ik heb een kleine overwinning behaald.
Een externe borrel en ondanks de vrij overvloedige aanwezigheid van de bruine fruitschaal is het mij gelukt om alleen wat wortel en komkommer zonder dip te nemen en het bij water te houden.

Ik had heel bewust een uur voor ik daar heen ging een portie kwark naar binnen gewerkt.
Niet extra maar door schuiven met eetmomenten. Normaal zou dit mijn ontbijt zijn.

oh goed idee, ik start morgen met mijn pre-dieet en ik heb een borrel van het werk na de tijd. Rottijd van 16.30-19.00 uur. Ik wil er wel heen, omdat dit natuurlijk vaak gebeurt en ik daarin mijn weg moet vinden. Nou ja, als ik het wel heel lastig vind, dan ga ik gewoon eerder weg. Maar hoop idd dat ze ook wat gezonde keuzes hebben en ik me daar aan kan houden. Maar nog iets extra's mee nemen, zodat ik dat nog eerst kan eten is een goede. 

Ik had de strength test bij E-gym en het was bij de meeste apparaten niet zo slecht als ik had verwacht. Bijna overal hetzelfde op een paar na.
Heb wel bijna alles wat lichter gezet om er weer in te komen. Ga donderdagmorgen weer denk ik.

alhambra

alhambra

08-10-2024 om 20:25 Topicstarter

Dit weekend niet gesport dus ik ben nu in de sportschool. Het gaat niet van harte dus ik houd het bij een half uurtje fietsen. Beter dan niets.

Ik wil rust aan mijn hoofd en een kop thee...

Paar dagen niet geschreven.  Fysio en huisarts: geen Fit20 en bootcamp.  Niet fietsen zonder trapondersteuning.  Wel: lopen en krachttraining bovenlichaam.  Ondersteuning dmv massage hamstrings.  En yin yoga. En paar x per dag rekoefeningen.
Vorige week 1x yin yoga in kleine studio gedaan en deze week in sportschool (veel groter dus). Ook keer Pilates gedaan,  gegeven door fysio.  Het snelle van Pilates vind ik pittig en aansprekend. Het langzame van Yin yoga vind ik uitdagend vanwege de,in mijn ogen, traagheid van de les. 2x pittige massage gehad.  Wel blijven lopen. Wat vaker pauzes genomen.  15 km op 1 dag voelt als lang genoeg.  Vrijdag bij umcg geweest.  In mijn achterhoofd hebben ze in ieder geval een zenuw gevonden die verantwoordelijk zou kunnen zijn voor de trigeminusneuralgie.  Er is 4 minuten stroom op de naald gezet.  Over 4weken ongeveer is resultaat bekend.  Bij onvoldoende effect volgende keer naald net onder oogkas naar zenuw.  Pregabaline is nu minimaal. Dat merk ik. Pijndag. Ik ben al paar dagen ook meer moe. 

RoosOpJeHoed: wat moet dat een heerlijk moment zijn geweest. 
Later meer

Wat een fijn nieuws die kledingmaten kleiner!! En slim gedaan Ysenda.

@SuzyQFive Fijn dat je toch erbij kon zijn. Ik hoop op een goede uitspraak in januari!

Hier ging het bewegen een beetje anders dan gepland. Had mijn zwemspullen al klaarstaan om baantjes te zwemmen in de lunchpauze, maar toen moest ik opeens inspringen bij een ellenlang overleg. Daardoor ook de 10.000 stappen net niet gered. Wel vanavond nog een hatha-yogales gedaan en dat was erg fijn.

Gelukkig was mijn hoofd vandaag weer wat minder op snaaien gefocust. Ik heb morgen een afspraak met een voedingsconsulent, zodat we samen alvast naar mijn patroon kunnen kijken. De eerste afspraak bij de diëtiste is pas half november en als ik niet oppas, ga ik nu weer aankomen.

Ysenda schreef op 08-10-2024 om 19:56:

Ik heb een kleine overwinning behaald.
Een externe borrel en ondanks de vrij overvloedige aanwezigheid van de bruine fruitschaal is het mij gelukt om alleen wat wortel en komkommer zonder dip te nemen en het bij water te houden.

Ik had heel bewust een uur voor ik daar heen ging een portie kwark naar binnen gewerkt.
Niet extra maar door schuiven met eetmomenten. Normaal zou dit mijn ontbijt zijn.

Dat heb je slim aangepakt! Als je hongerig bent zwicht je toch sneller voor die snacks.

alhambra schreef op 08-10-2024 om 20:25:

Dit weekend niet gesport dus ik ben nu in de sportschool. Het gaat niet van harte dus ik houd het bij een half uurtje fietsen. Beter dan niets.

Ik wil rust aan mijn hoofd en een kop thee...

Goed dat je toch naar de sportschool bent geweest. Maar op momenten dat je graag rust wilt is daar bewust voor kiezen óók onderdeel van een gezonde leefstijl. Hopelijk heb je nog even een rustig avondmomentje gehad.

Dorestad schreef op 08-10-2024 om 21:04:

Paar dagen niet geschreven. Fysio en huisarts: geen Fit20 en bootcamp. Niet fietsen zonder trapondersteuning. Wel: lopen en krachttraining bovenlichaam. Ondersteuning dmv massage hamstrings. En yin yoga. En paar x per dag rekoefeningen.
Vorige week 1x yin yoga in kleine studio gedaan en deze week in sportschool (veel groter dus). Ook keer Pilates gedaan, gegeven door fysio. Het snelle van Pilates vind ik pittig en aansprekend. Het langzame van Yin yoga vind ik uitdagend vanwege de,in mijn ogen, traagheid van de les. 2x pittige massage gehad. Wel blijven lopen. Wat vaker pauzes genomen. 15 km op 1 dag voelt als lang genoeg. Vrijdag bij umcg geweest. In mijn achterhoofd hebben ze in ieder geval een zenuw gevonden die verantwoordelijk zou kunnen zijn voor de trigeminusneuralgie. Er is 4 minuten stroom op de naald gezet. Over 4weken ongeveer is resultaat bekend. Bij onvoldoende effect volgende keer naald net onder oogkas naar zenuw. Pregabaline is nu minimaal. Dat merk ik. Pijndag. Ik ben al paar dagen ook meer moe.

RoosOpJeHoed: wat moet dat een heerlijk moment zijn geweest.
Later meer

Haha, het is natuurlijk ook wel de bedoeling van yin yoga dat het langzaam gaat omdat het focust op ademhaling en ontspanning. Ik zie al voor me hoe je daar ongeduldig staat te wezen. En het maakt het ook pittig omdat je je balans moet houden enzo. Ik moest er heel erg aan wennen, maar vind het nu heerlijk. Maar pilates is ook fijn. Hopelijk gaat het snel beter met je hamstrings. En wat een verhalen ook weer over je onderzoeken. Is het iets dat te verhelpen is als ze de juiste plek hebben gevonden? Of meer pijnbestrijding?

Ik kan over 3 weken pas in het ziekenhuis terecht voor mijn heup. Dus nog ff doorbikkelen tot die tijd.
Heb wel een beetje spierpijn in mijn armen van de Egym gisteren.

Iedereen maakt toch weer kleine stapjes, dat is leuk om te lezen.
Ik had er vandaag ook 1.
Bij de chest press ben ik in de dubbele cijfers beland met beide armen. 

Straks lunchen met vriendinnen. Ik denk dat ik niet voor het full English breakfast moet gaan. Hoe lekker het ook is.
Wat mij wel altijd helpt is vooraf de kaart bekijken en dan al besluiten wat ik ga nemen.
Dat ga ik nu dan ook maar doen.

alhambra

alhambra

09-10-2024 om 12:08 Topicstarter

RoosOpJeHoed schreef op 09-10-2024 om 08:41:

[..]

Goed dat je toch naar de sportschool bent geweest. Maar op momenten dat je graag rust wilt is daar bewust voor kiezen óók onderdeel van een gezonde leefstijl. Hopelijk heb je nog even een rustig avondmomentje gehad.

Ja, ik heb nog even een serie gekeken in bed. Maar ik kwam boos terug uit de sportschool dus ik had beter nier kunnen gaan. 

Vannacht goed geslapen gelukkig en nauwelijks iets genomen na het avondeten. Alles is bijna op en donderdag komt de winkel pas weer. Manlief had bewust minder gekocht dus dat is mooi 

Straks lunchwandelen.


alhambra

alhambra

09-10-2024 om 12:09 Topicstarter

Dolfje schreef op 09-10-2024 om 09:32:

Ik kan over 3 weken pas in het ziekenhuis terecht voor mijn heup. Dus nog ff doorbikkelen tot die tijd.
Heb wel een beetje spierpijn in mijn armen van de Egym gisteren.

Dat is balen want je voelt het vast ook tijdens je werk.

Ysenda schreef op 09-10-2024 om 09:43:

Iedereen maakt toch weer kleine stapjes, dat is leuk om te lezen.
Ik had er vandaag ook 1.
Bij de chest press ben ik in de dubbele cijfers beland met beide armen.

Straks lunchen met vriendinnen. Ik denk dat ik niet voor het full English breakfast moet gaan. Hoe lekker het ook is.
Wat mij wel altijd helpt is vooraf de kaart bekijken en dan al besluiten wat ik ga nemen.
Dat ga ik nu dan ook maar doen.

Wauw en dat met je schouder! Veel plezier met lunchen!

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.